Co wyjdzie z połączenia kosza/gondoli od motocykla i skutera?
To:
Przód trochę przypomina mi skuter śnieżny
Jeśli nie posiada się wyżej wymienionego podwozia, zawsze można wykorzystać wannę Ją raczej każdy ma, w sumie gorzej jeśli ktoś ma prysznic... Ale jak to mówią potrzeba matką wynalazków!
I ulepszona wersja:
10-10-2016 21:11:00
1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post:1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post. misiql (10-10-2016)
Friedenstaube (w wolnym tłumaczeniu "Gołąb pokoju")
Ten motocykl Killinger'a & Freund'a został zaprojektowany w 1938 roku przez pięciu monachijskich konstruktorów, został zbudowany i zaprezentowany na Motor Show w 1938 roku. Projekt został nazwany Friedenstaube i Endsieg (Ostateczne zwycięstwo). Robert Killinger był odpowiedzialny za silnik, pomagał mu Fritz Cockerell. Za konstrukcje ramy odpowiadał Walter Freund. Z napędem na przednie koło i opływowym kształtem motocykl ważył tylko 135 kg. W przednim kole znajdowały się 3 silniki dwusuwowe usytuowane promieniowo; ich łączna pojemność wynosiła 600 ccm, waga - z podwójną skrzynią biegów i sprzęgłem - 50 kg. Oba koła były amortyzowane. Ogólnie rzecz biorąc motocykl może być postrzegany jako rozwinięcie Megoli.
Silnik
Dwusuwowy
3-cylindrowy
Dzięki łopatkowym szprychom w przednim kole silnik podczas jazdy jest chłodzony.
Rok produkcji: 1984
Silnik: Jawa 350 typ 633 chłodzony elektrycznym wentylatorem.
Maksymalna prędkość: 100 km/h
Karoseria wytworzona w całości z laminatu, lampy tylne pochodzą ze Skody 100. Przednie światła, migacze, włącznik świateł i wycieraczki są ze Skody 1000 MB. Kanapa wykonana od podstaw.
04-11-2016 23:16:04
1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post:1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post. Blues (01-06-2017)
Ten prototypowy pojazd śnieżny został zbudowany w 1936 lub 1939 przez projektanta BMW Riemerschmidt'a, wykorzystał w nim silnik BMW R-12 i kosz boczny typu Steib TR-500. Nie ma prawie żadnych dalszych informacji o tej maszynie, prawdopodobnie został zbudowany jeden egzemplarz i projekt porzucono.
Schemat jest nie dokładny, żeby stwierdzić jak nim sterowano, na zdjęciach widać że jest tylko jedna gąsienica.
Najprawdopodobniej Riemerschmidt po prostu eksperymentował z napędem i nie był to gotowy prototyp.
12-12-2016 00:56:21
1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post:1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post. Pinio (12-12-2016)
Przeglądałam węgierskie forum i temat o Komarach i znalazłam takiego Komara, który ma 60 ccm i gaźnik 17 mm, a prędkość maksymalna mierzona gps wynosi 58 km/h. A sam Komar jest w Szwecji
Kolejnym ciekawym pojazdem będzie szwedzki Norsjö Shopper. Jest to trójkołowy skuter produkowany w Norsjö Mekaniska Verkstads AB w latach 1961 - 1994. Motorower miał rurową konstrukcję ramy pokryta blaszaną płytą i pokrywą wykonaną z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. Został zaprojektowany przez inżyniera Carleric'a Jöranson'a. Według Agencji Transportu jazda nim bez kasku była możliwa tylko w sytuacji gdy miał wmontowane pasy bezpieczeństwa. Silnik z pierwszych modeli był marki Husqvarna o mocy 1 KM, chłodzony powietrzem (wiatrakiem), manualną skrzynią biegów i sprzęgła nożnego. Niektóre z silników Husqvarny uruchamiano dźwignią umieszczoną koło fotela kierowcy, a inne szarpakiem. Pojazd miał na wszystkich kołach 8 calowych zamontowane hamulce tarczowe. Jego masa wynosiła 74 kg. Ostatecznie silniki Husqvarny zastąpiono silnikami Sachs Saxonette o mocy 1,5 KM z automatyczną skrzynią biegów. W późniejszych modelach wprowadzono rozrusznik elektryczny oraz zmieniono instalację elektryczną z 6v na 12v. W 1964 koszt nowego Shoppera wynosił 2000 koron ( na dzisiejsze 925 zł) a w 1988 to był koszt 24000 koron (11095 zł ).
