Ocena wątku:
- 7 głosów - 4.57 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Tym razem tylne amortyzatory do Ogara.
Elementy tylko po czyszczeniu i polerowaniu
Oczywiście wszystkie tuleje i odboje są nowe.
Niestety zdjęć przed, nie zrobiłem, ale wyglądały mniej więcej tak
a to już efekty końcowe
ZAPRASZAM
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
21-10-2016 22:54:19 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Wodnik (11-21-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
27-10-2016 23:15:40 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Dawidzie
To są tuleje teflonowe, ale obecnie robię z poliamidu. Ostatnio ceny tych materiałów ostro poszły w górę
W amortyzatorach zamkniętych - jak ze zdjęcia - pełnią rolę tulei ciernych względem osłon aluminiowych, tzn, że w amortyzatorze jak na zdjęciu należy je osadzić na "ciasno". Tak, mają równo dystansować obie części amortyzatora.
Możesz wierzyć lub nie, ale to nie taka prosta sprawa, bo po drodze są takie zgrubienia - zabezpieczenia. Do ich zakładania dorobiłem sobie prosty przyrząd, a do wciskania używam prasy.
Są bardzo cienkie - pasowanie do osłon aluminiowych na 0,5 mm - więc by ograniczyć ich pękanie, najpierw toczę fi wewn, a fi zewn zataczam, po założeniu na tą część amortyzatora.
By łatwiej wprasować tuleje, najpierw je nagrzewam, tak jak np tuleje gumowe we ...... wrzątku
Jaka dokładność? ano jak posmaruję smarem i nie włożę sprężyn, to ssie jak pompka
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2016 23:09:49 przez joozek.)
|
|
28-10-2016 23:08:28 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Odrestaurator (10-28-2016)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Jak by to napisać .......... tuleje pod lagi fi 25 mm, skończyły się.
Materiał niestety też
Zamówiłem nowy, ale przesyłka za kilka dni.
Jak ktoś chętny i cierpliwy - zapraszam za tydzień.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
29-10-2016 02:06:43 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
(31-10-2016 19:30:56)Rafał S. napisał(a): .... i te tulejki w porównaniu ze starymi latają w otworze. Nie wiem czy to normalne i przy ściśnięciu skasują się luzy czy mam jakieś lewe? Z Góry dzięki za odpowiedź.
I zapewne otwory w tulejach metalowych nie pasują pod śruby M8???
Niestety, kupiłeś chiński wyrób, prawie pasujący.
Do tej pory kupowałem w sklepie, link poniżej. Mieli oryginały, ale ostatnio też zagościła do nich chińszczyzna
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=3100
Na ściśniecie się po skręceniu nie licz - ogranicza to dł tulei metalowej. Chyba, że ją skrócisz o 2, 3 mm i zastosujesz dodatkową szeroką podkładkę M8
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
31-10-2016 20:11:06 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|