Oto sposób na zwiększenie mocy do ogarka 200
|
Autor |
Wiadomość |
XeardonLordeX
Od grata, po śliczny klasyk.
Liczba postów: 143
Imię: Klaudiusz
Skąd: Knurów
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Oto sposób na zwiększenie mocy do ogarka 200
(27-10-2016 10:38:41)Użytkownik usunięty napisał(a): Polecam zrobić sobie taką przeróbkę silnika
Maksymalna prędkość to 120 km/h, maksymalna ilość obrotów na minutę to 11200. Mocy nie znam.
Przyznam ze superancko to jest zrobione ino kij wie z kąd ja znajde wykaz części takich do niego albo wgl sklep z takimi częściami, bo z tego co widze ma powiększaną skrzynie biegów i to dość nieźle (o ile sie nie myle, bo nie zawsze mam racje)
Pyrk, pyrk, pyrk,
juz jade, andrzej nie denerwuj sie,
Pyrk, pyrk, pyrk...
|
|
27-10-2016 17:03:17 |
|
|
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
RE: Oto sposób na zwiększenie mocy do ogarka 200
Co się zobaczyło to się nie odzobaczy...Dawno czegoś takiego na forum nie było.
To na zdjęciu powyżej to jest silnik, w którym na 1 rzut oka widać sprzęgło wielotarczowe, a nie powiększaną skrzynię. Choć nie przeczę, być może ma ona więcej niż fabryczne 3 biegi. Części do niego takich nie znajdziesz w Polsce, tuning silnika 223 jest jeszcze u nas stosunkowo mało popularny, w Czechach jest tego więcej, choć i tak to jest nic w porównaniu do Simsona.
XeardonLordeX, superancki masz podpis , ino kij wie jak tyś go wymyślił
Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!
https://www.facebook.com/porting.studio/
|
|
27-10-2016 20:09:27 |
|
3 użytkowników postawiło piwo Lagoon za ten post:3 użytkowników postawiło piwo Lagoon za ten post.
Emikel (10-27-2016), KeiSangi (10-28-2016), XeardonLordeX (10-27-2016)
|
Buka
Składakowiec
Liczba postów: 268
Imię: Michał
Skąd: Jawiszowice
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Oto sposób na zwiększenie mocy do ogarka 200
(27-10-2016 20:09:27)Lagoon napisał(a): To na zdjęciu powyżej to jest silnik, w którym na 1 rzut oka widać sprzęgło wielotarczowe, a nie powiększaną skrzynię.
XeardonLordeX, superancki masz podpis , ino kij wie jak tyś go wymyślił
Każdy silnik motocyklowy z tarczami w kąpieli olejowej (tzw. "mokre" tarcze) musi mieć co najmniej dwie tarcze sprzęgłowe (w silniku, nawet tu występuje sprzęgło cierne- olej zmniejsza tarcie, więc, żeby zwiększyć siłę docisku stosuje się więcej niż jedną tarczę, inaczej niewystarczająca siła docisku=ślizganie sprzęgła). Jak już, to zwiększono liczbę tych tarcz (No offence, małe sprostowanie Lagoon )
(27-10-2016 20:09:27)Lagoon napisał(a): Choć nie przeczę, być może ma ona więcej niż fabryczne 3 biegi Części do niego takich nie znajdziesz w Polsce, tuning silnika 223 jest jeszcze u nas stosunkowo mało popularny, w Czechach jest tego więcej, choć i tak to jest nic w porównaniu do Simsona.
Nie znam szczerze mówiąc silnika 223, który posiadałby więcej niż 3 biegi, ani jak mniej więcej wyglądałyby modyfikacje w tym kierunku (poza rzecz jasna automatem i gdzieś trzeba zrobić miejsce na nowe tryby), więc nie wypowiem się na ten temat, wiem od znajomego, który jest posiadaczem czterobiegbowego Simka, że w przypadku przeróbki Simsona na 5 biegów jest to stosunkowo proste.
Odnośnie bresiowego zdjęcia i pytań:
Poczynione w nim modyfikacje nie znajdziesz ot tak na półce sklepowej- cylinder, głowica itd. na pewno były dorabiane na zamówienie, dolepienie karterów, to też sprawa indywidualna. Pokrywa sprzęgła również wygląda na pracę indywidualną (dyskretny spaw wokół wypustki na powiększone sprzęgło, fabrycznie odlewa się całą taką część)
Najbardziej zastanawiającym jest dla mnie odpowiedź na pytanie: "Jaki sens ma tuningowanie pięćdziesiątki?" (finansowo, nawet teoretycznie również prawnie)
Przy modyfikacjach ze zdjęcia bez problemu można by było pewnie kupić cokolwiek o większej pojemności, seryjnego za tą cenę. To już jednak taki mały subiektywny offtop
Co do autora tematu: nie do końca nawet rozumiem nawet co ma na celu ten temat? Pseudoporadnik? Luźna rozmowa o silnikach (jeżeli tak, to nadaje się na hydepark, zwłaszcza przez treść)? Piszesz posty w sposób tak niestaranny, że nie można Cię nawet zrozumieć, nie mówiąc o tym jakie głupoty.
