Motorynka reaktyvacja by Hvil
|
Autor |
Wiadomość |
hvil
Technik
Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Chciałem bardzo podziękować Wam za wsparcie.
Sprzęgło wymienione, olej Hipolowy nowy zalany, tuleję palcem wepchnąłem i zakleiłem poxiliną by nie wyladała, i cudeńko, dwójka powróciła.
Mam jeszcze dość dziwną przypadłość, ale zapewne wynika to z czegoś źle złożonego w skrzyni biegów, ale nie zamierzam grzebać i poprawiać tego.
Mianowicie, u mnie przełączanie biegów w rączce ma za duży rozrzut między jedynką a dwójką. Wiadomo, regulacja linki pomoże jak biegi są za nisko albo za wysoko na manetce, ale ja mam tak dziwnie, że jak ustawię jedynkę na idealnie, że się zapina gdy widać całą jedynkę i luz też idealnie na środku, to wtedy dwójka zapina się wysoko poza skalą.
Ale jak już wrzuci się ta dwójka to można cofnąć niżej manetkę by zablokować na ząbku. Więc jest to jakieś niedomaganie, ale niezbyt uciążliwe, po prostu przy zmianie na dwójkę, trzeba maksymalnie łychować manetkę i jak wskoczy odpuścić. Zostawiam, jak jest.
Przy próbie dalszego regulowania linką rozpadają się ustawienia prawidłowe 1 i luzu, więc będzie jak jest, a dla takiej błachostki nie chce mi się rozpoławiać silnika.
No i sprzęgło nowe, strasznie ciągnie, a już mi się regulacja skończyła ale daje radę, może się dotrze:-)
Jest natomiast inny mankament, chyba czeka mnie szlif cylindra (na szczeście właśnie leci do mnie oryginalny cylek z tłokiem swieżo po R2 szlifie), motorynka z górki na obu biegasz jedzie jak wściekła... pod górkę tylko na jedynce, na dwójce nie ma siły ciągnąć... wszelkie regulacje gaźnikiem niewiele pomygły, a zapłon jest raczej dobrze, bo pali z pierwszego i w miarę ładnie chodzi.
Na koniec fotki i filmik z pierwszych jazd.
https://youtu.be/4zvgpOwVPUM
https://youtu.be/XCCyVbjviXQ
P.s. Czy ktoś wie, gdzie mogę kupić linki pasujące na długość do motorynki? Trochę irytują mnie te moje przedłużki i podkładki by chińszczyzna mi pasowała....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-11-2015 11:43:58 przez hvil.)
|
|
23-11-2015 11:41:43 |
|
|
hvil
Technik
Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Ale linmot będzie miał pod wymiar czy tak jak Chinszczyzna trzeba samemu skracać/zarabiać?
Koledzy, moja motorynka wg. pewnego Pana z czasów zamierzchłych co pracował w WSK w Świdniku, za wolno wchodzi na obroty. Przejechał się nią i dał dwie diagnozy:
1. Coś tu musi być źle złożone w skrzyni albo sprzęgle bo nie możliwe by tak wiecznie ciągneło to sprzęgło. <ciągnie zawsze, nie ważne jak się wyreguluje, a z ciągnięcia od razu przechodzi do ślizgania się jak się za mocno podciągnie linkę> Ale z tym na razie będę żył:-)
2. Bardzo źle reaguje na gaz, za wolno. Poza tym, moc ma na 2/3 przepustnicy i jak się bardzo wolno ją systematycznie odkręca. Tutaj on stwierdził, że gaźnik, poregulował mi to, pomęczył i stwierdził, że to nie wina gaźnika. Czy może winą być brak tej plastikowej puszki przed gaźnikiem? On się ku temu mocno opierał.... Ona ma aż taki wpływ na pracę silnika?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2015 11:23:47 przez hvil.)
|
|
07-12-2015 11:19:12 |
|
|
jurek_j
Technik
Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Tłumik szmerów ssania odpowiada jak sama nazwa wskazuje, za tłumienie szmerów ssania gaźnika.
Poza tym tak mi się przypomniało, otwór wlotowy powietrza do puszki jest znacznie mniejszy niż pole powierzchni otworów pierścienia przed siatką filtra powietrza. Pozostaje kwestia siatki i oporu przepływu powietrza przez filtr - całkiem możliwe że dołożenie takiej seryjnej puszki teoretycznie zamuli silnik. Ale to już trzeba sobie trochę policzyć, pomierzyć najlepiej żeby poprzeć albo obalić moje teoretyczne dywagacje. Chociaż jak sobie tak myślę, że gardziel ma 12mm średnicy to...
Natomiast skupiłbym się bardzo na zapłonie, jak zwykle. W jednym z moich dezametów różnica 0,05mm przerwy na przerywaczu obfitowała w niezłą lub fatalną pracę silnika. A co tego może nadpalone styki - nie dziwota że nie chce się wkręcać.
A potem można rozwiercić GM12F na fi13,5mm albo więcej i będzie wkręcał się jak dziki.
|
|
07-12-2015 22:14:58 |
|
|
Jaro5
Praktykant
Liczba postów: 466
Imię: Jarek
Skąd: Poddębice
Pojazd: Romet Pony
|
|
08-12-2015 08:39:07 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|