Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jubilat - przerzutka w piaście.
Autor Wiadomość
marcel_S Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: marcin
Skąd: Czeladź(piaski)
Pojazd: Inny
Post: #1
Jubilat - przerzutka w piaście.
Cześć.

Mam jubilata - w nowej 'chińskiej' wersji. Stuknęły mu już trzy lata jeżdżenia, jak na razie-nie zepsuło się nic. W miesiącu przejeżdżam jakieś 300-400km. Zastanawiam się nad dorzuceniem do niego przerzutek.
I mam pytania :
- Czytałem że oryginalnie były wersje z przerzutką w piaście, niestety-nie znalazłem miejsca gdzie by mieli oryginały. Czy jest jakaś giełda która się w rometach specjalizuje?
- Znalazłem na all , torpedo z 3 biegową planetarną. I kolejne pytanie, o które wymiary wypytać sprzedawcę żeby mieć pewność że pasuje.

Miałem w zeszłym miesiącu plan, żeby kupić górala. Wsiadłem na kilka, pojeździłem - nie podoba mi się. Siodełka za wąskie, sylwetka zbyt pochylona, jakoś tak niewygodnie. Aktualne rowery miejskie mają jak dla mnie ceny zbyt wysokie, więc wole zrobić upgrade tego co mam.
Jeśli się okaże to niemożliwe, dramatu nie będzie.
05-04-2015 10:17:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
(05-04-2015 10:17:08)marcel_S napisał(a):  Mam jubilata - w nowej 'chińskiej' wersji. Stuknęły mu już trzy lata jeżdżenia, jak na razie-nie zepsuło się nic. W miesiącu przejeżdżam jakieś 300-400km.

Co w tym takiego niezwykłego, że aż się z nami tym podzieliłeś? Smile Chyba po to kupuje się nowy rower, żeby nim bezawaryjne podróżować?

(05-04-2015 10:17:08)marcel_S napisał(a):  - Czytałem że oryginalnie były wersje z przerzutką w piaście, niestety-nie znalazłem miejsca gdzie by mieli oryginały. Czy jest jakaś giełda która się w rometach specjalizuje?

Oryginałów już nie dostaniesz, chyba że używane. Wsadzali tam przerzutkę marki Sturmey Archer lub Shimano 333.

(05-04-2015 10:17:08)marcel_S napisał(a):  - Znalazłem na all , torpedo z 3 biegową planetarną. I kolejne pytanie, o które wymiary wypytać sprzedawcę żeby mieć pewność że pasuje.

Kompletne koło z manetką? Jeżeli tak - rozstaw tylnych haków i długość linki z manetką. Sama piasta? + pod jaką ilość szprych jest piasta.

(05-04-2015 10:17:08)marcel_S napisał(a):  Miałem w zeszłym miesiącu plan, żeby kupić górala. Wsiadłem na kilka, pojeździłem - nie podoba mi się. Siodełka za wąskie, sylwetka zbyt pochylona, jakoś tak niewygodnie.

Wszystkie górale na złom!

(05-04-2015 10:17:08)marcel_S napisał(a):  Jeśli się okaże to niemożliwe, dramatu nie będzie.

Nie ma rzeczy niemożliwych. Smile

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2015 15:59:59 przez wnusiu94.)
05-04-2015 15:59:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcel_S Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: marcin
Skąd: Czeladź(piaski)
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
(05-04-2015 15:59:21)wnusiu94 napisał(a):  
(05-04-2015 10:17:08)marcel_S napisał(a):  Mam jubilata - w nowej 'chińskiej' wersji. Stuknęły mu już trzy lata jeżdżenia, jak na razie-nie zepsuło się nic. W miesiącu przejeżdżam jakieś 300-400km.

Co w tym takiego niezwykłego, że aż się z nami tym podzieliłeś? Smile Chyba po to kupuje się nowy rower, żeby nim bezawaryjne podróżować?

Wolałem to zaznaczyć na początku, żeby uniknąć rad ''sprzedaj ten złom i kup prawdziwy rower". Z jakiegoś powodu, na wielu forach jest to najczęściej udzielana rada. Ten złom ma się dobrze.
Co do górali - niech sobie będą. Mnie po prostu na nich niewygodnie. Miałem pelikana,wigry,jubilata - przyzwyczaiłem się do jazdy w wyprostowanej pozycji.
Za całą resztę informacji - serdeczne dzięki. Wiem o co pytać, zaraz porozsyłam maile do sprzedawców. A potem będzie motanie.
05-04-2015 16:55:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MiG2202 Offline
Jak Nowy
*


