Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
Autor Wiadomość
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #1
Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
Świeży nabytek, Kawasaki KLR do wypędzania demona na bezdrożach.

Ani idealna, ani zła. Technicznie jest nieźle, bo nowe opony, dobry napęd, zawias działający bez problemów. Wizualnie - do dopieszczenia, co zresztą widać na zdjęciach, dzięki temu może w końcu zrealizuję pomysł pomalowania czegoś w moro...

Silnik jednocylindrowy o pojemności 650ccm, generujący 20kW mocy maksymalnej, chciałem mieć DOHC, co prawda w 125p, no ale jeszcze nie, póki co w tengai'u mam.

Z bajerów szmerów poprzedni właściciel wyposażył motocykl w dodatkowe halogeny, do których jako zawodowy elektryk muszę pociągnąć nową, porządną instalację elektryczną. Poza tym jest jeszcze włącznik wentylatora chłodnicy i podgrzewane manetki, które co prawda na dzień dziś nie działają, ale może uda się coś z nich jeszcze wydumać. A no i komuś zbiło się lusterko, ten brak też trzeba będzie uzupełnić.

Po załatwieniu formalności pod względem ubezpieczenia OC i przeglądu technicznego doszedłem do wniosku że wrócę okrężną drogą do domu. Nawet nie wiedziałem że takie pipidówy są w promieniu 5km od mojego miejsca zamieszkania...

Trochę szkoda że nie ma stopki centralnej, będę musiał urzeźbić sobie jakiś stojak do serwisowania szrotka. A resztę się dopieści kiedyś. Smile

Słit focie w poniższym linku, bo google pomieszało strasznie tą dawną, wspaniałą picasę...
ZDJĘCIA
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2016 21:40:41 przez jurek_j.)
17-10-2016 21:40:16
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
Zdjęcia nie działają Huh

Co do sprzętu - czy to ten z barkiem pod przednią lampą Big Grin

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
17-10-2016 21:56:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #3
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
17-10-2016 22:06:02
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Semmao Offline
Podszeptywacz
Moderatorzy


Liczba postów: 4,470
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
No i elegancja zabaweczka Smile Ja Ci serdecznie gratuluję i życzę wielu bezawaryjnych kilometrów i fajnych zabaw w dopieszczaniu! best


Quake96 - 18-06-2013 22:49 -Cóż chciałeś Rometa to musisz się liczyć z wydatkami

kamil97 - 22-10-2014 10:02 -Ano ,,Chciales rysia, musisz się liczyć z wydatkami" Tongue

jurek_j - 25-04-2016 19:28 -chciałeś rometa, musisz się liczyć z problemami
17-10-2016 22:08:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
Teraz tak Smile

Twój to wcześniejszy model, dopiero później wstawili ten przedni błotnik w kształcie barku - pod lampą Wink

Sprzęcior bardzo klasyczny - te kontrolki i zegar Sleepy choć już z plastikami.
Trochę pracy będzie, ale z kuframi zacnie będzie się prezentował

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
17-10-2016 22:13:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
Miał być Uaz, no nic, zawiodłem się, ale Ciebie to i tak nic nie obchodziBig Grin

Raz miałem pod tyłkiem coś podobnego, wykop prawilny, dla mnie dużo za duży Big Grin

Niech się toczy...

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
17-10-2016 23:07:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norbi96 Offline
Rozrusznikowy Joe
*


Liczba postów: 1,272
Imię: --
Skąd: --
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
Zacny sprzęt, znając Twoje ręce będzie z tego igła. Wink Co do stopki centralnej, można kupić na allegro taki stojaczek motocyklowy, no chyba, że sam takie coś wyspawasz i zaoszczędzisz kasy.
18-10-2016 00:29:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Latos Offline
Sezon trwa cały rok
*


Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
Fajne motory, wszędzie tym wjedziesz a i po asfalcie jakoś jedzie Smile Ten twój aż tak tragicznie nie wygląda, można jeździć. I fakt, na czymś szybszym, a przede wszystkim większym i wygodniejszym lepiej się okoliczne wioski objeżdża Smile

Zajrzyj do mojego zippa Smile

Mój BikePics
24-10-2016 23:43:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
Fajna kawa, masz czym zwiedzać. Podszykować trochę, ogarnąć pierdoły i maszyna jak ta lala. To na gaźniku jest?

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
27-10-2016 20:14:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Latos Offline
Sezon trwa cały rok
*


Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
W 1991 roku w motocyklach chyba jeszcze nie było wtrysku Smile

Zajrzyj do mojego zippa Smile

Mój BikePics
27-10-2016 22:28:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dlugiLBN Offline
Lakiernik
*


Liczba postów: 698
Imię: Daniel
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
Nawet przebieg ma wiarygodny co do roku produkcji,a nie te lalki 20 letnie co mają nalatane 30tkm.

(27-10-2016 22:28:54)Latos napisał(a):  W 1991 roku w motocyklach chyba jeszcze nie było wtrysku Smile

BMW K100 miało już wtrysk w 80 którymś roku

Po po 7 latach i 20 benzyniakach kupiłem diesla :F

I NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIE Big Grin

BMW E32
CIVIC EJ9

Komar 2350 w trakcie kompletowania
Ogar 200 w całości do remontu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2016 01:14:07 przez dlugiLBN.)
28-10-2016 00:51:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Latos Offline
Sezon trwa cały rok
*


Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
W każdym razie w japończykach wtrysk był powszechnie stosowany po 2000 roku, a BMW to taka trochę inna kategoria motocykli, mniej mainstreamowa tak to nazwijmy Smile

Zajrzyj do mojego zippa Smile

Mój BikePics
28-10-2016 17:15:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #13
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
Zawrotne 100km już nakręcone. Chyba ma trochę apetyt na olej, ale producent przewiduję nawet 20W50, teraz podobno półsyntetyk jest zalany, jest w czym przebierać... Big Grin

Z minusów, które niedawno wyszły - cieknie zbiornik paliwa przy górnym mocowaniu owiewki, z plastikami będzie więcej zabawy niż myślałem, bo sporo ubytków jest. No i jeszcze blokada kierownicy coś też ma mnie w głębokim poważaniu.