Przecudności :3
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2017 18:51:08 przez Motorowerzystka.)
Para londyńskich poszukiwaczy przygód Anita Stratton i Lee Shaw, są dumnymi posiadaczami tego uroczego skuterka. Jest to najmniejsza karawana w Wielkiej Brytanii, która jest wykonana na starym sowieckim skuterze z 1970 roku.
W celu zbudowania tego mini domku dla dwóch osób, oryginalna paka ładunkowa została usunięta i zastąpiona nadwoziem wykonanym na zamówienie.
Ta mini karawana posiada rozkładaną mini kuchnię oraz łóżko. Łóżko może pomieścić dwie osoby, a także posiada ukryte dodatkowe miejsca na bagaż. Z drugiej strony, wbudowana kuchnia wyposażona jest w malutką kuchenkę gazową. Ma prawie wszystko czego potrzeba w mini karawanie.
Anita Stratton i Lee Shaw kupili go na eBay za 7 500 funtów (38 727 zł...)
Obecnie para prowadzi koczowniczy tryb życia w ich wymarzonym karawanie i mają nadzieję podróżować do różnych miejsc.
Producent: Fabryka w Serpuchowsku
Lata produkcji: 1970—1997
Rodzaj: mikrosamochód (czterokołowy ciężki)
Typy nadwozia: 2-drzwiowe coupe, 2-miejscowe.
Rodzaj napędu: RWD
Umiejscowienie silnika: tył
Rodzaje silników:
1. Iż Planeta 2
Producent: Iżmasz
Typ: dwusuwowy jednocylindrowy
Pojemność: 346 см3
Moc maksymalna: 12 KM przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 25 Nm
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7 l/100 km
Gaźnik: K-36I, K-65
Zalecane paliwo: 72, 80 oktanowe mieszane z olejem.
Maksymalna prędkość: 80 km/h
2. Iż Planeta 3
Pojemność: 346 см3
Moc maksymalna: 14 KM przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 25 Nm
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7 l/100 km
Gaźnik: K-36I
Zalecane paliwo: 72, 80 oktanowe mieszane z olejem.
Maksymalna prędkość: 60 km/h
Schemat silnika:
Wymiary:
Masa: 498 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 18 litrów
Ogółem bardzo fajny samochodzik Załapałby się jako samochód kategorii B1 gdyby był lżejszy o 98 kg Odchudzić go i silnik zmienić xD
Poprzednie modele СМЗ
СМЗ С3А
Rok produkcji: 1958—1970
Silnik: С3-А (IŻ-56), jednocylindrowy dwusuwowy
Pojemność: 346 см3
Moc maksymalna: 8 KM, przy 3200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 19 Nm
Prędkość maksymalna: 60 km/h
Zużycie paliwa: 4,5 — 5,0 l/100 km
Gaźnik: K-28B/28Е
Zalecane paliwo: 66, 72 oktanowe mieszane z olejem
Skrzynia biegów: 4 biegowa
Wymiary:
Masa: 425 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 12 litrów
Podobne modele: Zündapp Janus 250, Isetta
СМЗ С1Л "Cyklop"
Rok produkcji: 1952—1958
Silniki:
1. Moskwa M1A (S-1L)
Pojemność: 123 см3
Maksymalna moc: 3,9 KM przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 19 Nm
Prędkość maksymalna: 30 km/h
2. IŻ-49 (S-3L)
Pojemność: 346 см3
Maksymalny moment obrotowy: 19 Nm
Prędkość maksymalna: 60 km/h
Masa: 275 kg
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2017 17:15:27 przez Motorowerzystka.)
Tez coś dorzucę Okaz którego dziś spotkałem na Old-Timerze we Wrocławiu
Robak ze smakiem Składak UNIWERSAL
Ja doliczyłem się 5 modeli z których został złożony
Oczywiście więcej zdjęć zrobiłem, ale tan nasz chory Hosting, uniemożliwia wpakowanie zdjęć w wyższej rozdzielczości.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
05-03-2017 20:44:33
4 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:4 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. Motorowerzystka (03-05-2017), Odrestaurator (03-05-2017), Olekk (10-29-2017), Pinio (03-05-2017)
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.