4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Zrób tak jak napisałem, wymień tą rurkę w ramie. Oszlifuj ramę do gładkości i dopiero wspawaj tą rurkę. Dlaczego migomatem? To proste, będzie gładki i czysty spaw bez szlaki. Łatwiej i ładniej to oszlifujesz. Dla mnie jest nieważne stwierdzenie, że "przecież tego nie będzie widać" ma być lepiej niż z fabryki, np tak to robiłem w moim 2350. Mogłem kupić niby nowe, ale wolałem naprawić te jego "nogi"
Co do ośki nóżki centralnej, pewnie masz ją od modelu z profilowaną ramą Polo/Pegaz/Kadet itp, tam były dłuższe. Nie może się przesuwać, dotnij i nawierć nowy otwór pod zawleczkę. Ja dodatkowo daję podkładkę, by zawleczkę nawet lekko wbić młotkiem gumowym.
Tu na dole, ale widać
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
27-02-2016 21:21:56 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(26-02-2016 17:51:08)Szatek napisał(a): Ktoś wie, od czego ten tryb (chyba zdawczy)?:
Ponawiam pytanie.
(27-02-2016 17:02:38)Szatek napisał(a): Sam mam takie siedzenie, ale widać że jest nie oryginalne, bo blacha jest już od późniejszych 50-T-1, no i pokrowiec jest inaczej przymocowany:
Blacha siedzenia w pierwszych 50-T-1 różniła się tylko tym, że miała dwa dodatkowe otwory w miejscu gdzie są te "kątowniki" w które wkręca się śruby. Innych różnic nie zauważyłem, więc to praktycznie to samo.
Do ramy została wspawana nowa rurka ośki stopki centralnej:
Stopka nie ma teraz zbędnego luzu:
Ktoś wie jakiej długości powinna być ta krótsza ośka? Wolałbym kupić oryginalną.
Zleciłem naprawę przedniego błotnika:
Był pokrzywiony, popękany i miał wyrobione otwory. Naprostowany, pospawany i nawiercone nowe otwory.
Rozebrałem tylne amortyzatory od 50-T-1:
Tutaj instrukcja jak to zrobić z "Jeżdżę motorowerem" Józefa Podlaskiego:
Pełny rozmiar: http://images75.fotosik.pl/549/c33fa215785cf110.jpg
Kupiłem:
1. Trochę nowych i oryginalnych części:
2. Trochę używanych i oryginalnych części:
3. Chromowany błotnik tylny od Rometa:
Ktoś wie w jakim Romecie mógł być? Chyba tylko Kadety na eksport, prototypy 50-T-1 i 50-TS-1 takie miały. Ewentualnie ktoś go sobie pochromował. Tutaj porównanie z błotnikiem od mojego 50-T-1:
Możliwe też, że błotniki w pierwszych 50-T-1 były inne.
4. Podnóżki kierowcy, już są w naprawie:
5. Dwa klucze płaskie:
Nie wiem jakie powinny być oryginalnie, ktoś wie?
Mam już skompletowaną całą narzędziówkę. Zastanawiam się tylko, czy aby na pewno są to narzędzia z takimi oznaczeniami i czy były pokryte takimi powłokami.
Czy ktoś wie, jakie oznaczenie (napis "ZZR" lub pegaz) były na narzędziach i na pompce powietrza do Rometów, oraz jakimi powłokami były zabezpieczane narzędzia (ocynk/oksyda/lakier proszkowy/nikiel) w 75-tym roku?
6. Korki wlewu oleju z białego plastiku:
Występowały prawdopodobnie w silnikach 017 i 019, jako wersja przejściowa, pomiędzy metalowym (chromowanym) korkiem, a tym z czarnego plastiku:
7. Górny wspornik tłumika:
Oba zostały także odpowiednio zakrzywione (w dwóch miejscach).
8. Inną instrukcję obsługi do Rometa 50-T-1 i 50-T-3:
Jeśli ktoś chce kupić poprzednią (brak pierwszych siedmiu stron), to proszę o kontakt.
Okazało się też, że niepotrzebnie odcinałem te dolne uchwyty sprężyn z nóżek dolnych przedniego zawieszenia. Nóżki można jednak pochromować w całości i plastikowym uchwytom nic się nie stanie.
Rezygnuje z nóżek dolnych w których wyciąłem uchwyty sprężyn, tulejek teflonowych przedniego zawieszenia oraz dorabianych ze stali nierdzewnej A2: uchwytów sprężyn dolnych i górnych, sprężyn przedniego zawieszenia i osi wahacza. Jeśli ktoś jest zainteresowany kupnem w.w. części, to proszę o kontakt.
