Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
akumulator ciężko podładować
Autor Wiadomość
kamillo23 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 156
Imię: Kamil
Skąd: warszawa
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
akumulator ciężko podładować
Witam w swoim charcie jakiś czas temu zrobiłem elektryke i nie mogę się uporać z problemem a mianowicie słaby aku i szybkie rozładowanie
Jakiś czas temu wymienił em mostek prostowniczy bo się spalił . Po wymianie było już ładowanie gdy jadę bez świateł ( stacyjka na 1) ładowanie jest aku ma ok . 6v ale gdy włączenie światła przejade się i gasze motor światło słabnie ok. 5.80v. Dodam że gdy włączenie silnik to tylne światło mocniej świecie niż przy wyłączonym silniku . Dlatego światło tylne mam ale jak włacze kierunki to mrugnie 2 razy i lipa. Przy włączonym silniku aku pokazuje od 6.5 do nawet 7 v ale tylko w poz. 1 natomiast na 2( z światłami ) poniżej 6
Dwa przykłady.
1. Aku ma 5,8v przejade pewną trasę bez świateł wracam i jest ponad 6v
2 aku ma 5.8 v przejade trasę z światłami wracam i aku ma 5.5v
Nawet jak pod ładuje aku jadąc bez świateł to wystarczy włączyć światła na 5min lub kierunlowskaz i aku słabe
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2015 14:15:26 przez kamillo23.)
07-07-2015 14:09:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: akumulator ciężko podładować
Widocznie masz coś spaprane w elektryce. Jesteś pewny, że dobrze podłączyłeś cewki ładowania i resztę kabli?

Możesz zmierzyć pobór prądu na pozycji 2 stacyjki. Włącz szeregowo amperomierz pomiędzy np klemę + a główny przewód prądowy i sprawdź jakie natężenie prądu płynie na pozycji 1 i później na pozycji 2 stacyjki. Bez odpalonego silnika.

citroen-XM.pl
07-07-2015 14:23:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamillo23 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 156
Imię: Kamil
Skąd: warszawa
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: akumulator ciężko podładować
Podpiołem na 99%dobrze z schematem a który to główny przewód prądowy

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2015 14:32:16 przez kamillo23.)
07-07-2015 14:27:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: akumulator ciężko podładować
Pisząc "główny przewód prądowy" miałem na myśli ten przewód, który z klemy + akumulatora masz podłączony do głównego i jedynego (oryginalnie) bezpiecznika, który znajduje się nad akumulatorem w schowku, w prawym, górnym rogu. Możesz się wpiąć amperomierzem zamiast bezpiecznika przykładowo.

citroen-XM.pl
07-07-2015 14:37:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamillo23 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 156
Imię: Kamil
Skąd: warszawa
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: akumulator ciężko podładować
Na poz 1silnik włączony wskazuje 0.6 A
Na poz 2 silnik włączony -0.05 z
Na wyłączonym poz 1 - 0A poz 2 - 1A
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2015 15:25:58 przez kamillo23.)
07-07-2015 15:17:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: akumulator ciężko podładować
Z Twoich pomiarów wynika tyle, że:

Gdy silnik pracuje:
- w pozycji 1 stacyjki, bilans prądów przepływających przez akumulator jest dodatni, co oznacza tyle, że akumulator się ładuje;
- w pozycji 2 stacyjki, bilnas prądów jest ujemny. Oznacza to, że nie ma ładowania lub jest ono zbyt słabe. Akumulator jest rozładowywany.

Gdy silnik nie pracuje:
- w pozycji 1 stacyjki pobór prądu wynosi zero, więc jest jak ma być;
- w pozycji 2 stacyjki pobór prądu wynosi 1A. Oznacza to około 6W pobieranej mocy (Napięcie akumulatora * zmierzony pobór prądu -> 6V * 1A = 6W). Świeci pewnie żarówka pozycyjna tył (5W) i żarówka podświetlenia licznika (1-2W? nie pamiętam).

Wygląda więc na to, że sama instalacja elektryczna pracuje poprawnie. Nie widzę tutaj jakichś ubytków prądów ponad miarę.

