Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #646
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Karterów nie poszerzałem ale wewnątrz dwie drobne przeróbki musiałem zrobić. Skrzynia bazuje na rozwiązaniach charta choć ma dołożoną jedną parę zębatek wykonaną od zera. Na sucho wszystko chodzi a jak będzie w rzeczywistości zobaczymy. Najbardziej z tego projektu boję się o skrzynię, reszta jest zrobiona idealnie, co nie znaczy że w skrzyni jest fuszerka tylko są tam nigdy nie sprawdzone rozwiązanie. To 100% czysty prototyp. Boję się o to czy płynnie będą wchodziły biegi oraz jaka będzie jej wytrzymałość. Ten cylinder z dobrym wydechem ma naprawdę duży potencjał.
20-10-2016 09:36:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo hohowski za ten post.
Reklama
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #647
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Wałki musiałeś mocno przerobić? Dziwi mnie, że 4 bieg mieści się w seryjnych karterach loo Czym wykonałeś zębatki? CNC? No i czy biegi 1 2 3 mają seryjne przełożenia?
Jak masz zdjęcie skrzyni wyślij proszę na PW Wink

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
20-10-2016 20:46:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #648
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Czemu dziwi? Toć prototyp charta miał już wykonane i dopasowane 4 biegi w silniku, a potem ze względu na koszta usunięto 4ty bieg, więc pewnie usunięto go "na szybko" i bez przeróbki karterów, a jedynie przerabiając skrzynię.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-10-2016 20:50:19 przez Quake96.)
20-10-2016 20:49:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #649
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Słyszałem o tym ale czy ktoś to potrafi potwierdzić?

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
20-10-2016 21:27:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #650
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Skrzynia czterobiegowa podobno nie powstała, w Dezamecie znaleziono tylko jej rysunek techniczny.

Z czwartego biegu zrezygnowano, ze względu na dodatkowe koszta. Potwierdzi to Pan Sławomir Stalewski, były konstruktor Rometu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2016 15:37:00 przez Simon.)
20-10-2016 22:16:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #651
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
To ja nie wiem jak to jest, że nam osobiście pan Stalewski mówił o czterobiegowym charcie. Mówił to w ramach opowieści o teście porównawczym na 10tys km Simson vs. Chart, gdzie wygrał chart, ale nadmienił, że była to wersja jeszcze czterobiegowa, prototypowa.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
20-10-2016 23:41:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #652
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Możliwe że jednak ta skrzynia powstała. Czytałem gdzieś kiedyś o tym, ale możliwe że coś przekręciłem.

W każdym razie, pare lat temu znaleziono tylko rysunek techniczny tej skrzyni (a chyba nawet tylko jednego wałka, nie pamiętam dokładnie).

Pan Stalewski potwierdza tylko to, co napisałem odnośnie rezygnacji z tej skrzyni.
21-10-2016 00:19:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #653
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
I co do tego się zgadzam Smile Nam mówił to samo. Seryjny chart nie miał 4 biegów, bo kazano ciąć koszta. Ale prototyp takową skrzynię miał, dlatego też uważam, że tutaj wspomniana przeróbka mogła nie wymagać poszerzania karterów.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
21-10-2016 01:39:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #654
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Pan Stalewski potwierdza to co napisał Quake96.

Mówił też m.in., że prototypów Charta było około 15-stu.
22-10-2016 20:55:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #655
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Ciekawe czy jeszcze takie charty prototypowe gdzieś ocalały. Można by skopiować coś co było już zrobione. Ja przeróbki skrzyni opisałem w tym wątku gdzieś wcześniej, poszukajcie powinno wszystko być. Pierwsze trzy biegi są o przełożeniach oryginalnych a kolejny czwarty jest szybszy. Faktem jest że para zębatek od drugiego biegu w oryginalnej skrzyni robi bardzo duży posów aby załączyć dwójkę a potem trójkę czyli skrzynia jakby w oryginale miała w zamyśle jeszcze jeden bieg. Tak naprawdę to od podstaw zrobiłem tylko wałek pośredni i jest on wykonany prawie tak jak oryginał tylko połączone są ze sobą te wielowpusty załączające 2 bieg oraz zaczynają sie one i kończą na innej wysokości wałka, reszta jest bez zmian na tym wałku. Dodatkowo trzeba było od podstaw zrobić kolejną parę zębatek 4 biegu które załączają też trzeci bieg tak jak w oryginale robi to para zębatek od dwójki. Na wybieraku zrobionym też od podstaw (bo musiałem zrobić inne rowki programatora) znalazły się przerobione ręcznie ale takie same jak oryginalne dwa wodziki i to wszystko tak w skrócie.
23-10-2016 10:16:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #656
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
A jakie przełożenie ma 4b? Na seryjnym Charcie mogło by być to samo?

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
23-10-2016 11:27:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #657
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Gdzieś tu na forum kiedyś istniał temat o Chartach rzekomo odkupionych od syndyka, ale z silnikami zza granicy.
Jeżeli to prototypy, to dwa ocalały.



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
23-10-2016 15:44:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #658
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Chętnie bym je zobaczył tylko ciekawe czy mają 4 biegi wszyscy o nich słyszeli ale nikt ich nie widział.
Co do pytania o położenie 4 b to jest on załączany tak jak 2 b czyli zębatki te leżą między 2 a 3 biegiem, kiedyś załączałem tu różne zdjęcia z tą skrzynią tam wszystko widać.
23-10-2016 16:03:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #659
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Podzielisz się przełożeniem tych nowych zębatek? Bo widzę, że między fabryczne 2 a 3 wcisnąłeś jeszcze jeden bieg.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
23-10-2016 16:08:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #660
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Przepraszam, źle przeczytałem pytanie. Przełożenie 4 b jest większe niż 3 ale nie pamiętaj już dokładnie jakie są proporcje zębatek, musiałbym spojrzeć w szkice. W oryginale też tak mogło być ponieważ wtedy wystarczy założyć kosz od tzw 70 tki i zwolnić pierwsze 3 biegi a wtedy 4 bieg byłby szybszy od obecnie trzeciego a skrzynia miałaby krótsze biegi.
23-10-2016 16:11:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 462
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 250
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 92
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 829
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 292

Reklama