Mapy cylindrów i podobne rzeczy
|
Autor |
Wiadomość |
plusminus
Technik
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Mapy cylindrów i podobne rzeczy
Porting jest pojęciem, który obejmuje zarówno przeróbki kanałów oraz okien, a także dorabianie nowych, wykańczanie karterów itp.
Zagłębianie się w teorię podczas projektu mapy cylindra ma sens tylko po części. Trzymając się głównie teoretycznych założeń, nie uzyskamy zamierzonego efektu. Zawsze trzeba coś skorygować, inaczej rozmieścić, tak, aby według nas spełniało to rolę w praktyce. Ważne też jest nakierowanie kanałów oraz okien, tu się dobiera do każdego cylindra inne nakierowanie. Na prawdę dużo jest tych zagadnień, a nie sposób je opisać tak w jednym poście.
Każdy na pewno zaczynał od czegoś, co stworzył w teorii, a później doświadczalnie dobierał i na pewno nie jeden cylinder spartaczył zanim doszedł do jakichś wniosków.
Wysokości okien dopiera się głównie od założeń, czego chcemy uzyskać od danego cylindra. Są jakieś tabele podane u Bella dotyczące wysokości okien, ale są one ogólne, do każdego silnika należy dobierać je odpowiednio. Kiedyś, gdzieś publikowałem tabelki wysokości okien, jeśli chodzi o 223. Wystarczy poszukać.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
05-11-2016 15:42:42 |
|
1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post:1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
olo09 (01-06-2017)
|
plusminus
Technik
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Mapy cylindrów i podobne rzeczy
Zależy, czy chodzi na pewno o dopasowanie, czy może o spasowanie. Jeśli o to drugie, to masz rację, ze chodzi o odpowiednią średnicę tulei cylindra do tłoka. Pierwsze zaś, dotyczy dopasowania rozrządu do okien cylindra. Fazowanie krawędzi nie ma tyle na celu nakierowania mieszanki, co 'wygładzenie' krawędzi okien, aby pierścienie przechodziły po nich gładko. Nakierowanie jest wtedy, kiedy kanał jest odpowiednio wyprofilowany do kierunku w którą mają gazy wychodzić/wchodzić. To samo dotyczy okna. Przykładowe zdjęcia, gdzie widać wyprofilowanie okien. Nie są one wycięte na wprost, tylko pod kątem.
https://www.bikepics.com/pictures/264203...brona96-p5 https://www.bikepics.com/pictures/264439...-dareq-ps3
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
05-11-2016 22:08:03 |
|
|
plusminus
Technik
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Mapy cylindrów i podobne rzeczy
Takie zasady projektowania, najlepiej, niech to wszystko będzie poukładane i symetryczne (o ile jest to możliwe). Rozróżnij też pojęcie kanał od okna. To też ważne nazewnictwo. Głównie trzy okna wydechowe robi się z prostoty, ponieważ nie trzeba dorabiać nowej tulei cylindra. Głównie ilość okien wychodzi z głównego założenia projektu, jak wielkość gaźnika, obroty silnika, membrana, wydech itp. Głównie, im więcej okien ma cylinder, tym przy wyższych partiach obrotów następuje znaczne płukanie cylindra, ale za to ma mniejsze obroty użyteczne. Wszystko też jest zależne od wystrojenia wydechu. To wszystko musi współgrać ze sobą.
Kolejnym kryterium wielokrotności okien są ograniczenia tulei, wynikające z jej sztywności (ważne aby podpora była odpowiednia, by tuleja się nie wichrowała ani nie pękła), czy też z możliwości zrobienia miejsca na zamki pierścieni.
Ważne też jest odpowiednie rozmieszczenie np. boost portów. Wtedy zmienia się już nakierowanie okien oraz ich wielkość i wysokości względem reszty okien.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
06-11-2016 16:57:57 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|