Odpal silnik i dokonaj takiego samego pomiaru amperomierzem, tj. na pozycji 1 i na pozycji 2 stacyjki. Dodawaj gazu płynnie. Zobacz co się dzieje z prądem gdy dodajesz gazu. Interesuje mnie szczególnie pozycja 2 stacyjki, ale lepiej sprawdź na 1 i 2.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2015 15:45:30 przez BigSoft.)
07-07-2015 15:44:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamillo23 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 156
Imię: Kamil
Skąd: warszawa
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: akumulator ciężko podładować
Tak jak napisałem jest
Poz 1 0.6 A full gaz 0.63
Poz 2 rużnie od -0.1 do -0.05 na full
Czyli jakby cewka 2 nie działała?

Wogóle jak te cewki powinny być załączone
Poz 1 0.8A
Poz 2 1,4 A
Czyli na pozycji 1 działa 0.8
A na 2 1.4 czy obie bo już nie wiem
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2015 16:12:22 przez kamillo23.)
07-07-2015 16:06:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: akumulator ciężko podładować
1,4A to on daje razem. 0,8 na cewke minus małe przesunięcie fazowe i wychodzi 1,4A. sprawdź rezystencję obu cewek i sprawdź żaróweczką czy cewki ładowania dają prąd, każdą z osobna.
07-07-2015 18:24:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: akumulator ciężko podładować
Cewki są przełączane. Masz dwie cewki ładowania w prądnicy. Mają jeden wspólny koniec odseparowany od masy i tym końcem jest brązowy przewód wyprowadzony z prądnicy. Pozostały więc dwa osobne początki dla każdej cewki. Obydwa są przeważnie wyprowadzone jako osobne dwa żółte przewody. Cewki mają taką samą wydajność prądową (ok 0,8A), więc nie ma znaczenia która cewka będzie pracowała na pozycji 1 stacyjki, a która będzie dołączana na pozycji 2. Tak dołączana.

Ładowanie jest rozwiązane, że gdy ustawisz stacyjkę w pozycji 1, to ładuje tylko jedna cewka. Masz wtedy wydajność prądową rok 0,8A, czyli jakieś 5-6W w zależności od obrotów. W momencie gdy przełączysz stacyjkę na pozycję 2, powinna dołączyć się równolegle druga cewka (przez stacyjkę właśnie) i wtedy wydajność prądowa ładowania wzrasta do ok 1,4A (ze względu na pewne straty, jak wspomniane choćby wyżej przesunięcie w fazie).

Tak to wygląda na schemacie instalacji elektrycznej Charta:



Tutaj masz schemat zastępczy w celu uproszczenia. Mam nadzieję, że załapiesz o co w tym chodzi.




Istnieją dwie możliwości. Możesz mieć na odwrót przylutowaną cewkę w prądnicy (wątpię). Wtedy po dołączeniu jej na pozycji 2 do tej pierwszej nastąpi zwarcie pomiędzy cewkami i w rezultacie brak ładowania.

Druga możliwość to uszkodzona cewka ładowania (ta dołączana).

Jak to najprościej sprawdzić? Wypnij dwa żółte przewody i jeden brązowy z instalacji Charta. Brązowy podłącz do żarówki 6V/5W (np do jej "masy", do obudowy). Następnie weź jeden zółty i dotknij do drugiego wolnego bieguna żarówki. Powinna świecić. Następnie powtarzasz ten sam pomiar, tym razem podłączając drugi wolny, żółty przewód, zamiast pierwszego (brązowy zostaje bez zmian, bo przecież jest wpólny). Cewki powinny tak samo mocno rozświetlić żarówkę. Pomocny może być woltomierz (miernik ustawiony na zakres pomiaru napięcia zmiennego [~ AC ]). Jeżeli obie cewki z osobna zasilają żarówkę bez problemów, to wtedy złącz razem żółte przewody i podłącz (w efekcie masz brązowy na jednym biegunie żarówki, a dwa skręcone razem żółte na drugim). Żarówka oczywiście powinna bez problemu zaświecić i to jaśniej, ponieważ zasilają ją dwie cewki ładowania. Jeżeli wszystko jest ok, to problem leży w instalacji elektrycznej Charta, a nie w samych cewkach.

Poniżej schematy dla testu każdej cewki z osobna i na połączonych razem:







PS. Na oryginalnym schemacie elektryki Charta kolory przewodów są źle oznaczone. Przykładowo wspólnym przewodem niby jest żółty, a pozostałe osobne to niebieski i brązowy. W rzeczywistości w większości przypadków (jak nie we wszystkich) wspólnym przewodem jest zawsze brązowy, a pozostałe dwa są żółte.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2015 19:19:13 przez BigSoft.)
07-07-2015 19:04:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 459
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 248
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 353
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 290

Reklama