Motorynka reaktyvacja by Hvil
|
Autor |
Wiadomość |
hvil
Technik
Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Prace postępują, właśnie odebrałem całą motorynkę z malowania proszkowego:
Proszek w połysku z piaskowaniem i podkładem też proszkowym za 180 zł, więc chyba warto było.
Ale przy weekendowym montażu naciąłem się na dwie miny...
1. Zakupiony zestaw osi wahacza, nie jest pasujący do motorynki, jest za duży, kupowałem w jackmoto:
http://www.jackmotors.pl/os-wahacza-rome...-2740.html
Czy ktoś ma namiar gdzie kupić taki zestaw do motorynki??
2. Wbiłem tulejki w lagi... a teraz nie mogę w nie wsadzić lagi... lewa jako tako wchodzi prawa, już w ogóle nie chce... można to jakoś na motocyklu już poprawić??
Podsumowując mam do kolegów życzliwych 3 pytania:
A: Gdzie kupić zestaw osi wahacza pasujący do motorynki?
B: Na jaką głębokość wbić tulejki bez kołnierza w widełki? Bo ja wbiłem na około długość trzonka od młotka ~20 cm
C: Czy da się jakoś już wbite tulejki minimalnie obrobić coby laga w nie weszła?
|
|
03-08-2015 23:48:15 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
co do tulei lag fi 25 mm
http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.ph...#pid451344
Powinny byś wciśnięte w widelec z przerwą między nimi około 50 mm (5 cm)
Czyli najpierw tuleja bez kołnierza, chyba dł 40 mm potem przerwa 50 mm i tuleja z kołnierzem - kolejne 40 mm. Chodzi mniej więcej, o ustalenie ich w optymalnym ustawieniu względem goleni, aby pracowały z wychyleniem 70 mm, góra dół bez oporów.
Teraz ich wyjęcie to raczej lipa ... spróbuj od góry wybić długim prętem fi 5 ew 6 mm.
Co do osi wahacza tylnego i jej tulei[/align] ... nie napiszę Ci gdzie kupisz bo ja je całe toczę nowe, zarówno oś, tuleję metalową i teflonową,
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
04-08-2015 00:05:23 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
no nie może tak być bo ..."przecież to będzie szarpać całym wahaczem w czasie jazdy".
Już Ci pisałem wyżej ... dorabianie, wytoczenie, to wyście z sytuacji.
Po prostu te metalowe tulejki z zestawów chińskich, mają za cienką ściankę.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
08-08-2015 01:45:02 |
|
|
hvil
Technik
Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Powiem tak, przednie tulejki zawieszenia i tylna oś zawieszenia to dwa elementy, których współczesne zamienniki w ogóle nie pasują w miejsce oryginałów! Jak ktoś potrzebuje lepiej robić samemu niż kupować.
Jeśli chodzi o moje problemy to jak już wspominałem:
1 -tulejki przedniego zawieszenie luzem wchodziły na lagi, po wbiciu w widełki już nie.
2 - zestaw nowej osi wahacza z tulejkami ma bardzo duży luz między osią, a tulejką metalową umiejscowioną w tulejach plastikowych.
Ad. 1. W tym weekendzie opracowałem takie oto narzędzie:
Kilka krążków papieru ściernego z akcesoriów do Dremmela, pręcik o średnicy, na którą one ciasno wejdą i ognia wiertarką w dziurkę... po godzinie zabawy lagi wchodzą idealnie.
Ad. 2 Mankamenty nowego zestawu usunę z pomocą tokarza. Jednak by mu za dużo roboty nie narzucać, po prostu dorobię nową tulejkę metalową, co idzie między oś i tulejki plastikowe, o wymiarze zewnętrznym takim jak obecna ale o wewnętrznym takim, by na styk wchodziła na ośkę. I po problemie. :piwo:
|
|
10-08-2015 00:02:15 |
|
|
hvil
Technik
Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
A więc prace ruszyły z kopyta.
Już nabiera kształtów. Coś nie go końca jest z przednim zawieszeniem bo mi jeden pręt błotnika nie pasuje do lagi, a wszystko jest prościutko i symetrycznie. :-)
Mam kilka problemów. I bardzo proszę o pomoc.
1. Postanowiłem złożyć koła na łożyska. Łożyska wbite, miejsca na zegery zrobione i one założone. Jednak oryginalne ośki są jakieś dziwne, po środku szersze i nie wchodzą w łożyska. Jakie ośki mam kupić??:-(
2. od czego jest ta sprężynka obok osiek i gdzie ją się zakłada?
3. Próbuję założyć manetkę biegów. Po co są te wgłębienia w manetce? W korpusie winna być jakaś śruba na sprężynie czy kulka co lata pomiędzy tymi wgłębieniami? Bo ja już zgłupiałem jak to ma działać...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-09-2015 00:14:14 przez hvil.)
|
|
04-09-2015 00:12:15 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|