Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Autor Wiadomość
Latos Offline
Sezon trwa cały rok
*


Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
Post: #46
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Kompresja jak w dieslu prawie Smile mam pytanie, czy cc ma odcięcie zapłonu, opóźnienie, czy w ogóle nic nie ma?

Zajrzyj do mojego zippa Smile

Mój BikePics
27-04-2015 17:32:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #47
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Świetnie Ci to poszło, dzięki za taki obszerny manual Big Grin.
Aż mi narobiłeś smaku na ten licznik z obrotkiem Wink



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
27-04-2015 18:50:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
amin Offline
Banned


Liczba postów: 373
Imię: Mondry
Skąd: Z Mondrowni
Pojazd: Inny
Post: #48
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Ciśnienie gitarowe w cylindrach, jeszcze pojeździ trochę.
27-04-2015 18:57:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #49
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Przy takim przebiegu, to on jeszcze nie dotarty Smile.



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
27-04-2015 19:00:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #50
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
(27-04-2015 17:32:10)Latos napisał(a):  Kompresja jak w dieslu prawie Smile mam pytanie, czy cc ma odcięcie zapłonu, opóźnienie, czy w ogóle nic nie ma?

Nie sprawdzałem co się dzieje przy czerwonym polu (chyba o to Ci chodzi), podejrzewam, że będzie odcinka.

Wczoraj postanowiłem zdemontować radio, które otrzymałem razem z CC na pokładzie. Powodów było kilka. Główny to uszkodzony panel (zamek), przez co trzeba go było jedną ręką dociskać, a drugą obsługiwać funkcje, inaczej nie działało. Kilka innych to bardzo słaba jakość dźwięku, czasem zanikanie w niektórych kanałach itp. itd. Postanowiłem wmontować na razie stare, dobre kasetowe radio blaupunkta z mojego srebrnego XMa. Różnica jest kolosalna jeśli chodzi o rzeczywistą moc radia i jakość dźwięku. Bez problemu ciągnie 50W głośniki w tylnej półce.

Radio:


wymieniłem na:


Okazało się, że jakiś majster od elektryki już tam sobie nieźle podziałał. Taśma izolacyjna, przewody poskręcane byle jak, jeden o dziwo zlutowany... Tragedia. To samo jest przy stacyjce i chyba zdemontuję całą deskę i polutuję te pseudo połączenia elektryczne, a potem zabezpieczę termokurczką. To co teraz jest, grozi pożarem w późniejszym czasie...








Tak sobie wyglądał przewód +12V "po stacyjce". Radio było podłączone tak, że działało tylko przy włączonym zapłonie.. Przerobiłem to tak, że można go użyć zawsze, a tylko dodatkowe podświetlenie (illumination, pomarańczowy przewód od radia) jest zasilane po przekręceniu kluczyka. Przewód poniżej oczywiście wymieniłem na nowy.




Z grubsza ogarnięte:


Przy okazji zamontowałem sobie rozdzielacz gniazda zapalniczki i wymieniłem żarówkę podświetlenia.



Okablowanie gniazda zapalniczki ogarnięte:


Tak sobie siedząc w CC, znalazłem dawno już zakupiony woltomierz. Wpadłem na pomysł, aby go wkomponować w deskę rozdzielczą. Tak też zrobiłem, a sam woltomierz załączany jest w momencie przekręcenia kluczyka. Napięcie wskazuje prawidłowo. Oczywiście woltomierz posiada wbudowany bezpiecznik topikowy, szklany.












citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-04-2015 22:15:55 przez BigSoft.)
28-04-2015 22:13:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #51
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
(27-04-2015 17:32:10)Latos napisał(a):  (...) mam pytanie, czy cc ma odcięcie zapłonu, opóźnienie, czy w ogóle nic nie ma?




citroen-XM.pl
30-04-2015 19:07:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #52
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Odcinka ładna, widzę same majstry podłączają radia w cc Big Grin
Woltomierz Heart



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-04-2015 19:30:14 przez Simon.)
30-04-2015 19:28:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #53
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Hah, żeby tylko radia :F U mnie jest dołożony centralny i alarm - wszystko tak wygląda....

Wdzięczne to CC, nie narzeka, nie kombinuje, tylko pali i jeździ, i tak ma być. Fajnie się przy nim robi, bo do wszystkiego jest łatwy dostęp. Wprowadzanie usprawnień sprawia dużą przyjemność, bo nie wymaga dużego nakładu pracy i jest proste do przeprowadzenia ze względu na prostotę budowy tego auta. Taka fajna zabawka Smile

citroen-XM.pl
30-04-2015 19:59:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #54
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Dzisiaj był dzień niezbyt przyjemnej pracy. Raczej wrednej i uciążliwej, ale w sumie zakończona została powodzeniem, także w końcu wahacze cicho pracują, a nie walą w niebo głosy, na każdych większych nierównościach. Prócz tulei (niby oryginał, fabryka) wymieniłem też przewody hamulcowe (elastycznych nie ruszałem, ale mam nowe w razie czego) na wahaczach.

Tuleje oczywiście nie chciały wyjść, nawet pod naporem uderzeń dosyć solidnego młota. Także nie było wyjścia, musiałem zrobić dwa nacięcia naprzeciw siebie i wtedy poszło jak po maśle. No prawie, bo jedna tuleja nie chciała wyjść mimo dwóch nacięć, ale w końcu się poddała i wylazła z gniazda.

