Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ciekawe pojazdy
Autor Wiadomość
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #106
RE: Ciekawe pojazdy
Znaleziony przypadkiem traktorek samoróbka:






I ta kabina z UAZa krejzi Fajnie wygląda Big Grin

06-12-2015 17:27:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Motorowerzystka za ten post.
Reklama
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #107
RE: Ciekawe pojazdy
MSS 500

Cytat:Motocykl MSS500 zbudowany w PRL`u w roku 1957, który dla wielu kolekcjonerów jest rewelacją, chociażby dlatego, iż prawie w całości jest wykonany z ALUMINIUM, łącznie z ramą, przodem oraz błotnikami oczywiście.









Cytat:Powyżej zdjęcie pierwszego motocykla zbudowanego 1949 roku przez Pana Stanisława Skórę, który to motocykl musiał być zniszczony po interwencji naszej Ludowej Armii. Motocykl konstrukcji własnej Pana Skóry o nazwie MSS1.


Cytat:Koło wózka bocznego motocykla MSS1 jet to 20-calowe koło od ciężarówki, silnik V2 OHV, pojemnośc ok 4500ccm, koło przednie i tylne od niemieckiego samolotu, gaźnik od niemieckiego czołgu, drugą skrzynię biegów czyli reduktor na ciężki teren obsługiwał pierwszy pasażer, motocykl posiadał 5 miejsc siedzących (3 na motocyklu i 2 w koszu) i 3 stojące, na podestach z tyłu.
Cytat:Motocykl MSS1 niestety nie istnieje, gdyż LWP było bardzo zainteresowane zakupem tego motocykla. Pan Skóra nie chciał go sprzedać przed zalegalizowaniem konstrukcji na swoje nazwisko, więc Bezpieka nakazała niszczenie pojazdu pod pretekstem użycia w nim części pochodzenia wojskowego (jakiś wczesny wymysł typu Ustawa o Broni...). Pan Skóra mógł po prostu motocykl rozebrać i wtedy prawdopodobnie ja bym go złożył, ale będąc wtedy w sile wieku po prostu wk$%#@ił się niesamowicie i potłukł go młotem na oczach Ubeków. Po latach przetopił to aluminium i odlał MSS500.


Cytat:Pan Stanisław Skóra produkował też rowery. Na zdjęciu rower RSS7 z roku 1953. Rower wykonany jest z ALUMINIUM, przód na trapezie, z tyłu wahacz z centralnym amortyzatorem, przerzutka 3 biegowa oraz jeszcze kilka rewelacyjnych rozwiązań technicznych.

Cytat:Silniki w obu motocyklach są konstrukcjami własnymi nie żyjącego już od lat kilku Stanisława Skóry, tak jak też i całe motocykle. Oczywiście nie wykonał on wszystkich elementów silników, bazował na niektórych dostępnych wtedy powszechnie elementach takich jak cylindry (w MSS1 cylindry od silnika lotniczego, w MSS500 cylinder od agregatu prądotwórczego), korbowody, koła zębate, iskrownik, szkło w lampie, gaźnik, koła, opony, łożyska... Własnoręczne wykonywanie tych elementów było bez sensu. Odlewy wykonywał w formach z gliny zmieszanej z piaskiem. Odpowiednią glinę nosił wiadrami z odległości ok. 10km. Odlew ramy wraz z tylnym błotnikiem MSS500 stanowi jedną całość. Obok zdjęcie motocykla bez silnika, zbiornika, siedzeń.





Motocykl i rower należą do forumowicza mcfrag (nie chcę zarobić punktów za podanie nazwy innego forum Tongue)

Zapraszam do dyskusji na temat tego motocykla.

18-12-2015 17:16:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #108
RE: Ciekawe pojazdy
Polerowałbym Big Grin
18-12-2015 22:45:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo ananas za ten post.
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #109
RE: Ciekawe pojazdy



Mercedes 170VG z silnikiem przystosowanym do zasilania gazem drzewnym z gazogeneratora, rok 1939.

