Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tępe koło, Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
Autor Wiadomość
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #31
RE: Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
Dobra. Kierownica od jaga czy tam huragana razem z mostkiem do mnie jedzie. Tak samo jak i nowa przerzutka na przód, poprzednia działała i była ok ale był kawałek metalu odłamany i mnie to irytowało.

Dzwoniłem dziś do lakierni i generalnie był niechętny pomalowaniu "przy okazji", że niby im dokładnie wyliczają ile czego na dany element. Takie czasy, nie zamierzałem pajacować bo skoro on w tym robi to zna się lepiej.

Ma ktoś doświadczenia w lakierowaniu szprajem? Jedna puszka 400ml starczy? Nabiliby mi w lakierni jakiegoś porządnego i ładnego i bym miał. Jak z podkładem? Ile warstw, i po jakim czasie jedna od drugiej? Bezbarwny dawać?

PS
Wiem że powinno się pistoletę i kompresorę, ale za dużo potem zabawy z mycie, malowania mało a czyszczenia sprzętu dużo. Na dobrą sprawę sprej to to samo co pistolet, tyle że się wyczerpuje.

Pomóżcie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2015 00:07:20 przez nie_mientki.)
08-02-2015 00:04:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #32
RE: Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
Mientki, jednorazowe mycie pistoletu to raptem 5 minut. Podkład, baza, lakier, maksymalnie 3 mycia, chociaż po bazie można od razu malować, ja nawet nie myję pistoletu po bazie. Albo akrylem pomalować, to i bezbarwnego nie potrzeba... Strać godzinę na te mycie pistoletów, mieszanie farb, a efekt i tak będzie nieporównywalnie lepszy do malowania szprejem...

Koszta zbliżone, czasu naprawdę niewiele więcej do stracenia...

Podkład to pewnie jak zwykle, 2 warstwy, jedna po drugiej i po bólu. To już zależy od stanu ramy w zasadzie...
08-02-2015 00:28:08
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo jurek_j za ten post.
Zweitakter Offline
Technik
*


Liczba postów: 917
Imię: Andrzej
Skąd: warszawa
Pojazd: Inny
Post: #33
RE: Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
dobrze wyschniety podkład zacierasz na mokro papirkiem 1500-2000, zcinasz zacieki i jedziesz!!
ja na mokra baze szparunki kładłem Smile
klar po chwili...
Rower jakimś kwiatem paproci nie jest akurat dobry do nauki, zresztą jak troszku spiepszysz będzie naturalnie wyglądać, w romecie malowali po bydgosku.....

Wiesz pan w Romecie cal calowi nie równy...
08-02-2015 10:51:43
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Zweitakter za ten post.
PawełBike Offline
Uczeń mistrzów prowizorki
*


Liczba postów: 479
Imię: Paweł
Skąd: Iława
Pojazd: Inny
Post: #34
RE: Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
Zależy co ci dadzą. Nabijanym malowałem tylko złamasa, lecz przy malowaniu orkana puszka stykała na ramę z widłem, na bagażnik już nie więc zostaje trochę na poprawki, lecz jak masz ciężką rękę, a nabiją konkretne ciśnienie może 1 puszka ci niewyrobić. Podkład tak 2/3 warstwy (by ci w miare pokryło wysztko, byle nie było przebarwień bo wyjdzie to spod bazy) gdzies co 10 min. Zostawiasz na noc w ciepłym pomieszczeniu np w domu, potem jak Zwei papierem 1500 na morko (mi to woglę facet proponował 800....) i około 3 warstwy bazy co 10-15 min, jak uważasz że dobrze pokryło na to po 5 min bezbarwny ze 2 warstwy. Potem zostaw tam gdzie malowałes gdzieś na 3h i możesz delikatnie wynieść to na 2-3 dni do ciepła by dobrze wyschło. Efekt jest dobry, lecz nie spodziewaj się cudów do przyczepności, sam w sobie nie odpadnie, lecz jak się postarasz....
Jeżeli ci to pomorze, podkład i klar miałem z k2, nie ma porównania do tej gumie w spreyu za 10 zł...

