Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[50-T-3] Czyżby T-3 nie istniał?
|
Autor |
Wiadomość |
Emikel
Zbieracz stadium zaawansowane
Liczba postów: 437
Imię: Emil
Skąd: Terespol
Pojazd: Romet Pegaz
|
Czyżby T-3 nie istniał?
Witajcie, co jakiś czas pojawia się na forum rzekomy T-3 lub jakieś pytanie dotyczące jego. To teraz tak. Mój kolega ma motocykl który idealnie zgadza się z waszym opisem T-3 mianowicie wygląda niby jak zwykły 205 ale posiada:
-Lampki starego typu
-Silnik 3b (obecnie wsadził jakiś 2b ale jak kupował to było 3b)
-Uchwyt w ramie na głowice
I teraz można by uznać z czystym sumieniem że jest to rodowity T-3 czyżby legenda potwierdzona!?
Otóż sprawa się znacznie komplikuje w tym momencie gdyż motór jest w prawie 100% w oryginale (wahacz wymieniony). Więc jest nie możliwe że ktoś ów mocowanie głowicy dospawał. A na baku widnieje zwykła naklejka romet zaś najciekawszą sprawą są naklejki na schowkach ,,Ogar 205". W tym momencie można dostać udaru mózgu.
Tak na dobrą sprawę mamy motorower który pasuje specyfikacją do T-3 ale jest to ogar 205. Nie znam roku produkcji ani danych z tabliczki znamionowej i już nigdy nie poznam bo kupił bez owej i założył replikę. Zdjęć też nie mam. Ale przysięgam nigdy nie widziałem takiego 205 jakiego on ma, przede wszystkim ze względu na mocowanie głowicy.
I tu pytanie czyżby nie ma udokumentowanego T-3 ponieważ nie nosił takiej nazwy? Czyżby nasz rzekomy T-3 to zwykłą jakaś tam może pierwsza wersja 205. Nie wiem. Ale z tego co mi się udało dowiedzieć o T-3 to ten pasuje prawie 100% (po za oczywiście tą naklejką ,,ogar 205")
Więc może T-3 jeżdżą po naszych drogach ale nikt nie potrafi o nich nic powiedzieć bo wcale się nie nazywają T-3?
Pozostaje też taka możliwość że pod względem wyposarzenia kolega nie mówi prawdy że oryginał. Ale rama z mocowaniem na 100% org.
I o ile o pegazie 705 o który istnieje nie mówi nikt bo ,,nigdy go nie było" to o T-3 który pewnie nie istniał wszyscy mówią ,,że był na 100%"
Prawdopodobnie to już na zawsze będzie zagadka.
Pewnie trochę herezji tu nagłosiłem ale napisałem co wiedziałem.
|
|
28-01-2016 14:13:21 |
|
|
TheNight
Technik
Liczba postów: 904
Imię: Krystian
Skąd: Sanok
Pojazd: Romet Chart
|
|
28-01-2016 16:28:56 |
|
|
bartosz1907
Praktykant
Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
|
RE: Czyżby T-3 nie istniał?
moim zdaniem ( wynika z chronologii zdarzeń )oznaczenie 50-T-3 było pierwotnie przewidywane/rezerwowane dla kolejnego, nowego modelu motoroweru dwuosobowego, który ostatecznie zmaterializował się jako Chart.
Oznaczenie typu dla Charta wzięto jednak z oznaczeń modeli "przejściowych" typ 200/201 i 205. Ostatecznie pojawił sie typ 210/211 Chart a nie jakby wynikało z poprzedniej nomenklatury 50-T-3 Chart
Tym bardziej, że nowowprowadzone oznaczenie typu serii 200 sugerowało motorower dwuosobowy. Być może mylę się ale taka logika wydarzeń wydaje mi sie prawdopodobna, tym bardziej , że T-3 był planowany do wprowadzenia po 1985 a więc na czas kiedy zmaterializował się Chart.
|
|
28-01-2016 17:05:27 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Czyżby T-3 nie istniał?
