Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Autor Wiadomość
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #106
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
oj coś mi się wydaje że ciut ci gaźnik przytkała warstwa ocynku
28-09-2016 15:25:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #107
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Elementy ze zdjęciami są ocynkowane tylko z zewnątrz - w szczeliny cynk nie dochodzi Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-09-2016 15:31:03 przez Szatek.)
28-09-2016 15:30:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #108
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Fajnie wyszło szkiełkowanie, zrobię tak samo u mnie w CZ Big Grin W Żaku też pomyślę. Ocynk ile kosztował tych elementów? A ile szkiełkowanie? No i ile zgarną za chrom? Odnośnie kosztów możesz pisać na PW Smile

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
28-09-2016 19:26:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #109
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Cynkowanie - 70 zł + wysyłka w obie strony
Piaskowanie + szkiełkowanie - 230 zł
Chromowanie - ok. 750 zł + wysyłka w obie strony
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-09-2016 19:32:27 przez Szatek.)
28-09-2016 19:32:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #110
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Fajniej by było tutaj, a nie na PW. Nie tylko Ty byś chciał wiedzieć jaki jest orientacyjny koszt takich usług..
28-09-2016 19:33:03
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #111
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Dokładnie Smile
28-09-2016 23:22:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barmil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: Bartek
Skąd: Chełmno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #112
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
750zł tylko za te elementy ze zdjęcia? Drogo trochę te świecidełka wychodząUndecided A mógłbyć zdradzić gdzie robisz chromy? Także mam zamiar kilka elementów oddać do chromowania.
28-09-2016 23:38:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #113
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
No niestety, chromowanie jest drogie Undecided

Ja wysłałem te elementy do Chromuj.pl
Może i zapłacę więcej, ale mam pewność, że ta firma zrobi to porządnie Smile
28-09-2016 23:44:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #114
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(28-09-2016 15:12:49)Szatek napisał(a):  Wysłałem widoczne niżej części do chromowania:

Zapomniałem dodać, że jest to dopiero pierwsza partia części która będzie chromowana.

(28-09-2016 15:12:49)Szatek napisał(a):  ZnAl, przed:

Oraz że przylgnia króćca gaźnika została splanowana przed cynkowaniem.

Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:



Oraz trochę nowych i oryginalnych:



Wszystkie elementy które były piaskowane a następnie szkiełkowane (oraz kilka dodatkowych), zostały wysłane do chromianowania (czyli pasywacji, nie mylić z chromowaniem).

Dzięki temu, na aluminium i jego stopach (nie dotyczy ZnAl'u), tworzy się bezbarwno-niebieska powłoka, która chroni przed korozją (utlenianiem), odciskami palców i jest odporna na wysoką temperaturę.

Powłoka chromianowa zwiększa też przyczepność farb, może być stosowana jako powłoka dekoracyjna oraz w celu zabezpieczenia efektu polerowanego aluminium (moim przypadku jest to zatapiacz pływaka).

Pokrywa zapłonu została wcześniej wyszkiełkowana i chromianowana:







Silumin (stop aluminium, głównie z krzemem) będzie po chromianowaniu troszkę ciemniejszy. Jeśli ma w sobie stalowe elementy, to pojawi się na nich lekki nalot rdzy:



Ja stalowe elementy odrdzewiłem i zakonserwowałem konwerterem rdzy "Fertan'":





Na razie tyle, pozdro. Smile
18-10-2016 13:42:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #115
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Wróciła pierwsza partia części z chromowania:











Jednak dobrze zrobiłem, usuwając plastikowe dolne uchwyty sprężyn w innych nóżkach dolnych. Plastik przetrwał proces, ale jeden uchwyt się lekko odkształcił. W galwanizerni mieli też przez to problem, bo z lag wydobywały się zanieczyszczenia, które trafiały do kąpieli. Także, następnym razem usunę te plastikowe uchwyty.

Bieżnie i nakrętka łożyska kierownicy są nowe i oryginalne.

Zleciłem wycięcie ploterem kilka uszczelek i podkładek które nie są w sprzedaży:



Zleciłem także dotoczenie z teflonu tulei ślizgowych ślimaka i amortyzatorów tylnych, oraz ich osłon z czarnego poliamidu:















Dodatkowe podnóżki kierowcy po naprawie:



Kosz sprzęgła dwutarczowego, przerobiony na kosz sprzęgła trzytarczowego (zwiększona wysokość o 2 mm). Mogłem dać do napawania kosz z wprasowanym (?) kołem zębatym, ale możliwe że i tak trzeba by było go przyspawać. Przerobiony na wypadek gdybym nie znalazł oryginalnego:



Tarcza sprzęgła dwutarczowego, przerobiona na tarczę sprzęgła trzytarczowego (stoczona z 2 mm do 1 mm grubości). Miałem oryginalną, ale gdzieś się zgubiła. Przerobiona na wypadek gdybym nie znalazł oryginalnej:



Kupiłem trochę nitów:



Oraz komplet nowych i oryginalnych okładzin do szczęk hamulcowych:



Zleciłem też wycięcie ze stali węglowej, wszystkich podkładek dystansowych skrzyni biegów 019:



Oraz zabezpieczeń tylnej zębatki (pod śruby M10, bo ktoś niestety przerobił z M7 otwory w tylnym bębnie na taki gwint):



A tutaj repliki gum przedniego mocowania baku do Rometa, wykonane przez retro19 (na dniach pojawią się na Allegro):



Pozdrawiam Wink
19-11-2016 14:50:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #116
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Podejście profesjonalne, bardzo mi się to podoba Smile Brawo
Jak coś chętnie kupie 2 kpl tych gum, tłumików przedniego mocowania zbiornika.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
19-11-2016 15:04:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #117
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
7 i pół stówy za chromowanie lag i sprężyn oraz misek ?! trochę przesada
19-11-2016 15:18:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #118
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Może i tak, ale wolałem wydać więcej i się nie martwić, czy chromownia zrobi to tak, jak się należy.
19-11-2016 15:43:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #119
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(19-11-2016 14:50:38)Szatek napisał(a):  Wróciła pierwsza partia części z chromowania:

Zapomniałem dodać, że chrom jest na miedzi i niklu.

(19-11-2016 14:50:38)Szatek napisał(a):  Zleciłem wycięcie ploterem kilka uszczelek i podkładek które nie są w sprzedaży:

Oraz że uszczelki i podkładki są wycięte z gumy NBR (olejoodpornej) i fibry technicznej.

Kupiłem też kilka rodzai podkładek izolacyjnych:



I wróciły elementy z galwanizerni:

1. Stal

Przed:





I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:



Nowe i oryginalne części:



Nowe (i kilka używanych) i oryginalne wkręty z łbem kulistym (sprzedam):



2. Stal przed:



I po czernieniu:



Nowe i oryginalne części:



3. Stal przed:



I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:



4. Mosiądz przed:



I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:



5. Końcówki nowych i oryginalnych linek przed:









I po miedziowaniu, a następnie kadmowaniu z oliwkową pasywacją (będzie bezbarwno-niebieska):









Zmieniłem też te "żółte" puszki gaźników w dwóch Rometach, na te jak ta szara:





To chyba jednak nie była pierwotnie szara puszka, no chyba że zżółkła też od środka. Jak myślicie?

Pozdrawiam Smile
25-11-2016 14:15:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #120
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Pisz Pw ile chcesz za te wkręty metryczne z łbem kulistym?

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
26-11-2016 01:27:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 79
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 458
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 244
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 495
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19223
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 289

Reklama