4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
|
Autor |
Wiadomość |
Wojtek3362
Mechanik
Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
|
|
03-01-2016 21:30:16 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Załóżmy że lakier w danych Rometach jest na pewno oryginalny.
Więc, jeśli podkład był czerwony i szary, to ok, można go pomylić z lakierem.
Ale jeśli jest w innym kolorze, to wychodzi na to, że używali tych samych farb jako podkładów lub lakierowali ponownie zbyt pochopnie pomalowane elementy
|
|
04-01-2016 15:50:57 |
|
|
jacomoto
Praktykant
Liczba postów: 412
Imię: Jacek
Skąd: Kobyłka
Pojazd: Romet Komar
|
|
05-01-2016 01:59:58 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
|
|
23-02-2016 22:27:28 |
|
1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Rafik (02-28-2016)
|
Odrestaurator
Majster
Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
|
|
23-02-2016 23:36:36 |
|
|
Aleks041
Nowy
Liczba postów: 70
Imię: Aleksander
Skąd: Ciechanów
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
24-02-2016 09:54:00 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Kilka poprawek:
(17-07-2015 20:23:24)Szatek napisał(a): Rzadziej spotykany, jednoczęściowy, masywniejszy wspornik błotnika:
Częściej spotykany - pomyłka.
(25-08-2015 16:31:53)Szatek napisał(a): Do wyboru mam: żółty, zielony (groszkowy), pomarańczowy, czerwony i niebieski
Bez zielonego, czyli tylko: żółty, pomarańczowy, czerwony i niebieski.
(27-09-2015 14:19:56)Szatek napisał(a): A tutaj używana głowica, pompka i pokrowiec (raczej nie oryginalny, ktoś wie jaki powinien być?).
Ponawiam pytanie.
(19-10-2015 16:49:51)Szatek napisał(a): Na zakończenie dodam, że motorower pochodzi prawdopodobnie z serii próbnej wyprodukowanej przez Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Rometu (tak samo jak 50-TS-1). Świadczyć mogą o tym na przykład podobna i ręczna numeracja na główce ramy (OBR nie miał prasy do wybijania numerów), lakierowane pokrywy schowków narzędziowych z białego plastiku których fabryka nie produkowała oraz kilka innych ciekawych faktów o których wiem.
Myślałem że na mojej ramie numery były przebijane ze względu na brak rocznika (późniejsze wersje z 75-go roku go mają) i dlatego że są nierówno wybite (głównie "0"). Zainteresowałem się tematem, gdy pewna osoba wysłała mi zdjęcie główki ramy swojego 2370 z 75-go. Tutaj zdjęcie:
Ta sprawa jest trochę skomplikowana, ponieważ:
1. Numery są raczej oryginalne. Świadczyć o tym może, podobny ciąg liczb do numerów wybitych na pewno w fabryce, na moich 50-T-1 z 75-go roku. Wykluczam ich przebicie także dlatego, że po drugiej stronie główki ramy zostały nabite inne, a te zamalowane.
2. Zostały wybite krzywo. Możliwe że tego powodem była uszkodzona prasa, ale jest to jednak mało prawdopodobne. Raczej zostały nabite ręcznie.
3. Brak wybitego rocznika na główce ramy, który w tym roku już chyba powinien być.
4. Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Jednośladowych przeważnie nie nabijał numerów na prototypach. Nabijał je na przykład wtedy, gdy pojazdy były wysyłane na testy do Zakładów Metalowych Dezamet (kilka motorowerów).
Motorower może być pojazdem z serii próbnej, ponieważ:
- pochodzi z 75-go roku, a więc z pierwszego roku produkcji tego modelu;
- bardzo szybko zrezygnowano z plastikowej osłonki na kable i osadzenia pompki powietrza pod siedzeniem (już w 75-tym roku), które posiada;
- ma wspomniane wyżej specyficzne numery na główce ramy.
Mimo tego, ciężko mi w to uwierzyć. Ta kwestia na razie pozostaje nie rozwiązana.