Romet 50-T-3 miał wejść do produkcji seryjnej w 1985 roku. Nie stało się to jednak, z tego samego powodu, dla którego zaprzestano produkcji 50-TS-1 - brak wystarczającej liczby silników 019, do produkcji dwóch motorowerów wyposażonych w ten silnik (Dezamet produkował silniki tylko jako dodatek do asortymentu i czasami wstrzymywali ich produkcję).
Przez zaistniały fakt, zaczęto poszukiwać innych, zagranicznych silników który mógłby posłużyć w 50-T-3, m.in. od Wierchowiny, Derbi, Motobecane, Pucha i Jawy. Zdecydowano się na ten z tego ostatniego motoroweru, ze względu na to, że był najtańszy.
Rama wymagała dostosowania pod silnik 223, zmieniono także częściowo wygląd pierwotnie zakładanego motoroweru. Zrezygnowano z oznaczenia 50-T-3, które nie pasowało już do poprzednika. Tak powstał nowy model - Romet Ogar 200 (1983), a następnie 205 (1986).
Żaden 50-T-3, poza prototypem/kilkoma prototypami, nie opuścił fabryki.
Mogło się jednak zdarzyć, ze fabrykę opuszczały motorowery które miały zamontowane części z poprzednich modeli (ze względu na braki potrzebnych i nadmiar części z innych). Jednak, to są raczej przypadki jednostkowe i w większości motorowery były po prostu przerabiane po opuszczeniu fabryki.
Oznaczenie Chart 210 i 50-T-3, nie mają ze sobą nic wspólnego. Po 50-T-1, dwuosobowy był Ogar 200 oraz 205 i to ten drugi miał mieć to oznaczenie.
Poza tym, gdybyś Cię to nie przekonało, to prototyp Chart 310 (oznaczenie prawdopodobnie jest błędem) oraz prototyp Rometa 50-T-3, są opisane razem w jednym artykule MOTORu:
(29-11-2015 01:10:56)Quake96 napisał(a): Nie mam wątpliwości co do tego, że to T-3, bo Mati potwierdził moją teorię na podstawie katalogu części zamiennych do 50-T-3, który jest w archiwum Rometu.
Prawdopodobnie chodziło o ten katalog:
Pozdrawiam.
|
|
28-01-2016 21:48:05 |
|
4 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:4 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Kaskader na komarze (01-28-2016), Latos (01-28-2016), nie_mientki (01-29-2016), simi81 (01-28-2016)
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
28-01-2016 22:32:40 |
|
|
bartosz1907
Praktykant
Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
|
RE: Czyżby T-3 nie istniał?
(28-01-2016 21:48:05)Szatek napisał(a): Romet 50-T-3 miał wejść do produkcji seryjnej w 1985 roku. Nie stało się to jednak, z tego samego powodu, dla którego zaprzestano produkcji 50-TS-1 - brak wystarczającej liczby silników 019, do produkcji dwóch motorowerów wyposażonych w ten silnik (Dezamet produkował silniki tylko jako dodatek do asortymentu i czasami wstrzymywali ich produkcję).
Oznaczenie Chart 210 i 50-T-3, nie mają ze sobą nic wspólnego. Po 50-T-1, dwuosobowy był Ogar 200 oraz 205 i to ten drugi miał mieć to oznaczenie.
Pozdrawiam.
Dzięki Szatek za wyczerpujące informacje . Czyli reasumując seryjne T-3 nie istniały , w zamian mamy 205 , a Chart jest oddzielnym projektem i nie ma nic wspólnego z T-3 ( poza producentem )
Wydaje mi się tylko, że nie chodziło jednak o zbyt małą liczbę dostępnych silników 019 a o zupełny ich brak ( od 1982 r ??? wprowadzenie 2375 z silnikiem 023 ) po zatrzymaniu ich produkcji
|
|
28-01-2016 22:33:44 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|