Romet 50-T-1 By Laxa
|
Autor |
Wiadomość |
ApriliaMxByLaxa
Komar232ByLaxa
Liczba postów: 114
Imię: Dariusz
Skąd: Gliwice
Pojazd: Romet Komar
|
Romet 50-T-1 By Laxa
Witam.
Kolejny mój temat w tym dziale tym razem na temat Rometa 50-T-1 ( dla zachowania czystości i nie zaśmiecania tematu o odrestaurowanym sztywniaku)
Rometa wyrwałem bez papiera z możliwością rejestracji ( 100% ,ze go zarejestruję bo nie jest skreślony z ewidencji i byłem juz w urzędach ) . Przytachałem do domu , wyczyściłem gaźnik i na pycha motorek odpalił Troche polatałem i poszedł w odstawke - był tylko 2 i 3 bieg. Dziś mając chwile czasu postanowiłem rozebrać silnik w celu naprawy .
Zacząłem od rozbierania i tak po kolei wychodziły same złe informacje :
- pęknięte pierścienie oraz uszkodzony tłok
- brak zawleczki kosza sprzęgłowego
- wytarcie docisku kosza
- pęknięcie tarcz sprzęgłowych
- uszkodzona podstawka sprzęgła
( całe sprzęgło nadaje się do kosza )
* wytarcie mechaniczne prawego dekla uszkadzając przy tym wysprzęglik oraz doszło do pęknięcia prawego karteru w okolicy kopnika
- pęknięty tryb 1'szego biegu co skutkowało pęknięciem karteru w okolicach układu korbowo-tłokowego
Trochę pytań z mojej str
W jakich silnikach były montowane wypukłe przekładki tarcz sprzęgłowych ? Bo widziałem na gmoto 2 rodzaje ( płaskie i wypukłe) i chcę się upewnić które w których moto montowano
W którym miejscu powinien być tryb 1'szego biegu ( skopiuj moje foto i wklej z zaznaczeniem )
Czekają mnie niezłe zakupy hehe
Dla wyprzedzenia @kanilox jeżeli masz kartery wraz z prawym deklem 019 w bdb stan i za normalną cene to pisz pw
Komar 2351 póki co musi poczekać ale bedzie osobny temat na forum
Stwierdziłem ,ze zmieniam plany i najpierw dokoncze 50-T1 ponieważ jest mniej roboty i juz nie bedzie zawadzał w garażu a wyląduje po skończeniu w pokoju gdzie był sztywniak
Galeria:
Zapraszam na fanpage odrestaurowywania komara 232 https://www.facebook.com/garagebylaxa/?fref=ts
|
|
09-03-2017 23:57:06 |
|
|
kacperszkudlarek
Dobro obywatela, celem partii!
Liczba postów: 1,015
Imię: Tak
Skąd: Tak
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 50-T-1 By Laxa
Ogólnie Darku fajny romecik , masz może trochę roboty, ale na pewno dasz radę go zrobisz .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2017 00:10:44 przez kacperszkudlarek.)
|
|
10-03-2017 00:10:32 |
|
|
ApriliaMxByLaxa
Komar232ByLaxa
Liczba postów: 114
Imię: Dariusz
Skąd: Gliwice
Pojazd: Romet Komar
|
|
10-03-2017 08:58:43 |
|
|
ApriliaMxByLaxa
Komar232ByLaxa
Liczba postów: 114
Imię: Dariusz
Skąd: Gliwice
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet 50-T-1 By Laxa
rafi akurat wszystko poszło w rękach Nie było potrzebne
BYŁBY ktoś tak uprzejmy i mi wskaże dokładne miejsce gdzie ma byc umiejscowiony tryb 1 biegu ?!! Nigdzie na necie nie moge znaleźć a schematu nie ogarniam
(10-03-2017 20:55:14)AliveC4T napisał(a): (09-03-2017 23:57:06)ApriliaMxByLaxa napisał(a): [...] W jakich silnikach były montowane wypukłe przekładki tarcz sprzęgłowych?[...]
We wszystkich. Wyjątkiem jest sztywniak z pierwszą wersją sprzęgła bo tam było to trochę inaczej zrealizowane ale to cię raczej nie dotyczy. Wystarczy spojrzeć do katalogu części i wszystko jest wyjaśnione, nie trzeba o nic się pytać.