Dziesiątki rowerów romet, niezliczone ilości innych, 4 motorowery, 1 motocykl, a zapał nadal nie ustaje...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2015 18:27:13 przez PawełBike.)
08-02-2015 18:23:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #35
RE: Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
Szlifowanie podkładu papierem 2000 czy nawet 1500 to gruba przesada. 800 jeśli malujesz pod bazę+klar, 600 pod akryl, tak zazwyczaj w mieszalni biorą. Niech detaliści wezmą o 800 do akrylu, 1000 do dwuskładnikowego, naprawdę to wyda.

2000 - 2500 szlifuje się farbę do polerowania. Za gładko nie może być, bo farba nie będzie miała czego się trzymać...

Po prostu pomalujesz całą ramę, to przerwa na kiepa, zazwyczaj wystarczy zacząć malować to co na początku malowałeś, taka przerwa czasowa.
08-02-2015 18:39:02
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo jurek_j za ten post.
mz1 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: Maciej
Skąd: Mława
Pojazd: Inny Romet
Post: #36
RE: Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
A zamierzasz malować go na taki sam kolor?
08-02-2015 18:40:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #37
RE: Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
Trudno powiedzieć.
Ani to unikat, ani to nie będzie oryginał(na pewno zmienię kierownicę z mostkiem, siodło) więc ciśnienia nie czuję.
08-02-2015 20:45:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mz1 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: Maciej
Skąd: Mława
Pojazd: Inny Romet
Post: #38
RE: Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
A myślałeś nad lakierowaniem proszkowym? Tylko że w tym przypadku jest mało kolorów do wyboru. No ale taka powłoka jest mega odporna na ścieranie. Natomiast nie wiem czemu tyle osób krytykuje taki sposób malowania.

Aha, no i nie są to lakiery metaliczne , ale mają ładny połysk.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2015 20:51:22 przez mz1.)
08-02-2015 20:48:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zweitakter Offline
Technik
*


Liczba postów: 917
Imię: Andrzej
Skąd: warszawa
Pojazd: Inny
Post: #39
RE: Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
Jurek,
ortodox Smile a na pewno bardziej doświadczony w renowacji...
MZ
widywałem metaliczne proszki....
Twardogłowie
kiere i mostek to ci ktos po drodze podmienił Smile przywraczasz orginał

Wiesz pan w Romecie cal calowi nie równy...
08-02-2015 21:33:53
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mz1 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: Maciej
Skąd: Mława
Pojazd: Inny Romet
Post: #40
RE: Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
Ale kiera i mostek były u mnie takie same...
08-02-2015 21:58:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zweitakter Offline
Technik
*


Liczba postów: 917
Imię: Andrzej
Skąd: warszawa
Pojazd: Inny
Post: #41
RE: Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
może były różne wersje, ja spotkałem kilka R-10 z kiera stalowa, i mostkiem a'la jagi ale średnica mostka pod kiere stalowa a nie jak u hura/jaga,
W końcu to romet.... jedyna prawidłowość to:
1) kół 20' nie da sie nacentrować,
2) z wydziału sportowego nie wyjechały dwa jednakowe rowery Wink

Wiesz pan w Romecie cal calowi nie równy...
08-02-2015 23:39:39
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Zweitakter za ten post.
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #42
RE: Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
10-02-2015 23:36:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #43
RE: Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan




Pewien użytkownik forum pragnący zachować anonimowość złożył mi takie cuda. Będzie do REKORDzisty w sam raz. No chyba że coś skopię przy montażuBig Grin
22-07-2015 22:57:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Paweł13 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 338
Imię: Paweł
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #44
RE: Tępe koło, Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
Bardzo fajne koła do bardzo fajnego roweru przynajmniej będzie można hamować w deszczu, jaki rozmiar obręczy 622?
22-07-2015 23:33:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #45
RE: Tępe koło, Rekord 1975, czyli taki trochę niedorozwinięty Jaguar albo Huragan
Tak jest.

I jeszcze pytanie, z którym osoby będące na forum powiedzmy-od dwóch miesięcy-nie będą miały najmniejszego problemu.

Na jaki kolor zostanie przemalowany rower?
22-07-2015 23:36:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 104
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 466
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 253
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 380
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 97
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 356
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 498
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19232
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 245
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 831
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 82
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 156
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 302

Reklama