A tu współczesna wersja - samoróbka:




(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2016 14:19:06 przez Motorowerzystka.)
10-01-2016 14:00:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Motorowerzystka za ten post.
raterro Offline
Zapalony mechanik
*


Liczba postów: 955
Imię: Andrzej
Skąd: Okolice Łańcuta
Pojazd: Inny
Post: #110
RE: Ciekawe pojazdy
Dodam, że w czasie działań wojennych Niemcy nie mieli za dużo paliwa, przez co musieli tworzyć chemicznie benzynę, a to miało być zastępstwo dla czywili

Mój AWO Simson Sport 1959r.

KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
10-01-2016 14:34:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo raterro za ten post.
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #111
RE: Ciekawe pojazdy
A tu filmik przedstawiający samochód samoróbkę z 1949 roku: http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/5645 oraz naukę jazdy w 1951 roku: http://www.kronikarp.pl/szukaj,39563,tag...0,strona-2

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2016 18:11:45 przez Motorowerzystka.)
10-01-2016 18:08:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #112
RE: Ciekawe pojazdy
MAZ-541







Gdy dziś ktoś powie o "dużym sedanie", myślimy że ma na myśli BMW serii 7 i Mercedesa klasy S lub Fordzie Crown Victoria. Ale niewiele osób myśli o MAZ-541, radzieckim potworze z silnikiem czołgu, których powstało zaledwie parę egzemplarzy. Był największym sedanem wszechczasów bo miał 7,8 metra długości, 3,4 metra szerokości i 2,8 metra wysokości.

Służył do holowania samolotów pasażerskich. Został stworzony do lotnisk, ale nie na byle jakich a mianowicie na lotnisko Szeremietiewo w Moskwie. Miał ciągnąć ciężkie samoloty do 85 ton, ale ktoś podobno widział jak ciągnął 100 tonową maszynę. Miał napęd na wszystkie koła. Tylne koła pochodzą z MAZ-525.

Miał naprawdę potężny silnik diesel V12 o pojemności 38,8 litra i stopniu sprężania 14-15:1, według różnych specyfikacji. Średnia moc to 500 KM przy 1800 obr/min, ale były również wersje o mocy 375, 400, 450 i 600 KM. Początkowo silnik był stosowany w technice wojskowej, szczególnie w czołgach BT-7M, T-34 i KV, a także w ciągnikach gąsienicowych Vorošilovec gdzie montowano najsłabszą wersję.

Auto samo w sobie nie ważyło mało a 28 230 kg, dlatego że to duży samochód, a silnik swoje też waży. Przełożenie pozwalało na osiągnięcie maksymalnej prędkości 30 km/h. A zużycie paliwa to 130 litrów oleju napędowego na 100 km(:F)

Samochód posiadał obracany fotel kierowcy oraz dwie kierownice, podwójne pedały i dwie dźwignie biegów.

Pomimo tej unikalnej konstrukcji, a może właśnie dlatego MAZ-541 został wyprodukowany w zaledwie kliku sztukach. Niektóre źródła mówią o 13 sztukach, a niektóre o 3. Samochód służył od 1959, kiedy to zostało otwarte lotnisko Moskwa-Szeremietiewo do lat 70-tych. Potem przyszedł czas na samoloty, które były za ciężkie do holowania przez MAZ-541, więc odszedł ze służby. I ślad po nim zaginął, nie wiadomo czy zachował się choć jeden egzemplarz...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2016 19:38:54 przez Motorowerzystka.)
13-01-2016 19:32:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post.
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #113
RE: Ciekawe pojazdy
Dziecięcy samochód - samoróbka (o matko, to jest super! ^^)

Dawca



Samochodzik będzie napędzany silnikiem spalinowym z elektrycznym rozrusznikiem (z rozruchem na pilota), a jego konstrukcja oprze się na ramie przestrzennej, na której zostanie zainstalowana plastikowa karoseria. Dawcą napędu i części zawieszenia został nieduży dziecięcy czterokołowiec.

