AWO 425 Turist 1956
|
Autor |
Wiadomość |
Pinio
Złomowy łowca pierwszej kategorii
Liczba postów: 593
Imię: Bartek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Kadet
|
AWO 425 Turist 1956
Witajcie. Otóż korzystając z okazji że w garażu zrobiło się trochę miejsca, postanowiłem zaprezentować na forum AWO mojego taty. Motor kupiony przez niego jakieś 23 lata temu, był w strasznym stanie, więc tata zrobił mu remont kapitalny (nowy lakier, szparunki, część chromów, mechanika silnika). Od tego czasu zrobił dużo kilometrow, ale ostatnio tata jakoś stracił ochotę do jazdy nim i AWO tak sobie stał w garażu aż do dzisiaj. Wyciągnąłem go, trochę otarłem z kurzu, napompowałem... Odpalił od pierwszego kopa . Cały dzień sobie jeździłem po drodze koło domu ( brak prawka skutecznie ostudzał mój zapał do dalszej przejażdżki). Kto raz przejedzie się awokiem, pokocha tę maszynę . Jednak co czterosuw to czterosuw, dajesz trójkę, 30 na godzinę i wydech jest bajeczny. W dodatku siedzi się bardzo nisko przez co motor wydaje się taki malutki. Do zrobienia byłoby ustawienie zaworów, bo szczerkocą. Wadą jaka dała się zauważyć mi dziś jest za mały promień skrętu. Jakby kto chciał to mogę dać filmik z odpalania. A tak się on prezentuje:
|
|
09-08-2015 22:21:16 |
|
3 użytkowników postawiło piwo Pinio za ten post:3 użytkowników postawiło piwo Pinio za ten post.
Chmielu17 (08-11-2015), raterro (08-10-2015), Taśma (08-09-2015)
|
jurek_j
Technik
Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: AWO 425 Turist 1956
Już miałem pisać, że jak zobaczy ten wątek nasza dusza towarzystwa, nieoceniony, niezastąpiony, nieposkromiony, ulubiony raterro, to będzie zachwycony.
Takiego św. Krzysztofa montowałem ostatnio na obudowę na kierownicy w MZ Trophy .
Fajny, bo widać stare, niedopicowane do końca elementy, na których ząb czasu odcisnął swoje piętno. Ma to swoje zalety niewątpliwie.
|
|
10-08-2015 19:29:20 |
|
4 użytkowników postawiło piwo jurek_j za ten post:4 użytkowników postawiło piwo jurek_j za ten post.
Bartek (08-10-2015), Latos (08-11-2015), raterro (08-10-2015), Taśma (08-10-2015)
|
Pinio
Złomowy łowca pierwszej kategorii
Liczba postów: 593
Imię: Bartek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: AWO 425 Turist 1956
(10-08-2015 14:06:31)raterro napisał(a): jak coś nie wiesz, to pisz do mnie na PW, bo jak nie ja, to tata będzie wiedział.
Chłopie, mój tata ten motor rozłożył do śrubki i poskładał, nie mówiąc o dwóch innych silnikach poskładanych, więc raczej pytań miał nie będę.
(10-08-2015 14:06:31)raterro napisał(a): . Te emblematy, są z późniejszej produkcji, a bak jeszcze z początków, gdy emblematy były malowane, albo ktoś obrobił gwinty .
Emblematy są oryginalne z tego AWO, opuściły z nim fabrykę. Podczas malowania zostały zamalowane gwinty, i nie da się ich przykręcić.
(10-08-2015 14:06:31)raterro napisał(a): P.S. dlaczego jak stał na stopkach (2 zdjęcie) to była wbita 3???
Eee... Nie była... Był wbity luz, czemu sądzisz, że trójka?
|
|
10-08-2015 22:15:25 |
|
|
raterro
Zapalony mechanik
Liczba postów: 955
Imię: Andrzej
Skąd: Okolice Łańcuta
Pojazd: Inny
|
RE: AWO 425 Turist 1956
U mnie jak jest dźwignia w tym położeniu, to jest wbita 3, To jak masz wbity 4 bieg, to ona jest całkiem z tyłu? Przecież biegi są z luzu 1↓ 2↑(przy czym luz który jest pomiędzy 1, a 2 przeskakuje automatycznie, chyba, że się słabo wciśnie ) 3↑ 4↑ dlatego sądzę, że 3
U mnie luz jest w poziomie, a 4 już w pionie.
Edit tak na szybko obrazek, mniej więcej tak
Za małe znaki, ale jak się powiększy, to widać
Mój AWO Simson Sport 1959r.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-08-2015 10:43:04 przez raterro.)
|
|
11-08-2015 10:39:11 |
|
|
raterro
Zapalony mechanik
Liczba postów: 955
Imię: Andrzej
Skąd: Okolice Łańcuta
Pojazd: Inny
|
RE: AWO 425 Turist 1956
(11-08-2015 10:59:32)bartosz1907 napisał(a): kultowa maszyna, rób prawko i w trasę :-) no i potrzebne drugie siodełko...no potrzebne i już :-)
Da się to zrobić, ale musi kupić podnóżki, siodełko, i przerobić mocowanie tłumika, na dolne, i o ile się nie mylę, musi sobie dorobić to mocowanie, ale zależy od modelu, z lewej strony widać ucho na mocowanie podnóżka, to i mocowanie tłumika powinno być
EDIT, na Google Grafika widać, że to tylko kawałek blaszki przykręcony do mocowania podnóżka, aczkolwiek kąt kolanka tłumika, może być przeszkodą
Mój AWO Simson Sport 1959r.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-08-2015 13:19:05 przez raterro.)
|
|
11-08-2015 13:15:59 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|