Pozdro
|
|
28-04-2016 15:16:15 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
jacomoto (04-28-2016), Kanilox (06-22-2016)
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(28-04-2016 15:16:15)Szatek napisał(a): Ktoś wie jakiej długości powinna być ta krótsza ośka? Wolałbym kupić oryginalną.
[...]
(28-04-2016 15:16:15)Szatek napisał(a): 3. Chromowany błotnik tylny od Rometa:
[...]
Ktoś wie w jakim Romecie mógł być? Chyba tylko Kadety na eksport, prototypy 50-T-1 i 50-TS-1 takie miały. Ewentualnie ktoś go sobie pochromował. Tutaj porównanie z błotnikiem od mojego 50-T-1:
[...]
Możliwe też, że błotniki w pierwszych 50-T-1 były inne.
(28-04-2016 15:16:15)Szatek napisał(a): 5. Dwa klucze płaskie:
[...]
Nie wiem jakie powinny być oryginalnie, ktoś wie?
Mam już skompletowaną całą narzędziówkę. Zastanawiam się tylko, czy aby na pewno są to narzędzia z takimi oznaczeniami i czy były pokryte takimi powłokami.
Czy ktoś wie, jakie oznaczenie (napis "ZZR" lub pegaz) były na narzędziach i na pompce powietrza do Rometów, oraz jakimi powłokami były zabezpieczane narzędzia (ocynk/oksyda/lakier proszkowy/nikiel) w 75-tym roku?
Podnóżki kierowcy zostały pospawane:
Wgniotki na rantach baku zostały w miarę możliwości usunięte:
Do tylnego błotnika został przynitowany brakując uchwyt tablicy rejestracyjnej:
Wszystkie widoczne części zostały przygotowane do piaskowania:
A następnie w końcu wypiaskowane:
Niestety, piaskowanie pokrzywiło niektóre blachy i musiałem je naprostować. Pojawiły się też uszkodzenia, które nie można zaspawać (za cienka blacha), więc będę musiał je zacynować, bądź zaszpachlować:
Tutaj cyna albo szpachla też będzie konieczna:
Jutro zawożę wszystkie widoczne elementy do cynkowania galwanicznego.
Kupiłem:
1. Nowy i oryginalny ślimak:
2. Trochę używanych i oryginalnych części:
3. Instrukcje obsługi:
Tutaj porównanie trzech różnych instrukcji do 50-T-1 (w kolejności wydań):
Oraz porównanie dwóch różnych głowic - druga na pewno była montowana w 50-T-1 (i 50-TS-1):
4. Trochę potrzebnych narzędzi:
Zleciłem także wykonanie specjalistycznych przyrządów potrzebnych do silnika:
Wykonałem też replikę oryginalnej kedry na bak 50-T-1 i 50-TS-1:
Poza tym, ustawiłem biegi w 50-T-1 z 76-go roku, według drugiego sposobu z "Instrukcji napraw motorowerów Romet: 50-T-1, 50-T-3, 50-M-2, 50-M-3, M-780, M-781, 100, 200, 201", ponieważ zaczęła wyskakiwać mi "dwójka" (poprzedni właściciel ustawił biegi "po swojemu").
Obecnie nie ma problemu z biegami. Może jedynym problem jest to, że aby zredukować bieg z "trójki" na "jedynkę", trzeba zrobić to na dwa razy, ale to raczej nie jest kwestia regulacji.
Pełny rozmiar:
http://images78.fotosik.pl/698/add1ae2cb165a091.jpg
http://images75.fotosik.pl/696/a5124650cec9aaee.jpg
Ustawiłem też w nim zapłon (lampa stroboskopowa + czujnik zegarowy + szczelinomierz) oraz wyregulowałem gaźnik, ponieważ zdarzało mu się "dusić" w czasie jazdy (to także poprzedni właściciel ustawił mniej-więcej). Po takiej regulacji widać różnicę w pracy silnika.
Zdjąłem też z niego w końcu tą stopkę boczną (która była razem z innymi napinaczami łańcucha) i założyłem oryginalne napinacze.
Kolejna aktualizacja gdy przywiozę części z galwanizerni.
Pozdro.
|
|
22-06-2016 15:26:43 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(22-06-2016 15:26:43)Szatek napisał(a): Jutro zawożę wszystkie widoczne elementy do cynkowania galwanicznego.
A jednak wybrałem kadm, a nie ocynk, dlatego że:
1. Kadm jest lepszą powłoką antykorozyjną niż cynk.
2. Kadm wnika lepiej w szczeliny niż cynk.
3. Można go bez problemu lakierować. Lakier może odpaść nawet z ocynku galwanicznego po chromianowaniu (po nałożeniu barwnej warstwy zabezpieczającej cynk przed utlenianiem i zwiększającej przyczepność lakierów).
