Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
019 temat tabu
|
Autor |
Wiadomość |
Rafku
Drucidruci tu
Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: 019 temat tabu
(17-01-2017 19:16:13)charper napisał(a): będzie się wal ruszal na boki, zasami razem z łozyskami..
Pudło. Te łożyska, a raczej łożysko nic nie ma do luzu osiowego wału - w 019 łożyska masz dwa, po sztuce czopie i one opierają się o pierścienie osadcze - jak masz wszystko dobrze zdystansowane to wydaje mi się, że łożysko, które jest dane za tym pierścieniem dystansowym ma za zadanie jedynie zmniejszyć wibracje/usztywnić wał
(17-01-2017 19:16:13)charper napisał(a): stad konieczność używania oryginalnych uszczelek i oryginalnych dystansów, inaczej trzeba dystansować od nowa.
Jeżeli myślisz, że po prawie 40 latach eksploatacji w silniku nic się nie wyrobi i zużyje to dobrą masz wyobraźnię ha ha
(17-01-2017 19:19:59)Szatek napisał(a): Ja bym go tam dał zamiast trzeciego i odpuścił sobie kombinacje.
I chyba właśnie tak zrobie, chociaż z chęcią przeczytał bym post osoby, która nie ma dystansu pomiędzy łożyskami np. w 023 i czy poniosła tego jakieś przykre konsekwencje
(17-01-2017 19:19:59)Szatek napisał(a): czy w ogóle będzie miejsce na ich zdystansowanie.
To jest jeden z powodów, dla których raczej odpuszczę ten patent
(17-01-2017 19:19:59)Szatek napisał(a): Za 180 zł można kupić całą nową skrzynie ZMD do 019...
Kiedy i gdzie lol
Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80
Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
|
|
17-01-2017 19:50:21 |
|
|
Rafku
Drucidruci tu
Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: 019 temat tabu
Przyszedł mi wał, nałożyłem na niego łożyska, rzecz jasna metodą rozszerzalności cieplnej... od razu po wyjęciu z przesyłki moją uwagę zwróciła korba, która nie, że miała luz na boki, tylko po prostu mogę nią przesuwać po łożysku igiełkowym, które jest w przeciwwagach
Wniosek jeden - wał jest szerszy niż powinien... ale skumałem się dopiero po tym jak już jedno łoźysko osadziłem na czopie... więc co mi było do stracenia - założyłem drugie, no i stało się to czego się spodziewałem - po ściśnięciu karterów nawet z uszczelką wał kręci się z oporem
Porównałem co nieco szerokości wału, który był w tym silniku z tym który miał być
Jest to dokładnie ten wał:
http://allegro.pl/show_item.php?item=610...M5MmJhZQ==
Jutro do nich dzwonię i powiem jaka jest sytuacja, jednak nie polecam od nich czegokolwek kupować
Same schody z tym 019... jak tego nie ogarne do końca ferii które właśnie mi się zaczęły to moje T1 będzie zmuszone być sprofanowane, czyli wsadzam 023...
I nie piszcie mi, że kupiłem najtańszy wał, że to shit - z tego co szukałem to do tych silników nie ma jakichś lepszych zamienników, a po co mam dopłacać 30 zł jak moge dostać takie samo gówno... do tego jak widać na aukcji nie ja jeden ten wał kupiłem, a jeszcze kilka razy przed kupnem sprawdziłem czy aby na ich profilu allegro pojawił się jakiś negatywny komentarz...
No dobra bo się rozpisze na 12 stron... idę oglądać piłę 2
Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80
Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2017 01:18:02 przez Rafku.)
|
|
21-01-2017 01:16:23 |
|
|
Motorowerzystka
Mekanik xD
Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
|
|
21-01-2017 11:56:00 |
|
|
Rafku
Drucidruci tu
Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: 019 temat tabu
Buum
Pierwsze metry już za mną... były jazdy z zapłonem, ale to normalka.. problemów jako tako poważnych z silnikiem nie ma, ale zachodzą pewne pytania odnośnie, no własnie 019... biegów
Otóż na dwójce haha moto ma jakieś dziwne wibracje, szczególnie podczas przyspieszania na tym biegu, słychać to dobrze po silniku takie 'bujanie'... chciałem zrobić filma, ale słabe warunki pogodowe i pewna jazda ze stopkami w tym sprzęcie mi to uniemożliwiły...
Jedynka lubi wypaść... sugerując się tym problemem w 023 wkręciłem śrubkę na wodziku trochę... efekt taki, że wypada już rzadziej, a do 'pary' doszedł drugi bieg, który jak na razie wypadł mi raz... trójka ciągle ok, ktoś napisze, czy mam wkręcać dalej?
Jak kupiłem tego rometa owa śrubka na wodziku kontry nie miała - ktoś napisze, czy nakrętka kontrująca była w oryginale w tych silnikach?
Aha i wodzik nie ma gwintu m6 jak gdzieś wyczytałem, a m7...
Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80
Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
|
|
18-02-2017 23:17:57 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 019 temat tabu
U mnie też na dwójce jeden 50-T-1 "szarpie". Nie wiem czym to jest spowodowane
Jak wypada Ci jedynka, to teoretycznie nakrętkę trzeba wykręcić, ale nie baw się w takie ustawianie na "chybił-trafił", tylko zrób to według instrukcji.
Wodzik ma gwint M7. Masz nakrętkę regulacyjną starego typu, nakrętka kontrująca jest dobra.
|
|
19-02-2017 01:09:24 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|