(23-02-2016 22:38:25)Użytkownik usunięty napisał(a): Słodki Jezu, jak Ci te biegi miodnie wskakują i nie wyskakują
Kwestia regulacji W tym silniku jest zmieniacz biegów starego typu, który miał oryginalnie większe luzy niż nowy typ, które także powodowały problemy z biegami
(23-02-2016 22:38:25)Użytkownik usunięty napisał(a): Fajny dżwięk ma ten silnik, bo u mnie jest całkiem inny
Ale dźwięk przyspieszenia jest taki sam
Nie wiem czym to jest spowodowane. Masz ten sam silnik, tłumik szmerów ssania, gaźnik i wydech.
(23-02-2016 23:36:36)Odrestaurator napisał(a): Czekałem aż wyprzedzi ten kibel xD
Nie zamierzałem tego robić, a nawet jeśli bym zamierzał, to i tak niestety nie dałbym rady
(23-02-2016 23:36:36)Odrestaurator napisał(a): Jak zamocowałeś kamerę? to go pro na kask?
Nie kamerę, a aparat
W ten sposób:
Są to uchwyty do GoPro, z adapterem pod aparat/kamerę.
Aparat to Canon Digital IXSUS 80 IS (2008-my rok). Zdjęcia robi w miarę dobre, ale niestety do filmów średnio się nadaje. Przydałoby się np. GoPro, ale szkoda mi kasy jeśli będzie używana kilka razy w roku. Następny film nagram pewnie Sony Xperią M2 Aqua (oczywiście nie film z jazdy ), powinno być lepiej
(24-02-2016 09:54:00)Aleks041 napisał(a): Fajny romecik :3
Dzięki
Do ramy został jednak dospawany oryginalny, dolny ogranicznik stopki centralnej:
Zakupiłem także inną stopkę centralną:
I zostały dopasowane podkładki, aby wyeliminować jej luz na osi:
Jednak został też przerobiony gwint na kranik baku, pod oryginalny wymiar:
Została też lekko naprostowana druga nóżka górna przedniego zawieszenia:
Gwint na świecę, w głowicy od Rometa z Warki, został zregenerowany (wstawiona tulejka z brązu):
Ktoś wie, od czego ten tryb (chyba zdawczy)?:
Kupiłem:
1. Kilka sztuk wcześniej wspomnianych kraników, do skompletowania:
2. Dwie pary nóżek dolnych przedniego zawieszenia, do dwóch moich 50-T-1, w których są wyłamane ich wsporniki:
3. Od Błażeja metalową pokrywę schowka narzędziowego. Może jest oryginałem (takie były w prototypach 50-T-1 i 50-TS-1) lub dokładną samoróbką:
Nie pasuje mi jej kolor, oraz to, że otwór na śrubę jest szerszy, jak w czarnych pokrywach.
4. Oryginalne, brązowe siedzenie od 50-T-1 z końcowych lat produkcji (do renowacji). Oczywiście, nie będzie w żadnym z moich obecnych 50-T-1, ale może w przyszłości się przyda
5. Zmieniacz biegów starego typu do 019:
Był stosowany do 78-go roku. Zapis z Instrukcji Napraw Motorowerów Romet:
Pełny rozmiar: http://images76.fotosik.pl/367/8b4ca0cf5949fb6c.jpg
6. Parę części do chromowania:
7. Trochę innych części:
8. Oryginalne klucze i śrubokręty (brakuje jeszcze dwóch kluczy płaskich):
9. Kolejną instrukcję obsługi, razem z dowodem zakupu innego 50-T-1:
10. Repliki oryginalnych naklejek na bak (wykonanych na moją prośbę: http://motonaklejki.pl/naklejki/1/14/164/) oraz na pokrywy schowka narzędziowego:
Oraz więcej części, które jednak nie zamontuje.
Pozdro
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016 17:59:00 przez Szatek.)
|
|
26-02-2016 17:51:08 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Kanilox (02-27-2016), Odrestaurator (09-15-2016)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Gratuluję zakupów.