Koszta jakie poniosłem:
- przewody miedziane, wahacz tył - 20zł (10zł sztuka), trochę za długie, ale z tym nie było problemu;
- przewody elastyczne, tył - 40zł (20zł sztuka), zostały na zapas, były kupione "w razie W";

Czyli razem 60zł.












citroen-XM.pl
12-05-2015 01:16:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #55
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Dzisiaj zdemontowałem zderzak, aby mieć lepsze dojście do tego nieszczęsnego korka wlewu oleju do skrzyni. Był tak dopier...dzielony, że byłem zmuszony użyć palnika. W końcu dziadostwo puściło.

Cena nowego korka - 4zł.

Olej wlałem taki, bo... miałem 3 litry na stanie Tongue












citroen-XM.pl
15-05-2015 22:22:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #56
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Ten tego, coś tam się dzieje Tongue

Z racji tego, że CC pochłaniał olej niczym dobre piwo w upalne dni, postanowiłem wymienić mu pierścionki. Z tymi pierścieniami to była niezła historia i dosyć długo wszystko to trwało, ale w końcu auto śmiga.

Zacznę od początku. Gdzieś w okolicach 14 czerwca postanowiłem, że trzeba w końcu ten silnik doprowadzić do ładu. Jedno, że pali olej, drugie, że przerywa, trzecie, że spaliny (prócz olejem) śmierdzą niespaloną benzyną. Za bogatka dawka benzyny w stosunku do powietrza. Trzeba było dokonać więc pewnych zakupów:

- nowa, oryginalna sonda lambda (Delphi) - 150zł;
- zestaw pierścieni firmy Goetze, nominalne, wymieniane tylko ze względu na spalanie oleju, kompresja była bardzo dobra - 132zł;
- uszczelka pod głowicę - 35zł (niestety Hart...);
- uszczelka miski olejowej Victor-Reinz - 30zł;


Z tymi pierścieniami to niezłe jaja były, bo po rozebraniu silnika okazało się, że.. nie pasują na tłoki. Pierścienie Goetze, to - jak się okazało, był zestaw naprawczy na nominalne tłoki, czyli do montażu po regeneracji (poszerzeniu i wyrównaniu) rówków w tłoku. Były więc wyższe... Ja tłoki mam w bardzo dobrym stanie, więc nie było wyjścia, tylko spowrotem do sklepu na wymianę. Ledwo gościu mi to załatwił, ale w końcu dostałem pierścionki z firmy Prima (polecam, mam od 6 lat w Citroenie XM 2.1TD, wszystko lata jak trzeba) - wymiary 65/1.5/1.5/3

Sonda:







Nowe części:



Jak widać trochę dmuchało:








Po demontażu, oczywiście tłoczki wyczyściłem, szczególnie zwracając uwagę na rowki. Trochę nagaru było, ale bez tragedii.






Następnie przyszedł czas na ogarnięcie układu wydechowego. Co prawda tłumik jest praktycznie nowy, ale reszta jest stara, przegnita, a zamiast katalizatora lub puszki po nim ktoś wspawał rurę do wody... Przegląd się zbliża, więc trzeba było to ogarnąć. Początkowo zastanawiałem się nad tłumikiem zastępczym (za katalizator), czy strumienicą, ale finalnie podjąłem decyzję, że wpakuję mu katalizator i święty spokój.

Koszta:

- katalizator 130zł + 14zł wysyłka;
- rura środkowa 73zł + 11zł wysyłka.









Złom:










Układ został wstępnie złożony i spasowany na aucie, a następnie zdemontowany i obspawany gdzie trzeba. Nie bawiłem się w obejmy. Miejsca spawania zostały zabezpieczone odpowiednią farbą.









Oczywiście do tego wpadły nowe uszczelki (kolektor - rura, pod aparat wtrysku, niestety reszty nie mogłem dostać), koszt jakieś 15 zł bodajże:





Przy robocie wyszło, że jednak mam walniętą jedną cewkę zapłonową. Kupiłem na Allegro komplet za 10zł. Niby miały być sprawne, ale była tylko jedna. Także z 4 cewek mam dwie dobre, a dwie idą na złom. Tak czy siak - jest ok.




Pomierzyłem co trzeba. Gdyby ktoś potrzebował, to proszę filmik:






Silnik po wymianie pierścieni, sondy lambda i układu wydechowego chodzi poprawnie. Nie odczułem spadku mocy. Odnoszę wrażenie, że lepiej (szybciej) reaguje na gaz, jest może minimalnie zrywniejszy. Nie czuć żadnego oleju w spalinach, nie czuć też nie przepalonej benzyny. Po prostu spaliny teraz "pachną" jak ze sprawnego silnika benzynowego, zaopatrzonego w katalizator. Jest ok.


Niestety. Nadal minimalnie przerywa, jakby gubił zapłony. Kable nowe, świece nowe, cewki sprawne. Został mapsensor, czujnik położenia wału i sam komputer...

citroen-XM.pl
04-07-2015 21:59:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #57
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
ależ to była nie licha historia z tymi naprawami .
04-07-2015 22:18:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Latos Offline
Sezon trwa cały rok
*


Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
Post: #58
Odp: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Jak gubi zaplony to palec, kopułka. Po wymianie powinno byc ok

Zajrzyj do mojego zippa Smile

Mój BikePics
05-07-2015 00:55:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #59
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Latos Januszem inżynierii, no nie mogę, tyle miejsca Bigsoft poświęcił opisaniu cewek WN, a tu masz, palec, kopułka... Big Grin
05-07-2015 11:07:11
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #60
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Ja bym zaczął od czujnika położenia wału, jeżeli nie wywala mapsensora gdy podłączysz się do komputera.



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-07-2015 11:38:06 przez Simon.)
05-07-2015 11:37:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 11
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 234
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 438
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 237
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 248

Reklama