jestem nowym na tym forum, w związku z czym chciałbym wszystkich gorąco powitać i pozdrowić.
Potrzebuje pomocy w odrestaurowaniu Tylera dla mojej córki.
Mam kłopot z piastą SHIMANO 333.
W ośce nie było trzpienia a otwór uległ zabrudzeniu i korozji. Nie mogę go oczyścić, więc obawiam się , ze cały mechanizm będzie trzeba rozebrać a nie znam żadnego fachowca od SHIMANO 3 S (333).
Poszukuję też siodełka i koszyka z motywami kwiatowymi, naklejek jak najwierniejszych oryginałowi. Może ma ktoś namiary na tanią firmę chromującą części.
Na zdjęciach nie wygląda źle, proponowałbym tylko zaprawki
Koszyk mu odpuść, będzie to strasznie wyglądać, z siodłem też bym dał sobie spokój, w końcu co za różnica czy jest w kwiatki czy w trupie czachy, oczu tam nie ma.
Nie wiem jak jest zbudowane Shimano 333, ale ja Sachsa Dreigang nauczyłem się sam rozbierać i składać, może warto by było spróbować? W internecie na pewno są schematy tej przekładni, więc odpowiednie złożenie (kolejność) to nie problem, a nawet gdyby działała z zardzewiałym otworem to na pewno przydałoby się ją przesmarować.
Naklejki: http://motonaklejki.pl/
Nie miałem nigdy tego modelu, ale ze zdjęć wnioskuję, że to będzie "UNIWERSALNA ROMET #1" (chociaż może być też z napisem Universal, albo Tyler, to już najlepiej wiesz ty) i "UNIWERSALNA ROMET #3" (od 1977 zmienili błyszczące czerwone paski na matowe, ale błyszczących, z tego co wiem, nie idzie kupić). Zastanawiałbym się nad "UNIWERSALNA ROMET #2", bardzo możliwe, że też była. Napis na osłonie masz ładny, więc najlepiej będzie zrobić szablon i później go namalować.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2016 19:33:05 przez Dawdzio.)
(13-03-2016 19:30:14)Dawdzio napisał(a): Na zdjęciach nie wygląda źle, proponowałbym tylko zaprawki
Koszyk mu odpuść, będzie to strasznie wyglądać, z siodłem też bym dał sobie spokój, w końcu co za różnica czy jest w kwiatki czy w trupie czachy, oczu tam nie ma.
Nie wiem jak jest zbudowane Shimano 333, ale ja Sachsa Dreigang nauczyłem się sam rozbierać i składać, może warto by było spróbować? W internecie na pewno są schematy tej przekładni, więc odpowiednie złożenie (kolejność) to nie problem, a nawet gdyby działała z zardzewiałym otworem to na pewno przydałoby się ją przesmarować.
Naklejki: http://motonaklejki.pl/
Nie miałem nigdy tego modelu, ale ze zdjęć wnioskuję, że to będzie "UNIWERSALNA ROMET #1" (chociaż może być też z napisem Universal, albo Tyler, to już najlepiej wiesz ty) i "UNIWERSALNA ROMET #3" (od 1977 zmienili błyszczące czerwone paski na matowe, ale błyszczących, z tego co wiem, nie idzie kupić). Zastanawiałbym się nad "UNIWERSALNA ROMET #2", bardzo możliwe, że też była. Napis na osłonie masz ładny, więc najlepiej będzie zrobić szablon i później go namalować.
Naklejki są takie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2016 22:10:25 przez macviowik.)
Czyli przednia na pewno nie Romet (pod nazwą jest "Made in Poland"). Najprawdopodobniej Tyler. Podsiodłowa tak jak mówiłem, ale są tylko z matowymi paskami.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2016 22:14:06 przez Dawdzio.)
Rowerek jest w posiadaniu mojej rodziny od nowości i nie jest na sprzedaż.
Naklejkę na rurę siodełka, by dopasował od Jaguara lub wigry, ale na główkę ramy z napisem TYLER nigdzie nie mogę znaleźć.
Chciałbym odrestaurować go na tzw. "IGŁę". Może ktoś doradzi, jak odnowić rozerwane siodełko, bo te wystawione na EBAY maja chyba nieco inny kształt z tyłu.
A w sprawie Shimano 333, może coś ktoś wie na temat speca od tych piast?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2016 12:22:09 przez macviowik.)
(14-03-2016 10:05:48)wnusiu94 napisał(a): Dawdzio - Skoro rower jest marki Tyler to jaka może być naklejka na główce ramy? Podpowiem - może Tyler?
Niby jest to oczywiste, ale już nie raz na forum udowodniono, że Romet to stan umysłu. A może to była próbna seria Tylerów sprzedana jako Romet, więc z naklejką "nie eksportową"? A skoro przednia się zachowała w miarę dobrym stanie to nie zaszkodziło sprawdzić.
Zresztą pisałem, że nigdy nie miałem tego modelu, ale pomagam ile umiem.
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.