Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Problem z wałem 023.
|
Autor |
Wiadomość |
AliveC4T
Jawowiec
Liczba postów: 222
Imię: Piotr
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
|
RE: Problem z wałem 023.
(28-01-2017 15:35:49)bartek.komar napisał(a): [...] A gdyby nie klin to magneto by sie slizgalo nie krecilo.
Załóż magneto bez klina, poprawnie dokręć i sprawdź czy się będzie ślizgało zanim zaczniesz pisać bzdury. Kolejna osoba która nie ma pojęcia na temat zasady działania klina.
Po raz kolejny powtarzam że klin podczas pracy silnika nie przenosi żadnych sił. Klin służy tylko ustaleniu pozycji przy montażu, a wszystkie siły przenosi stożek na który nabijane jest magneto poprzez dokręcanie jego nakrętki. Jako prosty przykład podam zębatkę wału w silniku 223 albo sprzęgło w silnikach pocket bike. W obu przypadkach klin nie jest stosowany bo nie ma potrzeby ustalania konkretnych pozycji elementów współpracujących z wałem, całość sił przenosi wyżej wspomniany stożek.
Pozwolę sobie pominąć komentowanie nazywania krzywego wału dobrym. To że ktoś ma pewien autorytet bo zajmował się czymś całe życie nie znaczy że robił to dobrze przez całe życie...
|
|
28-01-2017 16:43:52 |
|
2 użytkowników postawiło piwo AliveC4T za ten post:2 użytkowników postawiło piwo AliveC4T za ten post.
plusminus (01-28-2017), Szatek (01-28-2017)
|
bartek.komar
Nowy
Liczba postów: 11
Imię: Bartek
Skąd: Pstrokonie w.łudz
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Problem z wałem 023.
(28-01-2017 20:32:46)nofack napisał(a): przez neta kupisz albo na gmoto ale kup sobie z kilka sztuk bo lubia byc wadliwe niektore, a zaplon mozesz sobie ustawic od razu bez tego ani rusz a ustawiony musi byc idealnie bez tego silnik bedzie przerywal grzal sie strzelal w gaznik itd...
Do zapłonu musze kogoś zawolac.Probowalem nie raz z instrukcjami ale mi to tak....
(28-01-2017 21:03:47)AliveC4T napisał(a): (28-01-2017 18:50:37)bartek.komar napisał(a): [...] A z klinem mialem taką sytuację że silnik normalnie działał a przestał działać po scieciu się klina.[...]
To jest wina niepoprawnie dopasowanego klina, magneto siedziało na klinie. Przed montażem nowego klina trzeba założyć magneto bez niego, zmierzyć jak głęboko wchodzi ono na stożek, a następnie piłować klin od góry, tak aby po założeniu magneta z klinem siedziało tak samo głęboko jak bez niego. Wtedy wiemy że magneto nie opiera się na klinie, a wszystkie siły przenosi stożek.
Robiłem wlasnie tak jak muwisz pilowalem od góry i boki bo byly za grube.
A możne za ktos umial by wytlumaczyc z tym zapłonem? Ustawić,ustawie ale na oko.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2017 21:36:56 przez bartek.komar.)
|
|
28-01-2017 21:33:38 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|