Pobawiłem się dzisiaj z instalacją elektryczną trochę, podgrzewanie manetek już działa, za to wyleciał włącznik wentylatora chłodnicy, bo było to słabo zrobione, jak również odłączone halogeny - 100W w dwóch żarówkach H3 to dużo za dużo dla takiego maleńkiego alternatora, do tego instalacja bez przekaźnika - po pierwsze zrobienie instalacji 'po bożemu', po drugie wrzucę tam jakieś LED'y, nie przewiduję częstego używania, a jak już trzeba będzie użyć, to przynajmniej alternator tak po garbie nie dostanie... Wymieniłem kawałek przewodu dającego zasilanie na różne dziwne obwody po stacyjce, to nawet klakson zaczął trąbić jak należy - był wlutowany jako przedłużenie przewód o przekroju 0,75-1mm^2, zamiast 1,5mm^2, niewiele, a robi dużą różnicę...

Jeździ fajnie, tylko na trzeci dzień po przejażdżce plecy mnie bolą, starość nie radość... Big Grin

Fakt, miał być UAZ. Najpierw miał być honker, potem patrol k160, potem UAZ, znowu k160, aż wyszło na enduro, tak wyszło, co zrobić...

Łapię ostatnie kilometry przed zimowym snem, jak narazie z pozytywnym skutkiem.
29-10-2016 23:07:46
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
Mi to za zimno na jazdy już. Ale Jurku chylę czoła zacny brzydalSmile koniec końców każdy kończy na enduraku bo to optymalne maszyny sąSmile też pewnie na czymś podobnym skończę :-)
01-11-2016 10:54:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #15
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
W minionym sezonie jeszcze chwilę pojeździłem, a potem padła cela w akumulatorze...

Tylko zanim połapałem się że to to, rozebrałem pół moto, bo myślałem że rozrusznik. Ale przy okazji odmalowałem wydech, podkręcałem na śrubach kwasoodpornych, jakoś to wygląda.

Zawory wyregulowane. Tylko teraz dekompresator okropnie stuka w płytkę zaworową - za duży luz zaworowy dla cichej pracy dekompresatora... Jak już dotykałem się do zaworów, to profilaktycznie wymieniłem uszczelniacze zaworowe, to niestety nie pomogło raczej w zmniejszeniu apetytu na olej, no ale jedna pozycja odhaczona. Jako ciekawostkę powiem, że wpadł mi jeden zawór ssący do cylindra, ale udało mi się go wsadzić w prowadnicę zaworową bez ściągania głowicy - trzy dni męczenia się z drucikami, kręceniem wałem, diodą led wpuszczoną przez otwór na świecę zapłonową. W końcu na trzeci dzień miałem magnes neodymowy i poszło bez problemu. Chwała wynalazcy magnesów neodymowych! Smile

Zbiornik paliwa pospawany, sprawdzony pod ciśnieniem bodaj 1 bara - jest szczelnie. Plastiki poklejone częściowo. Jeszcze będę eksperymentował z dorabianymi elementami, ale o tym po próbach nieco więcej opowiem.

W celu ograniczenia drgań akumulatora, wnękę na tenże obiłem gąbką, teraz siedzi ciasno, tak jak powinno być.

Przesmarowałem wszystkie zamki, dzięki czemu udało się odnaleźć blokadę kierownicy w stacyjce. Linki sprzęgła i ssania też dostały sporą dawkę oleju i smaru.

Płyn chłodniczy to świeżutkie różowiutkie borygo, po tym się nie rzygo, także no... Smile

Wymieniłem kilka wkurzających śrub - aby podchodzić do rozkręcania kilkoma typowymi kluczami, a nie całym zestawem.

Zdemontowałem halogeny - dodatkowe 110W to za dużo dla alternatora, gdzie przy standardowej pracy moc odbiorników wynosi w porywach pewnie te 100W. Jak dorwę jakieś satysfakcjonujące LEDowe - powrócę do nich.

Lewy gmol kolidował z osłoną lewej lagi - trochę pociąłem, pospawałem i już jest ok.

Dorobiłem stelaż do stawiania centralnego motocykla - żeby łatwiej było czyścić i smarować łańcuch. W ramach jednych laborek na studiach zaprojektowałem, a później prowadzący wydrukował mi uchwyt do telefonu, który jest przykręcany do poprzeczki kierownicy - mała wielka rzecz, a cieszy, choć jeszcze muszę chwilę czasu poświęcić na dopieszczenie tego.

I zrobiłem jeszcze masę innych rzeczy, jak choćby pospawanie plastików, ale kto by to wszystko na raz spamiętał...

Już parę kilometrów w tym sezonie zrobiłem, ale dosłownie parę. Dobrze drze, ogromnie wygodna maszyna, coś czego faktycznie chciałem.

Póki co zostało mi wymienić olej, wyczyścić napęd i nasmarować (narazie z braku dłuższej sensownej chwili tylko olejarką przejechałem po każdym ogniwie), kupić jakieś hermetyczne gniazdo zapalniczki do ładowaki aku/nawigacji i dokończyć ogarnianie instalacji elektrycznej. Najważniejsze, że najgorsze już za mną.

Fotki tutaj.
16-03-2017 19:32:00
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 22
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 440
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 250

Reklama