4. Brak wanien do ocynku o odpowiedniej wielkości w zakładach galwanicznych.
Kadm jest droższy niż cynk galwaniczny. Jest matowoszary, najlepiej wychodzi na płaskich powierzchniach - dlatego widać przebarwienia:
Niestety, w trakcie procesu stopiły się aluminiowe nity od wspornika tablicy rejestracyjnej na tylnym błotniku i trzeba będzie go przynitować jeszcze raz
Tutaj wszystko w nowym miejscu przechowywania:
Pokrywy schowka przygotowane do lakierowania:
Na przyszłość pokrowiec zapobiegający osiadaniu kurzu:
Chemia do konserwacji zbiornika paliwa i profili zamkniętych:
Bak mógłbym ocynkować, ale ocynk może jednak reagować z benzyną. Co prawda nie wiem czy będzie w nim benzyna, ale wolę założyć że będzie.
Dodatkowo, żadna galwanizernia się tego nie podejmie - robi to jedna osoba która to sobie wymyśliła.
Bak w takim wypadku byłby ocynkowany cały, a więc musiałbym lakierować ocynk.
Także, wole zastosować farbę, która została specjalnie opracowana do zbiorników.
Kolejne specjalistyczne przyrządy do silnika:
Kupiłem też prawie wszystkie śruby, nakrętki, podkładki i zawleczki ze stali nierdzewnej A2:
I jeszcze jeden ślimak:
A tutaj żółty lakier/podkład na zbiorniku paliwa 50-T-1 z 76-go:
Ktoś wie co to dokładnie jest?
I ten motorower po małych zmianach:
Pozdro.
|
|
09-07-2016 15:22:30 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek napisał(a):Do wyboru mam: żółty, pomarańczowy, czerwony i niebieski
Pomyliłem się - pomarańczowy i czerwony to jednak ten sam kolor, którym jest L614 z palety Fiata 125p: http://fiat125p.pl/kolo.html
Żółty to L60, a niebieski to F610.
Także, pierwsze 50-T-1 i 50-TS-1, wychodziły żółto-czarno-szare, pomarańczowo-czarno-szare i niebiesko-czarno-szare
Wszystkie profile zamknięte zostały zabezpieczone:
Konwerter rdzy "Fertan" -> Wosk wstępny "PREWAX" -> Wosk do profili zamkniętych "HT".
Bak także został zabezpieczony:
Konwerter rdzy "Fertan" -> powłoka zbiornika "TAPOX-2K".
Kolejny specjalistyczny przyrząd do silnika:
(09-07-2016 15:22:30)Szatek napisał(a): A tutaj żółty lakier/podkład na zbiorniku paliwa 50-T-1 z 76-go:
[...]
Ktoś wie co to dokładnie jest?
Lakier czy podkład?
Zmierzyłem też kompresję w 50-T-1 z 76-go i wyszło 10 bar (instrukcja podaje 8). Mogło tyle wyjść czy mój manometr oszukuje?
Kupiłem już wszystkie lakiery:
Czekam tylko na przynitowanie wspornika tablicy rejestracyjnej i zawożę wszystko do lakiernika.
Pozdro.
|
|
21-07-2016 15:04:56 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Zapomniałem dodać, że kadmowałem bez pasywacji, która może być oliwkowa lub bezbarwna (tak jak w przypadku cynku) i wtedy taki element wygląda ładnie.
Kolejny specjalistyczny przyrząd do silnika:
Wspornik tablicy rejestracyjnej został na nowo przynitowany:
Odebrałem wszystkie części od lakiernika:
Wyszło średnio, zawożę jeszcze wszystko do poprawek. Górna półka miała być czarna.
Pomarańczowy to L614 z palety Fiata 125p: http://fiat125p.pl/kolo.html
Metal: podkład epoksydowy -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> naklejki -> lakier bezbarwny
Plastik: podkład na plastik -> podkład akrylowy + plastyfikator -> lakier akrylowy + plastyfikator -> naklejki -> lakier bezbarwny + plastyfikator
Zdecydowałem się na stoczenie śrub ze stali nierdzewnej, na te z drobnym gwintem (nie produkowane):
Z M12 na M10x1 i M8 na M7. Zostały też zmniejszone łby i stoczone oznaczenia. Ale nie wiem czy będę je zakładał, bo łby nie wyszły idealnie.
No i kupiłem trochę części:
Na razie tyle, pozdro.
|
|
24-08-2016 13:36:08 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|