Odniosę się tylko do ogranicznika nóżki centralnej i jej samej. Ja identyczny dorobiłem do swojego Ogara 205, ale dobry pomysł z adoptowaniem z innej ramy Spasowanie do ramy zrobiłeś dobrze, tylko, że powinieneś to spawać migomatem, a nie elektrodą. Druga sprawa, to te podkładki przy nóżce centralnej. Powinieneś je przyspawać do ramy, a nie do nóżek. Oszlifuj to coś posmarkane przy ramie na gładko, wymień tą rurkę z ramy, o 4 mm dłuższą i wtedy dospawaj te podkładki. Spaw od środka, nie będzie widać. Aha, ja bym te podkładki dał o mniejszej średnicy zewnętrznej.
Identyczne naklejki będą wkrótce na moim POLO.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2016 01:06:40 przez joozek.)
|
|
27-02-2016 01:05:55 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(27-02-2016 01:05:55)joozek napisał(a): Spasowanie do ramy zrobiłeś dobrze, tylko, że powinieneś to spawać migomatem, a nie elektrodą.
Ja nie zajmuje się naprawami blacharskimi, tylko zlecam to pewnej osobie, ponieważ nie mam zbyt dużego doświadczenia (a chcę mieć to zrobione porządnie), chęci i czasu.
Dlaczego powinno to być pospawane migomatem?
(27-02-2016 01:05:55)joozek napisał(a): Druga sprawa, to te podkładki przy nóżce centralnej. Powinieneś je przyspawać do ramy, a nie do nóżek.
Podkładki miałem tylko założyć, ewentualnie dospawać, ale oczywiście do ramy
(27-02-2016 01:05:55)joozek napisał(a): Oszlifuj to coś posmarkane przy ramie na gładko, wymień tą rurkę z ramy, o 4 mm dłuższą i wtedy dospawaj te podkładki. Spaw od środka, nie będzie widać. Aha, ja bym te podkładki dał o mniejszej średnicy zewnętrznej.
Tak też zrobię, ale myślę, że wtedy obejdzie się już bez tych podkładek
(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a): Ten stojak centralny to ja ci sprzedałem?
Tak.
(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a): Dobra, nie wiem czy wiesz ale w 50-T-1 był inny stojak centralny, miał większe te dziury na ośkę i w nich są takie specjalne tulejki a dopiero w tych tulejach jest ośka, przynajmniej tak jest w moim T1, pamiętam że chciałem dać inny stojak centralny z komara i nie pasował właśnie przez zastosowane tulejki.
Nie miałem jeszcze w rękach oryginalnej stopki z któregoś z moich 50-T-1. Widziałem ją tylko jak wygląda zamontowana, oraz w katalogu części zamiennych (zdjęcie niżej) i różnicy nie widzę. Daj zdjęcie jak to wygląda u Ciebie.
U mnie ta stopka pasuje, tylko ośka ma luz 5 mm na boki. To normalne, czy powinienem mieć krótszą ośkę?
(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a): A i właśnie, kupiłem ostatnio siedzenie do 50T1 i jest z całkowicie gładkiego materiału, faktura praktycznie nie wyczuwalna, wiesz może do jakich to było roczników? Czy w ogóle takie były?
Fabrycznie, raczej nie było siedzeń bez tych charakterystycznych przeszyć, w 50-T-1 i 50-TS-1.
Sam mam takie siedzenie, ale widać że jest nie oryginalne, bo blacha jest już od późniejszych 50-T-1, no i pokrowiec jest inaczej przymocowany:
Daj zdjęcie jak wygląda to Twoje siedzenie.
(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a): Wiesz może czy ten mój T1 też powinien mieć takie naklejki pochyłe?
Tak. Masz jeszcze bak pod zakręcany korek, no i to 76-ty rok, tak jak jeden z moich (troszkę młodszy), na których są takie naklejki.
(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a): Co do koloru, ja polecam niebieski.
Na razie jest za żółtym, ale może to się zmieni
|
|
27-02-2016 17:02:38 |
|
1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Kanilox (02-27-2016)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|