Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,754
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
(10-09-2015 10:26:09)Hunolt napisał(a): 1. Jeśli zamienię dysze gaźnika z 65 na 70 (gdzie je kupić? na A. nie ma) to czy:
- trzeba przestawiać zapłon? Jeśli tak to o ile?
- czy ma to sens przy standardowym tłoku i cylindrze 50 ccm?
2. Czy opłaca się kupić zestaw 60 ccm na A. tzn. czy to coś daje i czy jest to jakościowo w miarę dobre ?
3. Czy powiększenie wlotu w króćcu samo z siebie coś daje czy trzeba do tego zamontować zestaw 60 ccm, większe dysze?
1. Dysza 70 podobno nic nie daje poza większym spalaniem. Skoro masz dyszę 65 (blokowaną) to zmień na 68. Mniejszą dyszę także należy wtedy wymienić z 35 na 38. Wtedy "odblokujesz" gaźnik.
2. Jeśli masz dobry cylinder to nie kupuj 60. To tak naprawdę 55ccm i z doświadczenia wiem, że po prostu jakiejś szczególnej różnicy to nie robi.
3. Otwór w króćcu zawsze warto rozwiercić na kształt gaźnika. Daje to większy przelot, więc więcej mocy. Inaczej mówiąc odblokowujesz silnik do jego pierwotnej mocy. Oczywiście od razu przydałoby się skrócić odpowiednio kolanko wydechowe i wymienić dysze na 38 i 68. Dopiero wtedy silnik jest w pełni odblokowany.
Jeśli masz silnik w dobrym stanie, to po wykonaniu tych trzech zabiegów (kolanko, króciec, dysze) powinieneś odczuć wzrost mocy i ogólną poprawę pracy silnika.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
10-09-2015 17:57:53 |
|
1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post:1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
Hunolt (09-11-2015)
|
Hunolt
Nowy

Liczba postów: 40
Imię: Rick
Skąd: Gliwice
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
(14-09-2015 22:02:12)Rafku napisał(a): Serio jechales 5km na MAKSYMALNYCH obrotach?
Szeczerze mowiac, ja to sie dziwie ze to tylko przerywac zaczelo po takiej jezdzie, a nie sie zatarlo, lol 
Nie, no bez przesady :-). Źle się wyraziłem, przejechałem ok. 5 km, silnik się porządnie zagrzał i wtedy próbowałem jak jest na max obrotach no i wyszło, że szarpie trochę.
Stawiam na zapłon. Musi się chyba przestawiać. Mam nowy kondensator od malucha, nową cewkę czeską, nową świecę Champion, i raz jedzie jak złoto (świeca elegancka co widać powyżej) na drugi dzień świeca czarna.
Ewentualnie może jeszcze śrubką zwiększyć ilość powietrza (wtedy mieszanka będzie bogatsza czy uboższa?  ). Choć w sumie wolne obroty ma chyba dobre bo tak sobie gdacze powolutku, nie kopci. Jak włączę światła na wolnych to nie gaśnie. Sam nie wiem.
|
|
15-09-2015 08:45:20 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|