Dniepr MT16 1975 - Ruusol.
|
Autor |
Wiadomość |
Przemek650
Nowy
Liczba postów: 20
Imię: Przemek.
Skąd: Łęczna
Pojazd: Inny
|
Dniepr MT16 1975 - Ruusol.
Witam, jestem 'szczęśliwym' posiadaczem Dniepra MT-16 z 1975 roku.
Motocykl jest z koszem bocznym, wstecznym biegiem i napędem na kosz... Ideolo.
Na początku zabraliśmy się za odpalenie, nie łapał na jeden gar, także ruchol przeszedł remoncik silnika, wymienione: Cylindry, tłoki, zawory, splanowana głowica, wszystkie uszczelki i tak dalej można wymieniać...
Później go pomalowaliśmy w taki wojskowy zielony mat.. Ale będzie bodajże malowany niedługo jakoś, planuje jeszcze w tym roku go pomalować całego w....
Ral 1001 i czarne matowe elementy takie jak sprężyny amortyzatora, jakieś drobnice itp.
Tak ten paździerz wyglądał przed remoncikiem i malowaniem:
Tak w trakcie malowania:
A tak na chwile obecną:
A tutaj tata się rozkoszował jazdą haha.
Jeszcze posypał mi się dyferencjał także roboty było sporo jak i pieniędzy sporo poszło.. +/- 550zł może troszeczke więcej..
Troszeczkę zdjęć jest... Także potrzymam co niektórych w niecierpliwości do jutra.
Ostatnio zakupiłem też plandekę na kosz z brezentu czarną, gume na prądnice, na czujnik stopu.. (obie gumy nie pasują xD) Jedno mocowanie kierownicy, łożyska główki ramy, uszczelniacz do reduktora, amortyzator skrętu z elementami ciernymi, wymieniłem oleje w dyferencjale i reduktorze.. Niedługo powstawiam zdjęcia.
Zapraszam do komentowania jak i śledzenia tematu.
PS: Zapraszam również na swój Fp dot. Dniepra. https://www.facebook.com/DillGarage34/
|
|
03-02-2016 00:33:54 |
|
|
Przemek650
Nowy
Liczba postów: 20
Imię: Przemek.
Skąd: Łęczna
Pojazd: Inny
|
RE: Dniepr MT16 1975 - Ruusol.
(03-02-2016 00:43:38)Paweł13 napisał(a): Fajny, ale ten wojskowy kolor średnio pasuje, prawie każdy taki jest. Czy jak jest napęd na kosz to lepiej się tym skręca? W emce lub k-750 jak koło wózka było równolegle to nie szło skręcać i musiało być przechylone w stronę motoru.
Wiem, kolor oklepany ale taki mi się w miare podoba, jest jedno ALE.. Jest kiepsko pomalowane, bez szału po prostu, mam zamiar malować to w Ral 1001 i niektóre elementy w czarny mat.
Czy ja wiem, czy lepiej? Normalnie według mnie, aczkolwiek też mogłeś mieć problem z tymi śrubami mocującymi do kosza, tymi rzymskimi, to one mają duże znaczenie w kierowaniu.. U nas też było coś takiego, że po drodze się jedzie prosto w on sam w lewo skręca, ustawione jest i jak po sznurku. Aczkolwiek nie wypowiem się zbytnio bo nie jeździłem innymi ruskami.
|
|
03-02-2016 00:48:29 |
|
|
Latos
Sezon trwa cały rok
Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
|
|
03-02-2016 01:27:35 |
|
|
Przemek650
Nowy
Liczba postów: 20
Imię: Przemek.
Skąd: Łęczna
Pojazd: Inny
|
RE: Dniepr MT16 1975 - Ruusol.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2016 04:22:14 przez Przemek650.)
|
|
03-02-2016 04:19:29 |
|
|
Przemek650
Nowy
Liczba postów: 20
Imię: Przemek.
Skąd: Łęczna
Pojazd: Inny
|
RE: Dniepr MT16 1975 - Ruusol.
Dobrieee, tutaj macie obiecane zdjęcia z remontu dyferencjału.
Tak wyglądało kiedy rozbierałem:
Tutaj już w trakcie remontu:
Najpierw nabijamy łożysko dwurzędowe na wałek atakujący.
Potem przekładamy ze starego talerza satelitki wraz z tymi prowadnicami czy jak to się tam fachowo nazywa.
Wkładamy zabieraczek koła.
I już wszystko do kupy.
Teraz igiełki na bieżnie zabieraka.
Tutaj już ostatnie zdjęcie przedstawiające jak powinny być umieszczone baryłki 6,5x6,5 na swojej bieżni.
To chyba na tyle z remontu dyfra.
---------------------------------------------------------------------------------------
Ostatnio też zdiagnozowałem dlaczego nie ma biegu wstecznego... Przyczyna?
Ktoś zrobił fuszerkę i dźwignie wstecznego po prostu przyspawał do wałka, spaw puścił, zamiast nagwintować ładnie zrobić to fuszerkę robią i później zdziwienie.
----------------------------------------------------------------------------------------
A tutaj zdjątko już samych części które pozamawiałem.
Plandeka.
Baryłki 6,5x6,5x, linka sprzęgła, gumy do gaźnika, śrubka regulacyjna zawory,
podkładki dystansowe do dyferencjału, zaślepka na koło zamachowe, uszczelniacze na wkrętkę (ciężko dostępne, ruski wymiar), uszczelki pod gaźnik.
Amortyzator skrętu z elementami ciernymi, łożysko główki ramy, uszczelniacze lag, mocowanie kierownicy (moje nie wytrzymało. ), uszczelniacz do reduktora tzw. 'placek'.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Teraz mam możliwość kupna takiej oto skrzynki amunicyjnej do Ruchola ale nie wiem czy zamawiać czy nie, czy kupić farby i coś pomalować, odświeżyć.
Skrzynka oczywiscie i tak by musiałaby zostać pomalowana - 145zł takie cudeńko.
|
|
03-02-2016 18:53:58 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|