Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
|
Autor |
Wiadomość |
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Kolejna ciekawostka:
Na zdjęciu prototyp Rometa 50-TS-1 z 197 4 roku, z programu telewizyjnego "MY 74", emitowanego tego samego roku (niestety, TVP nie ma zapisu w archiwum). Pozostałe pojazdy to także prototypy:
Jest to jeden z takich egzemplarzy (sugeruje się inna naklejką na baku, wysoko uniesionym przednim błotnikiem, ale też innym chlapaczem tylnego błotnika):
Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro".
Ostatecznie motorower stał się połączeniem tych rodzai motocykli - cafe racer'a (prosta kierownica i normalnie zamontowanego błotnik przedni) i enduro (wysoko uniesiony tłumik).
|
|
05-01-2016 16:34:43 |
|
4 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:4 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
jacomoto (01-06-2016), joozek (01-06-2016), Kanilox (01-06-2016), nie_mientki (01-27-2016)
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Kilka małych poprawek:
Szatek napisał(a):kupiony od syna pierwszego właściciela
Wnuka.
Szatek napisał(a):Nie jest to czyjś wymysł, no chyba że pracowników OBR-u
Rometu.
Szatek napisał(a):Przeróbka polegała na...zmianie ostatniej przegrody tłumika.
A także drugiej przegrody oraz małe przesunięciu górnego uchwytu pod wspornik, w stronę wylotu.
Szatek napisał(a):3. Osłona tłumika została prawdopodobnie zapożyczona z motorynki - długość 63 cm.
Ktoś mógłby zmierzyć długość takiej osłony tłumika motorynki?
Szatek napisał(a):3. Informacje o rzekomych innych przełożeniach w skrzyni biegów silnika 019, wzięły się prawdopodobnie jedynie z różnicy w ilości zębów trybu drugiego biegu (18 i 19 zębów). Jest to nawet udokumentowane w jakiejś literaturze dotyczącej Rometów. Tryby 19z występowały prawdopodobnie na początku produkcji. Posiadam taki, nowy ZMD:
Środkowe koło zębate wałka pośredniczącego, montowane razem z w.w. trybem, było prawdopodobnie mniejsze.
Szatek napisał(a):Tak samo wyglądała sytuacja z lakierowaniem przedniej lampy w 50-TS-1 i 50-T-1, też była tylko w wersjach "pokazowych".
Była także odlana z białego plastiku, jak pokrywy schowka.
Szatek napisał(a):Na zdjęciu syn konstruktora jednego z prototypów w.w. pojazdu (lata 80-te):
Jednego z pięciu.
Szatek napisał(a):Późniejsze wersje prototypów silników były prawdopodobnie wyposażone w gaźnik GM16F
Lub Jikov (nie wiem konkretnie który) a GM16F mógł być jednak w WSK-ach.
Szatek napisał(a):Niestety, nie mam więcej informacji na temat tego motocykla.
Silnik nadal istnieje i jest sprawny. Jest to polski silnik, o pojemności 50 cm3 i pięciobiegowej skrzyni biegów.
Gaźnik do tego silnika to Jikov (zdemontowany).
Został nazwany "lekkim motocyklem", ze względu na to, że można nim było osiągnąć prędkość 90 km/h, co kwalifikowało go już jako motocykl.
Szatek napisał(a):Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro".
Jest jeszcze jeden możliwy powód, o którym zapomniałem - wysoko uniesiony błotnik po prostu nie chronił przed błotem
Dziękuję też za głosy oddane na Rometa w konkursie "Romet miesiąca". Dzięki nim, motorower bierze udział w konkursie "Rometa roku"
Pozdrawiam
|
|
25-01-2016 21:52:22 |
|
1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
nie_mientki (01-27-2016)
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
chemik, dziękuję i oczywiście służę pomocą
Zaprezentuj swojego 50-T-1 na forum. Również pozdrawiam
joozek, dzięki
Mógłbyś podać jeszcze inne wymiary (np. szerokość i odstepy na otwory mocowania)? Porównałbym później ze swoją.
|
|
27-01-2016 04:15:23 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Właśnie zobaczyłem, że w Twojej 50-M-2 masz inną osłonę tłumika.
Długość się zgadza, ale reszta nie - moja osłona jest mocowana w trzech miejscach
(02-01-2016 20:43:40)Szatek napisał(a): Ciekawy jest też fakt, że na ostatnim miejscu w numerze widnieje także niewyraźne "0", co może oznaczać pomyłkę, lub to, że rama 50-TS-1 to przerobiona rama Komara Sport (w co wątpię).
Jest to pomyłka w fabryce, ponieważ tabliczki znamionowe zakładano dopiero po ukończeniu motoroweru.
(05-01-2016 01:36:11)Komar_126 napisał(a): Pomijając fakt, że MC1 to nie prototyp Rometu to spoko /// Quake
(05-01-2016 01:47:44)Szatek napisał(a): A prawdopodobnie nawet nie był prototypem Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Pojazdów Jednośladowych jak można wyczytać w internecie
Romet y MC-1, były wyprodukowane przez Zakład Doświadczalny Rometu (różne nazwy na przestrzeni lat) na zlecenie Polskiego Związku Motorowego. OBR stworzył do nich jedynie dokumentacje techniczną.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2016 20:18:10 przez Szatek.)
|
|
28-01-2016 20:13:47 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Dziękuję za głosy oddane na Rometa w konkursie "Romet Roku"
Mogę zaprezentować kilka ciekawych zdjęć:
Konstruktor Rometu na swoim wyścigowym Komarze. Ścigał się też innym Rometem z silnikiem 019 z 6-cioma biegami.
Wyścig na Komarach.
Wyżej wspomniany konstruktor na swoim prototypie motorynki.
Oraz jego syn na tej motorynce.
Podczas przeglądania części które dostałem razem z 50-TS-1, natrafiłem na uszkodzony tryb drugiego biegu, o 17-stu zębach:
Także jak widać, stosowano tryby drugiego biegu także o takiej ilości zębów.
Pozdro
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016 19:58:47 przez Szatek.)
|
|
26-02-2016 19:52:19 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Kanilox (04-01-2016), Richard (02-26-2016)
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Czy ktoś posiada luzem osłonę tłumika do motorynki, mocowanej w trzech miejscach?
Nagrałem dwa filmiki, tym razem w lepszej jakości:
Prezentacja: https://www.youtube.com/watch?v=0Pp2to51GX8
Niestety, powróciły problemy z pracą silnika 50-TS-1. Motorower bardzo przerywa na wysokich obrotach. Ustawiłem mu wyższe, bo na niższych przygasa albo w ogóle gaśnie. Pracuje lepiej na światłach, które teraz słabiej świecą. Jazda jest prawie nie możliwa. W pierwszym poście napisałem co wymieniłem i zrobiłem. Podejrzewam, że za bardzo zeszlifowałem magnesy chińskiej cewki zapłonowej, która od nowości ocierała.
Problem z pracą silnika: https://www.youtube.com/watch?v=LyRSQ-pACDo
|
|
31-03-2016 15:30:01 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|