Początki powstawania ramy, całe zawieszenie musi zostać przebudowane, ponieważ samochód będzie znacznie większy od quada



Rama została obudowana sklejką, która z grubsza ma nadać kształt pojazdowi, to dopiero pierwszy etap pracy nad karoserią



Na taki podkład nakładana jest gruba warstwa pianki montażowej, która zostanie uformowana w zamierzony kształt



Dzięki stalowej ramie nad modelem i laserowym poziomicom będzie można osiągnąć idealną symetrię



Teraz czas na czasochłonne, precyzyjne formowanie kształtu karoserii



Ostatnie przymiarki i korekcja symetrii



W międzyczasie, w innej części warsztatu trwają prace nad zawieszeniem



Już widać, że całość będzie dwa razy większa od quada



Ostateczne korekty linii nadwozia



Pianka zostaje pokryta warstwą środka, dzięki któremu formy nie będą przywierały




Zgrywanie układu przeniesienia napędu



Na tak przygotowany model nadwozia zostają nałożone płaty włókna, które po stwardnieniu utworzą formę odlewniczą



Gotowa forma zdjęta z modelu



Model jest już niepotrzebny, można go odstawić pod ścianę, może przyda się do produkcji kolejnego egzemplarza



Forma połączona w całość i gotowa do wypełnienia materiałem, z którego powstanie właściwa karoseria



Zdejmowanie formy z gotowego odlewu



No, zaczyna to jakoś wyglądać



Pierwsze przymiarki



Porównanie do wzoru



Lakierowanie



Polerowanie nadwozia



Czas na detale wykończenia wnętrza




Tapicer bierze się za przygotowanie kanapy





Idealnie wpasowana do wnętrza









Ozdoba na maskę



C.D.N

C.D.:F

Trochę chromu





Radio musi być Smile



Efekt końcowy







W salonie samochodowym




Jest MEGA!woot

Wypatrzone na joemonster.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2016 22:39:27 przez Motorowerzystka.)
17-01-2016 22:31:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 9 użytkowników postawiło piwo Motorowerzystka za ten post.
Jaro5 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 466
Imię: Jarek
Skąd: Poddębice
Pojazd: Romet Pony
Post: #114
RE: Ciekawe pojazdy
Piękna robota, super.

Moja ostatnia zajawka.
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=34236
Pomiar mocy motoryny
https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
17-01-2016 23:06:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #115
RE: Ciekawe pojazdy
loo Leżę i nie wstaję.
18-01-2016 01:13:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Blusik Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 618
Imię: Bartek
Skąd: Ruda Śląska
Pojazd: Romet 2375
Post: #116
RE: Ciekawe pojazdy
W latach 50 by się to zarejestrowało i jeździło

Wysłane z mojego PSP5504DUO przy użyciu Tapatalka

Romet 2375 82'

Co Posiadam:
Romet 2375 82'
Motorynka M2 80'
Simson SR50
18-01-2016 01:30:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Blusik za ten post.
Latos Offline
Sezon trwa cały rok
*


Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
Post: #117
RE: Ciekawe pojazdy
Ja pierdykam, mistrzostwo loo

Zajrzyj do mojego zippa Smile

Mój BikePics
18-01-2016 01:39:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,451
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #118
RE: Ciekawe pojazdy
Obiecuje że kiedyś będę miał takie coś. Za piękne by tego nie mieć.

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
18-01-2016 02:57:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #119
RE: Ciekawe pojazdy

18-01-2016 11:33:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #120
RE: Ciekawe pojazdy
Żeby nie było coś, to nie jest adres forum tylko strony o przeróbkach.

Simson S51 V2 180 ccm

http://racing2t.vgh.pl/viewpage.php?page_id=6

Jest też tam Komar 2352 60 ccm i Romet 50 T-1 90 ccm

18-01-2016 23:44:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 01:19:29
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 639
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:40:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 100
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:31:46
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 640
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2316
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 77
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 210
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 193
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 323
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 417
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 142
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 429
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 555
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19299
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 128

Reklama