Witam. W tym wątku chciałbym zaprezentować moje aktualne maszyny

Jako dziecko miałem kilka sztuk komarków ale potem to wszystko sprzedałem bo tylko zawadzało. Teraz żałuję. W mojej kolekcji był Komar 2350, Romet Ogar 205, Simson S51 i motorynka Pony m3. Z biegiem lat postanowiłem na nowo rozpocząć zabawę z ujarzmianiem kultowego kawałka polskiej motoryzacji. A zaczęło się w zeszłym roku.
Kupiłem Rometa Kadeta od starszej babci. Jej mąż kiedyś jeździł nim na grzyby i na ryby i po jego śmierci babka postanowiła go sprzedać. Mam jeszcze mały problem z dokumentami ale niebawem wszystko ogarnę. Kadet jest w miarę kompletny, po kilku wiejskich przeróbkach ale na chodzie. Silnik dwubiegowy kwadraciak.
Romet Kadet
Następnie kupiłem Ogara 205. Jechałem akurat do szwagra i przypadkiem spojrzałem na ogłoszenia w okolicy i rach ciach, Ogar kupiony. Odpalał ale wyskakiwały biegi. Musiałem go rozkręcić na czas podróży. Był bez papierów ale papiery już mam załatwione. Ogar ma silniczek dwubiegowy, kwadraciak.
Ogar 205
Kolejnym razem kupiłem znowu zupełnie przypadkowo dwa komary nie na chodzie, zdekompletowane ale za normalne pieniądze. Jeden z silnikiem S-38 z biegami w rączce, drugi kwadraciak zwykła dwójka.
Dwa komary
Innym razem znowu trafiła się WSK 125 z 1974 roku.
Ujeżdżałem tę maszynę trochę po polach, nawet miałem w planach zrobić jej remont generalny ale w końcu zamieniłem ją na motorynkę Pony 301.
WSK 125
Następnym zakupem był komar 2350 z 1974 roku. Komar bez dokumentów do remontu. Takiego właśnie szukałem. Silnik S-38 z biegami w rączce.
Komar 2350
W międzyczasie do kolekcji wpadła też WSK 125 z 1985 roku. Motocykl został rozebrany, wypiaskowany i pomalowany proszkowo. Dostał wszystkie nowe śrubki z ocynku ale niestety poprzedni właściciel nie robił silnika. Dlatego będzie to priorytet na dłuuugie zimowe wieczory.
WSK 125 1985
Przeglądając ogłoszenia natrafiłem również na Rometa 50T1 z rocznika 1981.
Pojechałem, gadka szmatka i po chwili był już na samochodzie

Niestety silnik z trójki został wymieniony na dwójkę.
Romet 50-T-1
Ostatnio nawet kupiłem motorower od kolegi z forum. Kolejny Romet Ogar 205 w stanie prawie idealnym. Odpala bez problemu, jeździ i hamuje

Ma wsadzony silnik trzybiegowy zamiast dwubiegunowego.
Romet Ogar 205
Jak już wcześniej wspomniałem zamieniłem się za moją WSK.
Motorynka posiada oryginalny lakier i jest w stanie zadowalającym.
Motorynka Pony 301
Po motorynce wpadła jeszcze jednam, tym razem dryna z 88 roku w puzlach. Do zrobienia.
Motorynka M3
Na samym końcu pragnę przedstawić jawkę. Kupiona z okolicy. Nigdy nie miałem czeskiego motorka i chciałem poznać ten motorek.
Jawa 20
Na razie starczy kupowania. Aczkolwiek nigdy nie wykluczam takiej ewentualności. Niedługo się przeprowadzam i w końcu będę miał czas na zabawę
Gdzieś tam na kompie znalazłem zdjęcie Simsona S51

i Ogara 205

Oba musiałem sprzedać ale jeszcze do nich powrócę
Pozdrawiam