Witajcie
![Powiększ](http://imageshack.com/a/img908/9307/LU1dJV.jpg)
Chciałbym wam przestawić krótką historię mojego sprzętu którym jest Romet Ogar 200.
Kupiłem go w Pisarzowicach z pomoca Wujka który bardzo dobrze zna się na pierdzikach Rometa.Trochę próbował sprzedawcę urabiać ,żeby z czeny zeszedł ze młody się uczy itd. wiecie jak jest
![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
i udało się z 650zł zejść na 550zł.
Sprzedawca za ten czas wypalił ponad pół paczki papierosów miał płuca fest .Do domu jechalismy tak: jeden z jajami na kierownicy drugi z twarzą na szybie.Romet zmieścił sie do bagażnika skody felicji
Boje ze starym jikovem toczyłem przez 3 tyg. wreszcie miałem dośc co bym nie dokupił jakbym nie ustawił to i tak było ch#@@!.Poczytałem na necie ,ze jest możliwość zamontowania gażnika z simka wybór padł na oryginalnego szwaba BVF 16N 3-4 którego dał mi kolega dokupiłem parę zestawów naprawczych do niego a także wypilnikowałem podkładkę z czystego aluminium.Otwory zostały precyzyjnie wywiercone na tokarce dobrze przeczytaliście wiertło do wrzeciona a klocek aluminium został przkręcony do imaka
![Powiększ](http://imageshack.com/a/img911/9472/12DOB4.jpg)
Niestety zdjęcia samej podkładki nie mam i nie zrobię zdj. ponieważ jest już zamontowana
króciec został pospawany w moto fuks za 10zł czemu tak tanio dałem w zastaw kuty wybijak do stozków Mohsa który zrobiłem sobie w szkole na kużni za free i oszczędziłem 20zł.
Sprzedawca powiedział ,ze olej słynny lux10 został wymieniony a tak naprawdę nie ,wyglądał jak błoto.Silnik został zalany Mobilem 2t do za i położona nowa usczelka na odtłuszczone powierzchnie przy użyciu silikonu CX80
Wygrzebałem kilkanaście zawleczek ,zeby było zabezpieczone jak trzeba
Motorek udało się odpalić po 3 kopach bez żadnego kręcenia w gażniku o regulacji nie było mowy bo wszystko grało.Nie zależało mi na żadnym tuningu tylko tym ,żeby waha się nie lała i nie trzeba było kręcić.Mam filmik zapodam go pózniej
Piasta przedniego koła została wyczyszczona co wiązało się z rozplecieniem koła póżniej okazało się ,ze zapleść to nie łatwe zadanie robiłem to 5 razy każde po ok 3godziny i udało sie zawycentrowanie w sklepie rowerowym oczywiście 30zł
Za malowanie zapłaciłem 100 złotówków za lakier itd.150zł lakierował go taki typowy Janusz to i tak tanio bo jeden zaśpiewał mi 500zł a rama była idelanie wyczyszczona do gołej blachy nie miałem wyjścia jak na romecie było 8 różnych warst lakieru.
Kolejne usprawnienie to przednie lagi z Rometa Charta bo te rometowskie kurewsko ciężko chodziły a tak nawiasem lagi z charta wyglądają lepiej i ,lepiej sie sprawują.sprawują.Myśle ,ze we wtorek przyjdą do mnie i je zamontuje
Dzwignię ssania zamontowałem z Mz 250.
Opony zostały oryginalne Stomil pantera podobno guma traci swoje właściwości po 7 latach a po 29l.
Ostatnio jak przekopywałem pobliski złom w poszukiwaniu jakieś fajnej lamy na przód do motoru natknąłem się na nowy lekko przykorodowany uchwyt szybko wymienny na Mk2 wsam raz do mojej tokarki Tsb 20 kupiłem go za 2.5zł
![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
dzieki tokarce dorobiłem sobie przedłużkę pod pręt wydechu i zaczep pręta hamulca ,który zgubiłem
Na dzień dzisiejszy całość wygląda tak
![Powiększ](http://imageshack.com/a/img661/3329/qT56Kz.jpg)
Pokrywy filtra powietrza narazie nie ma gdyż zrobił się zaciek i trzeba go poprawić
Jeszcze nie wszystko jest zrobione bo czekam na lagi
Notatka od nie_mientki, 26-01-2016 15:47:48
Zmiana tematu na życzenie Autora
|