Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Zapłon z silnika 027 do 023
|
Autor |
Wiadomość |
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
06-08-2016 12:37:09 |
|
|
Jaro5
Praktykant
Liczba postów: 466
Imię: Jarek
Skąd: Poddębice
Pojazd: Romet Pony
|
|
06-08-2016 14:38:23 |
|
|
jurek_j
Technik
Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Zapłon z silnika 027 do 023
(06-08-2016 17:44:40)AliveC4T napisał(a): Niewiele osób wie że żarówki na wyższe napięcie to tak naprawde mniejsze obciążenie dla cewek, bo przy tej samej mocy i wyższym napięciu biorą mniejszy prąd. Wynika to ze wzoru na moc elektryczną, którego również niewiele osób potrafi używać.
Czyli jak wsadzę te na 230V, to będzie prima sort?
Cewka też może wygenerować prąd o określonym napięciu, co się bierze z... No z czego, grubości drutu nawojowego, czy ilości zwojów? Bo prąd za jedno, a napięcie za drugie odpowiadało.
Gdyby to było takie proste, to wszyscy mieliby żarówki na jak największe napięcie... Zapas prądu jak trza, a i żarówki świecą pełną mocą.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2016 23:19:40 przez jurek_j.)
|
|
06-08-2016 23:16:38 |
|
|
jurek_j
Technik
Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Zapłon z silnika 027 do 023
(06-08-2016 23:48:08)AliveC4T napisał(a): (06-08-2016 23:16:38)jurek_j napisał(a): [...]Czyli jak wsadzę te na 230V, to będzie prima sort?[...]
No popisałeś się teraz
(06-08-2016 23:16:38)jurek_j napisał(a): Gdyby to było takie proste, to wszyscy mieliby żarówki na jak największe napięcie... Zapas prądu jak trza, a i żarówki świecą pełną mocą.
To jest takie proste. Miałem na myśli sytuację w której znajdujemy złoty środek stosując żarówkę na możliwie najwyższe napięcie przy którym jeszcze normalnie świeci, ale widzę wyobraźnia ponosi więc może załóż sobie lampe błyskową z aparatu, wzbudzaną impulsem o napięciu kilku tysięcy volt. Nie wiem ile osób tutaj wyszło ze swoim doświadczeniem poza sfere teoretyczną, ale przy własnych pomiarach i w 223 jak również w 023 na obrotach potrafiło mi dobić 10V, dlatego jestem zwolennikiem żarówek 12V z oczywistych powodów.
A jakiego miernika użyłeś do dokonania pomiaru? Analog, czy cyfrowy?
Jeszcze jedno. Dawno temu miałem cyrki z instalacją elektryczną w 223, zjarało mi jedną cewkę. Potem kombinowałem jak koń pod górkę, w końcu udało mi się dorwać dwie sprawne cewki świetlne, zamontowałem, żarówki zgodne ze specyfikacją fabryczną i co? I nic, raz padł mi przód, ale to wynik drgań na wertepach, uszkodzenie mechaniczne, a nie wynikające z elektrycznych rewolucji.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2016 00:09:18 przez jurek_j.)
|
|
07-08-2016 00:06:45 |
|
|
Maciek_Krk
Uczeń
Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Zapłon z silnika 027 do 023
A jak sie ma sprawa wyprzedzenia zapłonu ?
W 023 jest 3mm przed GMP
W 027 jest 2.5mm przed GMP
w takim razie w silniku 023 z zapłonem od 027 powinno byc 2.5mm przed GMP czy 3mm ? Od czego to zależy ?
I jesli ktoś mogł by też napisać co uzyskujemy/tracimy przyspieszajac lub opóźniając zapłon była by to bardzo cenna informacja !
|
|
09-08-2016 11:28:46 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|