Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Traper 2 '77 - remont kapitalny.
|
Autor |
Wiadomość |
Władek
Uczeń
Liczba postów: 159
Imię: Władek
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
|
RE: Traper 2 '77 - remont kapitalny.
|
|
07-08-2015 14:07:50 |
|
3 użytkowników postawiło piwo Władek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo Władek za ten post.
Pinio (08-08-2015), Sołtys (08-08-2015), Walet (08-07-2015)
|
Pinio
Złomowy łowca pierwszej kategorii
Liczba postów: 593
Imię: Bartek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Traper 2 '77 - remont kapitalny.
Po prostu przepiękny. Świetnie się prezentuje
Ale te opony jednak bardzo do niego nie pasują, i nieco psują efekt. Tak jak napisano wyżej - koła są niezgodne z rocznikiem, a także mnie osobiście denerwuje nieco naklejka podsiodłowa. Czerwone paski w 1977 powinny być błyszczące, a nie takie matowe. Ale co zrobić, skoro nie ma innych w handlu...
Tak czy siak dobra robota, trzymam kciuki za następne projekty!
Ps. zmień wajchę przy kierownicy na plastikowy motylek i będzie miodzio.
|
|
08-08-2015 00:25:46 |
|
|
Jurasik201
I <3 ROMET
Liczba postów: 313
Imię: Dawid
Skąd: Polska
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Traper 2 '77 - remont kapitalny.
W moim posiadaniu :
Romet Wagant "1982"
Romet Flaming "1975"
Romet Czajka "1974"
|
|
08-08-2015 10:21:26 |
|
|
Władek
Uczeń
Liczba postów: 159
Imię: Władek
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
|
RE: Traper 2 '77 - remont kapitalny.
Słuchajcie, razi mnie trochę ta śruba na błotniku zamiast lampki... wiem, że tak powinno być w oryginale!
Jak uważacie, zostawić, czy dać odblask? Mam na zakładzie "solidarność" w czarnej ramce i jakieś ZZRy.
Jak uważacie?
To samo się tyczy dylematu związanego z montażem przedniego hamulca... w oryginale nie było.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2015 23:29:32 przez Władek.)
|
|
24-08-2015 23:28:38 |
|
|
f126
Uczeń
Liczba postów: 163
Imię: Damian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Traper 2 '77 - remont kapitalny.
Naprawdę dobra robota !
(08-08-2015 10:43:07)Władek napisał(a): Nie jestem przekonany do zakupu takich rzeczy jak opony przez internet...
Nie ma czego się bać. To jest nowa, nieużywana część - nie będzie gorsza od kupionej w sklepie. W dodatku rozmawiamy o oponie do roweru, a nie do samochodu pędzącego po autostradzie Nowe opony z bieżnikiem (prawie) takim jak stare stomilowe zebry produkuje też firma CST, również można to kupić na allegro.
(24-08-2015 23:28:38)Władek napisał(a): To samo się tyczy dylematu związanego z montażem przedniego hamulca... w oryginale nie było.
(25-08-2015 02:58:52)Dawdzio napisał(a): a co do hamulca to nie, nie i jeszcze raz nie. Bez hamulca z przodu każdemu rowerowi z torpedem lepiej.
Nie życzę nikomu sytuacji, gdy w rowerze z jednym tylko hamulcem w torpedzie spada albo rozpina się łańcuch Wtedy do hamowania zostają tylko nogi, o ile oczywiście siedzenie ustawione jest na tyle nisko, że dosięgnie się podłoża. A zazwyczaj jest ustawione tak, że się nie dosięgnie. Pół biedy, jeśli się jedzie pustą szosą, ale w mieście przy większej prędkości brak hamulca może być bardzo niebezpieczny.
Spadający łańcuch to nie jest żadna abstrakcja. Fakt - jeśli łańcuch pracuje w prostej linii i nie jest luźny, to nie spadnie. Ale w naszych starych rometach często jest tak, że przednia zębatka jest osadzona na osi nieco "nieosiowo", co powoduje że w trakcie obrotu łańcuch jest napięty raz bardziej, a raz mniej - często jest tak, że to "luźniejsze" napięcie jest zbyt luźne, a wtedy wystarczy gwałtowniejszy ruch roweru na bok (krawężnik, dziurawa droga albo kostka brukowa) w trakcie pedałowania i łańcuch może spaść, albo wejść bokiem na zębatkę i rozpiąć się / zerwać (jeśli się mocno przyciśnie). Rzadkie zdarzenie, ale krytyczne.
Konkluzja: jeżeli zamierzasz używać roweru w normalnym ruchu, to zakładaj drugi hamulec. Sam długie lata wesoło śmigałem po mieście Jubilatem z jednym hamulcem i wszystko było ok, ale któregoś razu łańcuch spadł i zdałem sobie sprawę że w takiej sytuacji nie mam hamulca - dlatego dołożyłem jeszcze przedni. Nie korzystam z niego na codzień, ale w razie czego pozwoli mi się zatrzymać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2015 12:17:27 przez f126.)
|
|
25-08-2015 12:14:50 |
|
|
Dawdzio
Hold my mustache!
Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Traper 2 '77 - remont kapitalny.
Wcale nie tak często. Jeżdżę już trochę, w tym czasie pokonałem tysiące kilometrów i łańcuch spadł mi tylko dwa razy. Raz w Wagancie, bo źle go zbiłem (zresztą Wagant ma przerzutki, a więc napinacz i hamulce osobno) i raz w Turingu Luxusie (wtedy codziennym), ale z mojego lenistwa, bo wiedziałem o tym, że jest luźny już sporo wcześniej, ale jeździł, więc nie chciało mi się tego poprawić. Wniosek z tego taki, że jak się dba, tak się ma. A prędzej zaufam staremu Rometowi niż nowemu wytworowi roweropodobnemu. Równie dobrze może przecież puścić śruba mocują wspornik kierownicy (w "składakach" to ogromny problem) albo złamać się zawias, albo coś może stać się z kołem. Nie da się przed wszystkim zabezpieczyć. Ważne, żeby być pewnym własnego sprzętu i dbać o niego. Wtedy nic nie ma prawa się stać.
|
|
25-08-2015 12:48:23 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Dawdzio za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Dawdzio za ten post.
Walet (09-12-2015), Wigrus (08-25-2015)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|