Ocena wątku:
- 4 głosów - 2.75 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Universal Zenit '90 by JGNZM
|
Autor |
Wiadomość |
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
08-09-2016 22:09:58 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
10-09-2016 22:11:22 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
11-09-2016 00:03:45 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
11-09-2016 00:21:23 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
11-09-2016 17:13:55 |
|
|
f126
Uczeń
Liczba postów: 163
Imię: Damian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Universal Zenit '90 by JGNZM
(11-09-2016 17:13:55)JGNZM napisał(a): Bo są mocowania albo cały trójkąt krzywy, teraz będzie problem żeby to naprostować bez ingerencji większej. Chyba że masz jakiś pomysł, jedna strona jest wyżej od drugiej z tego co widzę.
Różne są powody tego, że tylne koło siedzi krzywo w trójkącie. Sprawdzamy to bez łańcucha, wkładając koło w ramę i przesuwając je maksymalnie do tyłu, aby oś oparła się z obu stron o krańce haków. Może być tak:
1. Jeśli koło siedzi nierówno w górnej części trójkąta (przy mocowaniu bagażnika) ale w dolnej części (przy mocowaniu podpórki) jest w miarę ok, to znaczy że jeden hak jest wyżej niż drugi. Można próbować to jakoś skompensować ustawieniem koła, tzn. w tym haku który jest wyżej dać koło bardziej do przodu niż w haku który jest niżej, ale to kiepski sposób - po pierwsze pojawia się wtedy problem z symetrycznym ustawieniem koła w dolnej części trójkąta, a po drugie przykręcanie tak krzywo ustawionej osi powoduje jej wyginanie się, co nie służy ani jej ani łożyskom. Ogólnie nie polecam tego sposobu, prowizorka taka.
Skuteczny sposób na wyrównanie wysokości haków wymaga ingerencji w element, który łączy górne rurki trójkąta i do którego mocowany jest bagażnik. Ten element trzyma obie górne rurki sztywno i nie pozwala na zmianę ich ustawienia względem siebie; trzeba odciąć go po jednej stronie i ponownie przyspawać po skorygowaniu ustawienia rurek. Węzeł podsiodłowy trzyma się w twojej ramie na śrubie siedzenia, więc jest tam możliwość korekty (po odkręceniu śruby jest to wszystko "luźne", można rozpiłować otwór na śrubę i przesuwać). W ramach typu "Kowalewo" górne rurki trójkąta są spawane do podsiodłowej, i tam się nic nie zrobi.
Ale skoro już pomalowałeś to chyba szkoda zachodu
2. Jeśli koło siedzi nierówno w dolnej części trójkąta, ale w górnej jest w miarę ok, to powody mogą być dwa:
a) jeśli trójkąt wizualnie jest ok, tzn. nie widać aby całość była przekrzywiona w lewo lub w prawo względem osi symetrii ramy, to zapewne haki są nierówno "przygrzane" do dolnych rurek trójkąta. Mam takiego Jubilata, w którym lewy hak "wystaje" z dolnej rurki trójkąta bardziej niż prawy - koło mam "skręcone" w lewo a rower zostawia dwa ślady... Prostować nie ma w sumie czego. Kompensowanie ustawieniem koła jest w ograniczonym stopniu możliwe, ale uwagi są takie same jak w punkcie pierwszym. Regulaminowo należałoby uwolnić mocowanie haka do rurki i poprawić to, ale chyba prościej inną ramę znaleźć...
Dodam, że te "nierówne" haki w moim Jubilacie to rzecz fabryczna - oryginalny lakier i żadnych śladów niefabrycznego spawania
b) jeśli cały trójkąt jest przegięty na lewo lub prawo, to przy stalowej ramie można go ostrożnie naprostować. Jeśli oba haki są "przygrzane" do rurek równo, to po takim prostowaniu powinno się uzyskać efekt symetrycznie siedzącego w ramie koła.
W każdym przypadku należy pamiętać, że oba haki muszą być równoległe do siebie - po jakichś korektach trójkąta może zajść potrzeba dodatkowego korygowania równoległości haków.
Generalnie jest zabawa. Prostować trzeba ostrożnie, bo można spieprzyć bardziej niż już jest spieprzone, a wyginanie ramy na zmianę "w te i we wte" może się skończyć pęknięciem. Dlatego jeśli koło jest tylko minimalnie krzywo, to zostaw to. Jeśli jest mocno krzywo, to lipa że zdążyłeś już pomalować ramę. Takie prostowanie ramy to przed malowaniem się robi. Czasami pozwala to się przekonać o tym, że rama jest tak krzywa że jednak nie warto jej malować
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2016 18:50:24 przez f126.)
|
|
13-09-2016 18:46:00 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
13-09-2016 20:28:23 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
14-09-2016 11:02:58 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
20-10-2016 21:31:11 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|