Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Łożyska PPL z osłonkami?
|
Autor |
Wiadomość |
AliveC4T
Jawowiec
Liczba postów: 222
Imię: Piotr
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
|
RE: Łożyska PPL z osłonkami?
Te gumopodobne osłonki to uszczelnienia. Trzeba je koniecznie zdjąć bo tak jak mówisz, łożyska stracą na trwałości. One mają być smarowane olejem ze skrzyni lub olejem z mieszanki.
Odnośnie zabezpieczeń sworznia. Co z tego że pierścienie segera są mocne, skoro w tym zastosowaniu nie liczy się wytrzymałość. Tłok potrafi pokonywać 44mm swojego skoku kilkadziesiąt razy na sekundę, tam i spowrotem, więc w zabezpieczeniach sworznia liczy się mała bezwładność czyli mała masa własna oraz mocne trzymanie się swojego miejsca. Dlatego jako zabezpieczenia sworznia najlepsze są zabezpieczenia drucikowe, są zrobione ze stali sprężynowej dlatego mocno trzymają się swojego miejsca oraz są bardzo lekkie. Pierścieni segera nie można stosować jako zabezpieczeń sworznia, ponieważ są wykonane ze swykłej stali. Podczas zakładania jeśli za bardzo je ściśniemy, nie wrócą do swojego pierwotnego kształtu i będą niepewnie siedzieć w swoim gnieździe. Miałem w tamtym roku taki silnik na warsztacie, zmasakrowany przez pierścień segera który przez to że miał właśnie taki luz, pracując razem z tłokiem wytłukł gniazdo do tego stopnia że wyleciał, przeciął trzy pierścienie i zablokował tłok z oknem wydechowym na sztywno.
Także źle słyszałeś. Zabezpieczenia drucikowe nie lubią wypadać, ale pierścienie segera robią to bardzo często.
|
|
20-04-2017 22:59:23 |
|
2 użytkowników postawiło piwo AliveC4T za ten post:2 użytkowników postawiło piwo AliveC4T za ten post.
ARES (05-27-2017), Quake96 (04-21-2017)
|
gregorian2008
Technik
Liczba postów: 968
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
|
|
20-04-2017 23:09:13 |
|
1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post:1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post.
ARES (05-26-2017)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|