Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
|
Autor |
Wiadomość |
Odrestaurator
Majster
Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
|
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
Oznaczenia R1, R2 to są numery szlifów. Odpowiednio R2 - drugi szlif. Do wbijania tulei tłoka jest specjalny przyrząd, cena na JM to około 60zł. Ale wiadomo kiedyś wszystko robili za pomocą wybijaka miedzianego/mosiężnego. Trzeba to robić ostrożnie bo można pokrzywić korbę. Przy zakładaniu tłoka dobrze założyć zabezpieczenia, bo mogą wypaść i będzie porysowany cylek do szlifu. Pierścienie zakładamy poprzez cienkie blaszki. Jak już tłok itd. mamy zmontowane to dajemy trochę oleju np, mixol-s do cylindra i ze zblokowanym tłokiem (np poprzez wyciętą listewkę) zakładamy cylinder. Głowicę przykręcamy na krzyż, równomiernie, uważając by nie połamać szpilek. To tak w skrócie, a cylinder, no cóż, może po prostu pierścienie, cylek są już wytarte a rysy jeszcze to pogarszają.
Mój Simson
YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2016 13:28:53 przez Odrestaurator.)
|
|
23-10-2016 13:27:59 |
|
|
plusminus
Technik

Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
Szczelina na zamku pierścienia w cylindrze powinna być od 0.1 do 0.6. Później już kwalifikuje się do wymiany.
Oznaczenia selekcji tłoków oraz cylindrów były kiedyś stosowane i dobierało się pomiedzy trzema selekcjami A, B i C. Tak samo były dopasowywane sworznie tłokowe. Teraz, przy rzemiośle selekcje zostały zapomniane, bo i tak mało jaki produkt trzyma tolerancje.
Cylinder najczęściej można określić organoleptycznie. Jeśli ma rysy dosyć spore, a przedewszystkim próg na tulei (odległość pomiedzy stykiem z głowicą a górnym pierścieniem w tłoku), to taki cylinder kwalifikuje się od razu do szlifu/wymiany. Na pewno nie zakładamy nowego tłoka do starego cylindra, bo nigdy nie dopasuje się owalu tłoka do wypracowanego cylindra.
Sworzen tłokowy można samemu wycisnąć poprzez śrubę m8, kilka podkładek i tulejek. Wystarczy chwila pomysłu.  Szpilki głowicy dociągamy z momentem 7-8Nm.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
23-10-2016 15:47:23 |
|
|
plusminus
Technik

Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
(24-10-2016 13:44:53)Odrestaurator napisał(a): Możesz zaoszczędzić trochę, kup używkę ZMD i oddaj do szlifu, potem dobierz odpowiedni do rozmiaru cylindra tłok (meteor, almot lub jakiś inny) i dobre pierścienie, dużo ludzi chwali te chromowane.
Najpierw się kupuje tłok, później pod niego robi szlif. Chromowany jest tylko pierwszy pierścien. 
Zmd nowy? Gdzie? I jaka jest cena meteorów?
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
24-10-2016 20:53:40 |
|
1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post:1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
Odrestaurator (11-02-2016)
|
nofack
Banned
Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
Wiesz co nie wiem czy bede go szlifowal czy kupie caly cylinder oryginal ZMD . a jest teg ow pizdu i na olx od pewnych sprzedawcow albo na allegro tez sa sklepy co sprzedaja ZMD oryginaly ale neistety drogo ale spokojnie wyrobu jest jeszce troche :
tu masz sam cylinder :http://allegro.pl/romet-ogar-kadet-nowy-cylinder-oryginal-zmd-prl-i6329070606.html#thumb/1
od tego goscia mozna kupic ma w chu rzeczy ZMD cylindry po 130 chyba wal 150zl nowe ZMD :
http://allegro.pl/nowe-oryginalne-czesci...75886.html no i wiele wiele innych miejsc jak cos gdzie mozna kupic
|
|
24-10-2016 21:47:33 |
|
|
charper
detyfusan

Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
zadnych wybijaków do wyjmowania sworznia.. sruba, nakretka, dystans, klucze i do przodu. przy wstępnym włożeniu sworznia do nowego tłoka trzeba zastosować olej i temperaturę rzędu około +300 stopni. jeśli wchodzi wtedy bez większych problemów, to można cały przełożyć przy użyciu tej metody, jeśli nie, to trzeba wciągnąć go śrubą z nakrętką. w przypadku dobrze wykonanego tłoka i użycia oleju do smarowania sworznia powinno pójść bez kłopotu.
popieram założenie tłoka od hondy mb i nie musi być to meteor. cylinder wtedy się wolniej zużywa i mniej grzeje przez cieńsze pierścienie. tylko że komorę spalania przydałoby się zmniejszyć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2016 11:28:10 przez charper.)
|
|
25-10-2016 11:25:50 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|