Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
Autor Wiadomość
Piekarz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Artur
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #1
Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
Witam.

Mimo tego, że na szanownym forum poruszony jest już temat przednich lag to piszę nowy wątek ponieważ nie znalazłem odpowiedzi, na które liczę.
W dniu wczorajszym odebrałem z lakierni proszkowej Rometa 50-T-1 i dzisiaj zacząłem go składać. Wszystko ładnie mi poszło oprócz zamontowania przednich lag. Po nabiciu nowych tulejek okazało się, że jest problem z wkręceniem lag. Był mega opór. Delikatnie przyszlifowałem tulejki papierem ściernym (jutro jeszcze to poprawię bo nadal jest zbyt ciasno) ale przy próbie wkręcania (bardzo ciężko) jedna sprężyna została w górnej rurze, w którą wkręca się lagi.
W związku z powyższym moje pytania brzmią:
1) czy sprężyna może zostać czy muszę ją wyjąć?
2) jeżeli mam ją wyjąć to jak bo teraz siedzi i za pieruna nie chce wypaść? Grzebałem tam zagiętym drutem i próbowałem ją wykręcać ale bez rezultatów.
3) jeżeli sprężyna ma być wyjęta to czy przy montażu mam ją wkręcić w dolną lagę czy wrzucić ją w górną tuleję lagi i dokręcać lagę bez sprężyny?
4) czy jest jakiś myk we wkręcaniu lagi (np. wkręcam ją do pewnego momentu, później dociskam i znów wkręcam) czy wkręca się je normalnie do samego końca?
Z góry serdecznie dziękuję za konkretne odpowiedzi.

Pozdrawiam
Artur
30-09-2015 19:48:20
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
Kolego, było, ale że napisałeś to w miare normalnie to mogę ci odpowiedzieć, bo też mam polakierowane proszkowo lagi i przerabiałem temat.

Ad.1 Jeżeli sprężyna jest wkręcona, nie trzeba jej ruszać, jak już wkręcisz goleń w nią, to tylko pokręć, sprawdź czy jest okej, na swoim miejscu i tyle.
Ad.2 Wyżej
Ad.3 Nie rozumiem konkretnie, nie wiem jaki sens ma to pytanie, bo jaka różnica czy sprężynę wkręcisz z GOLENIEM (a propo.....), czy będzie ona wkręcona w widełkach, nie ma różnicy
Ad.4 Jak ja składałem zawiechę, to wsadzałem goleń, i kiedy poczułem że już jest na 'gwincie' (sprężynie), to po prostu kręciłem.

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
30-09-2015 22:12:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Piekarz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Artur
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
Rafku.

Bardzo serdecznie dziękuję za sensowną i techniczną odpowiedź.
Teraz mnie oświeciło jak to jest zrobione. Sprężyna z jednej strony wkręca się w widełki a z drugiej w goleń i tak to jest połączone.
W moim przypadku pewnie goleń nie dochodzi do końca bo tulejka jeszcze jest za ciasna. Malowanie proszkowe zmniejszyło wewnętrzną średnicę widełek i przez to tulejka jest bardziej ściśnięta przez co goleń nie chce swobodnie wchodzić tylko póki co muszę go od samego początku wkręcać z wysiłkiem. Przed dotarciem tulejki nawet goleń nie chciał wejść.
Mam nadzieję, że dobrze rozumuję. Kilka nieprzespanych nocy zaburzyło moje dzisiejsze myślenie :-).

Pozdrawiam
Artur
30-09-2015 22:55:32
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuzma Offline
Technik
*


Liczba postów: 536
Imię: Suzuki GF 250
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
Do tulejek i tych wewnętrznych i tych zewnętrznych najlepiej rozwiercać długim rozwiertakiem aby równoległość zachować i musi mieć luz aby to działało, bo jak będzie za ciasno to stanie w miejscu .

Sprzedam zabytkową Suzuki GF 250 jedyny egzemplarz w Europie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-09-2015 23:12:06 przez kuzma.)
30-09-2015 23:11:26
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Piekarz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Artur
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
Jak pożyczę rozwiertak 23-26mm to tak zrobię. Jak kolega nie będzie miał to spróbuję papierem ściernym bo szkoda mi wydać 50 - 60 zł na jedną robotę :-)
01-10-2015 00:04:03
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuzma Offline
Technik
*


Liczba postów: 536
Imię: Suzuki GF 250
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
Z papierem jest tak że zrobisz jajo szlifując , a rozwiertak mozna odsprzedać , lub wykonać 2 - 3 usługi i się zwróci