Wracając jeszcze do samego początku: zębatka nie ma nic wspólnego z mocą. Ilość zębów odpowiada za przełożenie.
Spawaki, dobierane są po wyliczeniu pod odpowiedni zestaw. Także cięcie i lepienie go migomatem na pewno nie jest dobrym rozwiązaniem (Wpłynie to choćby na zmianę rezo, bo w końcu jednak ingerujesz w konstrukcję wydechu nieprzygotowanego pod twoje dziwne pomysły)
(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2016 21:57:25 przez Buka.)
|
|
27-10-2016 21:43:16 |
|
1 osoba postawiła piwo Buka za ten post:1 osoba postawiła piwo Buka za ten post.
XeardonLordeX (10-27-2016)
|
XeardonLordeX
Od grata, po śliczny klasyk.
Liczba postów: 143
Imię: Klaudiusz
Skąd: Knurów
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Oto sposób na zwiększenie mocy do ogarka 200
Według tego co myślę, to możliwe było bardziej powiększenie sprzęgła w sensie ilości tarcz sprrzęgłowych ponieważ im większa moc silnika w Jawie 223 tym czyli jesli bym mial 5KM to tym szybciej niszczy mi sie sprzęgło (tak jest w prawie każdym motocyklu ale jak dbasz tak masz) wieć na taką pojemności to mogło być bardziej powiększenie sprzęgła (ilości tarcz), skrzynie biegów można powiększyć ale trzeba znać kogoś kto ci zrobi cztery zębatki węższe i je wgl dopasuje tak żeby pasowały do wałka ale na tym sie nie znam, bardziej stawiam na tarcze sprzęgłowe, a co do tej głowicy cylindra to takie sie daje do Simsonów, ale jeśli chodzi o sam cylinder to raczej na zamówienie, bo nie produkuja takich cylindrów płaskich z tego co ja wiem (choć moge sie mylić). A i co do tej zębatki, to przepraszam, myliłem sie, zębatka nie ma nic do mocy bo moc tkwi w silniku a nie przełożeniu, wybaczcie. I dziękuje za wszelkie informacje udzielone wszystkim.
Pyrk, pyrk, pyrk,
juz jade, andrzej nie denerwuj sie,
Pyrk, pyrk, pyrk...
|
|
27-10-2016 22:23:35 |
|
|
Buka
Składakowiec
Liczba postów: 268
Imię: Michał
Skąd: Jawiszowice
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Oto sposób na zwiększenie mocy do ogarka 200
(27-10-2016 23:35:33)ananas napisał(a): Cytat:żeby zwiększyć siłę docisku stosuje się więcej niż jedną tarczę
To ja także sprostuję, przez zastosowanie większej ilości tarcz nie zwiększasz siły docisku bo zależy ona od sprężyny a nie od ilości tarcz. Większa ilość tarcz to tylko większa powierzchnia dociskana a nie większa siła. A ciekawostka, w silniku z jawy 555 (poprzednik jawy kaczki) było zastosowane właśnie jednotarczowe sprzegło.
A co do jawy która ma więcej biegów niż 3, to osobiście widziałem w czechach jawę mustang ze skrzynią 5b i lewą pokrywą z simsona, także da się
Post był na tyle długi, że nie zauważyłem tej gafy. Chodziło mi oczywiście o powierzchnię tarcia, a nie siłę docisku.
Co do sprzęgła z 555, to powiem szczerze, że pierwszy raz słyszę o takim rozwiązaniu, bo w tak niesprzyjających warunkach (olej zmniejszajacy tarcie) zastosowanie tylko jednej tarczy jest co najmniej dziwne. Z jakiego materiału były w niej wykonane okładziny cierne? Jak wyglądał cały zespół tarczy dociskowej? (Zżera mnie ciekawość jak to działało tylko przy jednej tarczy, wydaje mi się czy 223 jest rozwinięciem silnika z jawy 555? wyślij szczegóły na pw, bo już i tak off top się robi, większość informacji na temat tej jawy jest w języku dla mnie nieznanym, a chętnie poczytam od osoby, którą coś wiecej wie na ten temat
[quote]
(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2016 01:08:01 przez Buka.)
|
|
28-10-2016 00:53:47 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|