Romet KOMAR - Prototyp ???
|
Autor |
Wiadomość |
Tomasso94
Przebiegły Administrator :D
Liczba postów: 4,036
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
05-11-2016 13:31:03 |
|
|
LiSiC
126p fan
Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
|
RE: Romet KOMAR - Prototyp ???
Bardzo dziwna konstrukcja, ale jaka ciekawa
Po mojemu to trochę jakby zmiksowany Komar, SHL i trochę jakby Ryś(Kokon mi trochę Rysia przypomina)
Z drugiej strony zaś te schowki w kokonie przypominają późniejsze egzemplarze Komara z tłoczoną częścią ramy, a ze zdjęć wynika że to konstrukcja na bazie ramy ze "Sztywniaka".
A'propos spawów, na widelcu wyglądają całkiem dobrze, pokuszę się o stwierdzenie że nawet za dobrze. Na ramie? Cóż kilka na niej wstawek których nie widzę na drugim egzemplarzu.
Bardzo ciekawy motorek, ratuj to cudo
Czekam na więcej zdjęć, chyba wiem co będę robił jak skończę mojego Ogara
Bycie druciarzem zobowiązuje.
|
|
05-11-2016 15:54:01 |
|
|
rafi555
Zawodowiec
Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet KOMAR - Prototyp ???
|
|
05-11-2016 17:08:38 |
|
|
Suwmiarka
Komarowiec
Liczba postów: 521
Imię: Rafał
Skąd: RZS
Pojazd: Inny
|
RE: Romet KOMAR - Prototyp ???
(04-11-2016 16:11:20)Gomulsky napisał(a): Nie zaryzykowałbym stwierdzenia, że to fabryczne prototypy, co najwyżej jakaś krótka seria w zakładzie rzemieślniczym
Też tak twierdzę.
Mogę sprawdzić też numery ramy, porównam ale co najwyżej rok produkcji ustalę w ten sposób.
Według mnie ten Komar (Komary) zostały przerobione znacznie później niż powstały.
Skąd moje przypuszczenia? Odpowiedź jest prosta. W czasach PRLu nie można było kupić wszystkiego, ale wszystko dało się "stworzyć"
Tak na przykład: było zapotrzebowania na małe dostawczaki. Fabryki Nysa i Żuk nie nadążały z produkcją, więc "rzemieślnicy" przerabiali przestarzałe już wówczas Warszawy. Nawet był chyba o tym odcinek w "Legendach PRL"
Myślę, że podobnie było w przypadku Komarów. Panowała moda na oryginalność połączoną z praktycznością. Motorowery miały dodatkowe sakwy, koszyczki, torby, siodełka. Właściwie widząc pojazd na wsi od razu wiadomo było czyj on jest. Pod koniec lat 80tych śmiano się już ze sztywniaków, jeździli nimi Ci, których nie było stać na nowszy motocykl. Jeśli ktoś znał się mniej lub bardziej to unowocześniał swój pojazd (m.in. zmiana silnika, żeby nie miał rozrusznika na pedały). Może ktoś tu po prostu "zwietrzył interes" i w ten sposób dorabiał sobie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2016 18:36:49 przez Suwmiarka.)
|
|
05-11-2016 18:23:06 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Suwmiarka za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Suwmiarka za ten post.
Motorowerzystka (11-06-2016), rafi555 (11-05-2016)
|
lapy
Nowy
Liczba postów: 10
Imię: Mariusz
Skąd: Pruszków
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet KOMAR - Prototyp ???
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2016 19:42:43 przez lapy.)
|
|
05-11-2016 19:26:58 |
|
|
lapy
Nowy
Liczba postów: 10
Imię: Mariusz
Skąd: Pruszków
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet KOMAR - Prototyp ???
Napisane przez Użytkownik usunięty - Dzisiaj 14:05:10
Mnie się wydaje, że Romet chyba kombinował z tym wahaczonym zawieszeniem na przód. Kiedyś na olx znalazłem takie dziwadło. Rama od 50-T-1 z mocowaniami na osłonę gaźnika, no i te zawieszenie z przodu. Jednak w prototypach było takie coś, że nic nie kombinowano z dospawywaniem elementów do gotowych wyrobów. A w egzemplarzu z tematu widać, że rama jest od sztywniaka i elementy zostały dospawane niszcząc powłokę lakierniczą. Te przednie zawieszenie jednak wygląda na niekombinowane Smile
Witam, mi się wydaję że te elementy wspawane były póżniej aby wzmocnić ramę która pękła. Jak się przyjrzycie na spawy to oprócz tych na około elementów wspawanych jest jeszcze spaw w poprzek ramy i zachodzi aż pod te elementy, który by o tym świadczył.
|
|
06-11-2016 20:22:51 |
|
|
rafi555
Zawodowiec
Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet KOMAR - Prototyp ???
|
|
06-11-2016 20:54:44 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|