Sprzedam zabytkową Suzuki GF 250 jedyny egzemplarz w Europie
01-10-2015 10:19:52
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Piekarz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Artur
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
Zatem namówiłeś mnie na rozwiertak :-)
01-10-2015 10:48:35
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Piekarz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Artur
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
No i stało się :-). Jestem lżejszy o 80zł bo kupiłem Polski rozwiertak 24-27,5mm
01-10-2015 15:58:00
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Piekarz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Artur
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
Z przyjemnością informuję, że lagi mam już złożone i wszystko jest ok ale nie było tak kolorowo jakbym sobie tego życzył. Okazało się, że w ladze podczas wygrzewania farby w komorze opuściła się tulejka z ząbkami, która utrzymuje sprężynę i dlatego nie mogłem wkręcić golenia. Tulejka opuściła się o ok. 10 - 12 cm. Udało mi się wbić tą tulejkę za pośrednictwem rury hydraulicznej 3/4".
Rozwiertak też się przydał. Delikatnie musiałem wyfrezować nabite tulejki.
Jeżeli ktoś z okolic Łodzi będzie miał taki sam problem to śmiało piszcie bo z przyjemnością Wam pomogę.
Jeszcze raz wszystkim dziękuję za pomoc.
01-10-2015 19:41:35
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuzma Offline
Technik
*


Liczba postów: 536
Imię: Suzuki GF 250
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
Jeszcze przy dalszym składaniu będziesz potrzebował gwintownik i narzynkę . No i ja tak zrobiłem dawałem wszystkie śrubki nakrętki podkładki płaskie i sprężynujące z stali A2 czyli nierdzewne .
A nietypowe czyli nakrętka koła i nakretki (7) do hamulca dałem ocynkować .Czekają cie jeszcze wydatki ...

Sprzedam zabytkową Suzuki GF 250 jedyny egzemplarz w Europie
02-10-2015 09:47:38
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #11
RE: Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
Po co gwintownik i narzynka, do czego? Nakrętka koła, hmm przeca razem z ośką się kupuje... a do hebla na łapkę rozpieraka jak się uprzesz to i 8-kę wkręcisz i będzie git. Nie wiem o jakich wydatkach piszesz.

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
02-10-2015 09:58:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuzma Offline
Technik
*


Liczba postów: 536
Imię: Suzuki GF 250
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
Malował proszkowo to gwintownik potrzebny do poprawienia gwintu , tej śruby co mocuje boczki , a narzynka do poprawienia gwintu mocowania amortyzatora , wydatki wiążą się z ocynkowaniem reszty i chrom nie jest tani a parę elementów trzeba pochromować , aby zrobić ładnego rometa .

Sprzedam zabytkową Suzuki GF 250 jedyny egzemplarz w Europie
02-10-2015 13:57:40
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
Gwintu tej śruby, co mocuje boczki... hmm? Jakie boczki? To w rometowskich oryginalnych lagach są jakieś boczki?

Narzynka do poprawienia gwintu mocowania amortyzatora? Jakiego amortyzatora, jak w widełkach jest goleń, sprężyna i nic więcej? Ja po malowaniu proszkowym NIC nie musiałem gwintować, nie wiem skąd ty to wziąłeś lol

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
02-10-2015 16:44:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Piekarz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Artur
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
Gwintownik nie był mi potrzebny i raczej nie będzie bo do złożenia została już tylko kosmetyka :-).

Zapomniałem dodać, że chromować też nic nie muszę bo chromy mam w bardzo ładnym stanie. Wystarczy je przeczyścić dla mega błysku Autosolem :-). Taką pracę zostawię sobie na zimowe dni, żeby się rozgrzać. Teraz muszę się skupić na dokończeniu Sztywniaka bo już go wypodkładowałem i zmatowałem a nadal nie prysnąłem bazą i klarem :-(.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-10-2015 22:46:46 przez Piekarz.)
02-10-2015 22:36:18
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #15
RE: Romet 50-T-1 - problem z przednimi lagami
(02-10-2015 22:36:18)Piekarz napisał(a):  Zapomniałem dodać, że chromować też nic nie muszę bo chromy mam w bardzo ładnym stanie. Wystarczy je przeczyścić dla mega błysku Autosolem

No. Dokładnie. Często gęsto golenie mają ładny, tylko po prostu zaśniedziały chrom więc nie wiem co kolega miał na myśli pisząc 'chromowanie'


Pasta pastą kolego, ale filcem też można przejechać, wtedy masz praktycznie lustro

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
03-10-2015 00:17:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 21:59:50
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 51
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 449
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 264

Reklama