Tego T1 też zamierzasz pomalować na szybko proszkowo, nie kończąc blacharki wcześniej, tak samo jak sztywniaka?
Katalogu części do 50-t1 na necie nie widziałem niestety . Co do przekładek sprzęgła jakoś płaskie bardziej tutaj pasują ( nie mówię o tej ostatniej dociskającej ) ale moge sie mylić ...
50-T-1 oraz komara 2351 zostawiam w orginale tak jak są teraz . Zostaną tylko uruchomione i zarejestrowane oraz skompletowane
Poczytałem troche na necie i w 50-t-1 były stosowane sprzęgła 2 i 3 tarczowe - jakie były różnice pomijając fakt innej ilości tarcz ? Chodzi o to ,że ta informacja dla mnie dosyć istotna a z uwagi na to ,że ktoś przy silniku wczesniej juz grzebał i powkładał 2 różne tarcze to się to nie spisało a chcąc odremontować silnik muszę wiedzieć jak to było w orginale
Zapraszam na fanpage odrestaurowywania komara 232 https://www.facebook.com/garagebylaxa/?fref=ts
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2017 21:46:52 przez ApriliaMxByLaxa.)
|
|
10-03-2017 21:33:02 |
|
|
ApriliaMxByLaxa
Komar232ByLaxa
Liczba postów: 114
Imię: Dariusz
Skąd: Gliwice
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet 50-T-1 By Laxa
Okej .
No to kilka pytań z mojej strony
1. Jakie różnice pomiędzy sprzęgłami 2 a 3 tarczowymi który były montowane w 50-T-1 oprócz ilości tarcz . Muszę poprawnie zweryfikować mój kosz zanim poskładał silnik i zamówię części które miały by mi potem leżeć . Nie wiem jak to było w orginalne bo 1 raz mam silnik 019 i jeszcze po januszu jakimś który włożył 2 inne tarcze ( 1 teflonowa co był montowane w komarkach a 1 współczesna . Moim zdaniem w 2 tarczowych montowano tarcze teflonowe te grube a w 3 tarczowych współczesne metalowe - tak ?
2. Jaki powinien być orginalnie zamontowany tłumik w 50-T-1 ( na google grafika są różne zdjęcia)
Piotrek zobaczyłem ten katalog części co mi podesłałeś i tam również są przedstawione płaskie przekładki tarcz sprzęgłowych ( tak jak mówiłem) . Wypukła przekładka to jest ta ostatnia służąca jako docisk
Zapraszam na fanpage odrestaurowywania komara 232 https://www.facebook.com/garagebylaxa/?fref=ts
|
|
10-03-2017 22:17:14 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 50-T-1 By Laxa
Co prawda, do 50-T-1 i (50-TS-1) jest też osobny katalog, którego skanów raczej nie ma w internecie. Jego reprint można kupić na motonaklejki.pl
Ale, jest on do pierwszych wersji 50-T-1, a więc Tobie ApriliaMxByLaxa przyda się ten który podał AliveC4T
1. Tutaj masz opisane różnice między sprzęgłem trzytarczowym, a dwutarczowym: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...473&page=3
Trzytarczowe montowano w 50-T-1 i 50-TS-1 tylko w 75-tym roku. Stosowano też wtedy tarcze bakelitowe do tego sprzęgła.
2. W Twoim 50-T-1 powinien być jeszcze taki tłumik:
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2017 22:30:50 przez Szatek.)
|
|
10-03-2017 22:20:52 |
|
1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
ApriliaMxByLaxa (03-10-2017)
|
ApriliaMxByLaxa
Komar232ByLaxa
Liczba postów: 114
Imię: Dariusz
Skąd: Gliwice
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet 50-T-1 By Laxa
Szatek właśnie oglądałem przed chwilą twoj temat o 4 motorkach 50-t-1 i rozwiałem wątpliwości co do tłumika hehe Jak myślisz, ciężko będzie dorwać taki ? Nie masz może na sell tłumika ?
Dlaczego mocowanie mam zrobione pod komarowski tłumik ? Nie wygląda mi to na samoróbkę ale jutro sprawdzę dokładnie.
Mój romecik z 1979 r bo nwm czy podawałem w temacie
Zapraszam na fanpage odrestaurowywania komara 232 https://www.facebook.com/garagebylaxa/?fref=ts
|
|
10-03-2017 22:35:42 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 8 gości
|
|