Liczba postów: 51
Imię: Michał
Skąd: Żywiec
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
Nie wiem jak się ma sprawa w twoim rowerze, ale na pewno da się go "zaprzerzutkować". Wnusiu94 dobrze pisze, ale dla chcącego nic trudnego. Ja na przykład do mojego Pelikana wsadziłem przekładnie 7-biegową od Shimano Big Grin Nowoczesna przerzutka do starego konstrukcyjnie składaka, czyli tak jak lubię. Ty na pewno sobie poradzisz, bo jak przekładnia będzie za szeroka to należy rozchylić haki, jak ilość szprych się nie zgadza, (np: piasta 36, obręcz 24) to omijamy co 3 otwór w piaście, ja tak zrobiłem i jest ok. Polecam przekładnie planetarne w montażu do składaków, bo jest łatwe, przyjemne i estetyczne. Na koniec mała fotka poglądowa.

   

05-04-2015 19:27:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
Ja w ogóle zawsze byłem nad odejściem od oryginału i zbudowania czegoś samemu, tak po prostu "dla siebie", tak jak Tobie jest wygodnie. Produkcja seryjna tych rowerów wymuszała (i nadal wymusza) klepanie ich "od szablonu", a więc każdego egzemplarza wedle określonej specyfikacji i czasami z użyciem części niskiej jakości. Jednemu standard będzie odpowiadał, drugi chciałby przerzutki, trzeci inną kierownicę, a czwarty zbuduje kompletnie nowy rower ze wszystkimi możliwymi bajerami na bazie ramy od Wigier "bo mu się wygodnie jeździ na małym składaku" i wszystko. Smile
Sprzedaj ten złom? Piszą to przeważnie osoby jeżdżące żałosnymi góralami z marketu. To dopiero jest "złom". Góral nie ma racji bytu w mieście i nikt mi nie powie że jest inaczej. Bierzesz starego składaka, przerabiasz go na przełożenie 46/16 (sprawdzone na sobie od wielu, wielu miesięcy) i masz doskonały dupowóz którym przejedziesz wszędzie, podjedziesz pod każdą kładkę czy estakadę, czasami i nawet kogoś wyprzedzisz (co i tak nie ma sensu, bo zaraz spotkacie się na światłach), a w dodatku zostawiasz go pod sklepem bez obaw że Ci go ktoś ukradnie.
Na pewno dasz sobie radę z przeróbką Jubilata, a jak nie - śmiało pytaj o wszystko na forum. Razem coś wymyślimy. Smile

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2015 22:30:45 przez wnusiu94.)
05-04-2015 22:24:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MiG2202 Offline
Jak Nowy
*


Liczba postów: 51
Imię: Michał
Skąd: Żywiec
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
Cytat:Napisane przez wnusiu94 - Dzisiaj 20:24:36
Ja w ogóle zawsze byłem nad odejściem od oryginału i zbudowania czegoś samemu, tak po prostu "dla siebie", tak jak Tobie jest wygodnie. Produkcja seryjna tych rowerów wymuszała (i nadal wymusza) klepanie ich "od szablonu", a więc każdego egzemplarza wedle określonej specyfikacji i czasami z użyciem części niskiej jakości. Jednemu standard będzie odpowiadał, drugi chciałby przerzutki, trzeci inną kierownicę, a czwarty zbuduje kompletnie nowy rower ze wszystkimi możliwymi bajerami na bazie ramy od Wigier "bo mu się wygodnie jeździ na małym składaku" i wszystko. Smile

Wnusiu94 ja to nazywam indywidualizacją produktu pod danego użytkownika Big Grin
Też mam takiego małego torpedowego składaczka, ale no niestety mieszkam w górach i muszę wybierać jechać porównywalnie do górala, i pchać rower pod każdą górkę (co chwile), lub przystosować Pelikana do terenu po jakim się porusza. Mam 4 podbiegi, więc daje radę w górkach, oryginalne przełożenie 1/1 i 2 nadbiegi, więc nie mam na co narzekać Cool Brakuje tylko amortyzowanego zawieszenia do jazdy po wertepach. (ale w głowie już mam wszystko opracowane, tylko myślę jaki rower przerobić).
06-04-2015 00:36:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcel_S Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: marcin
Skąd: Czeladź(piaski)
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
Cześć.
Jeszcze jedno pytanie : jakie są przełożenia w typowych piastach 3 biegowych. Wiem, że to zależy od firmy, ale nie wydaje mi się żeby różnice były jakieś drastyczne. Srodkowy bieg to wiadomo 1:1 , a górny I dolny?
Czy ktoś z posiadających takową piastę mógłby to sprawdzić eksperymentalnie?
10-04-2015 09:49:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BrunoJ Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Jacek
Skąd: Bydgoszcz (Glinki)
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
Oryginalne przerzutki ze starego Jubilata wyglądają tak:

Manetka:
   
Piasta:
   

Różnica w przełożeniach jest wg mnie bardzo wyraźna, pewnie przesadzę że między przełożeniami jest x2, ale jest zauważalna.

Weź również pod uwagę, że zębatki przy przerzutkach mogą mieć inne średnice niż w standardzie.
15-04-2015 00:33:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcel_S Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: marcin
Skąd: Czeladź(piaski)
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
Dzięki wszystkim.
W najbliższy czwartek/piątek przyjedzie do mnie koło, z zaplecioną piastą linkami i manetką. Będzie dłubanie. :-)

Na razie w ramach ulepszania sprzętu zmodyfikowałem pedały. Kupiłem takie metalowo-gumowe w stylu retro (oryginalne plastykowe pękły). I stwierdziłem że śruby M4 nie budzą mojego zaufania, a cały pedał jest jakby miękki. Przy pomocy pilnika i klucza nastawnego wymieniłem je na śruby zamkowe M6. Teraz są sztywne.
Dodatkowo - rower dostał lampki diodowe i licznik. W planach mam jeszcze zamontowanie pudełka z bateriami do oryginalnego oświetlenia - bo wizgot dynama mnie drażnił.
03-05-2015 10:15:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcel_S Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: marcin
Skąd: Czeladź(piaski)
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
Hej

Jeszcze pytanie - ma ktoś jakiś dobry patent na rozgięcie trójkątów.
Z pomiarów wyszła mi szerokość montażowa 105mm, nowa piasta ma 130mm.

Mój pomysł jest taki - na starej osi dać podkładki 2x10mm (po jednej na stronę) wcisnąć to w haki
założyć cienkie podkładki i brutalnie dociągnąć śrubami. Potem założyć docelową piastę.

Ma może ktoś inną metodę?
12-05-2015 17:53:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #11
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
Powinieneś dać radę rozgiąć to rękami, ewentualnie jakiś lewarek samochodowy czy coś w tym stylu.

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
12-05-2015 22:59:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcel_S Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: marcin
Skąd: Czeladź(piaski)
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
Całe trójkąty to rozegnę. Chodziło mi o lekkie zgięcie tych płytek na końcu żeby po skręceniu były do siebie równoległe i nie wykrzywiały osi piasty.
12-05-2015 23:12:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
PawełBike Offline
Uczeń mistrzów prowizorki
*


Liczba postów: 479
Imię: Paweł
Skąd: Iława
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
Nie przesadzaj, nie jest to jakies Cr-Mo by było trzeba kombinować. Rozginasz widelec rękoma, lecz lepiej by ciasno wchodziła niż zostało tego miejsca, a przy skręcaniu koła reszta sama się ułoży, ośki ci nie wygnie

Dziesiątki rowerów romet, niezliczone ilości innych, 4 motorowery, 1 motocykl, a zapał nadal nie ustaje...
13-05-2015 17:38:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zweitakter Offline
Technik
*


Liczba postów: 917
Imię: Andrzej
Skąd: warszawa
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
jak wyzej to nie miejsce na specialistyczne sprzęty i atecylen, jak się boisz ze będzie krzywo /jakby fabrycznie było prosto / to rozginaj t.z śrubą rzymską -dwa przeciwległe gwinty Smile

Wiesz pan w Romecie cal calowi nie równy...
14-05-2015 15:20:52
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcel_S Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: marcin
Skąd: Czeladź(piaski)
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
Hej.
Już po. Po pierwsze - podziękowania dla wszystkich. Miałem opory przed rozginaniem na oko - jestem inżynierem jakości i takie niekontrolowane modyfikacje to zło i czarci pomiot. Okazało się na szczęście że cały montaż jest samodopasowalny.

Notki dla następnych modyfikatorów.
Narzędzia : wiertarka, wiertło 3mm (lepsze będzie 3,2), nitownica do nitów zrywalnych, klucze płaskie 14 i 15 (do zdjęcia koła z tyłu), nasadowa 8 (do odkręcenia uchwytu torpeda), zestaw kluczy ampulowych(imbus) - od 2 do 6mm ( manetka, klamka hamulca, rybka).

Rozginanie tylnego trójkąta - w zakresie odkształceń sprężystych. Oryginalna czeska piasta ma 106mm, piasta z przerzutką SaschSram T3 120 mm. Rozgina się w trakcie zakładania koła.
Linkę zakładać od końca - czyli od manetki. Przymocować ostanią prowadnicę linki - jakieś 15cm od osi koła. Trzy razy przymierzyć pancerz i dopiero przyciąć. Oczywiście na czas przycinania - wycofać linkę ze środka.

Całość - zajęło mi 1,5h, łącznie z przekładaniem opon i sprawdzaniem wszystkiego po trzy razy.
15-05-2015 20:13:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 10
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 234
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 438
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 237
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 248

Reklama