Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Kilka pytań
|
Autor |
Wiadomość |
Artix
Nowy
Liczba postów: 26
Imię: Artur
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Kilka pytań
Witam,
chciałem zadać kilka zastanawiających mnie pytań i mam nadzieję że odpowie ktoś z nich na nie Silnik Jawa 50
1. Czy przytrzymywanie zbyt długo wciśniętego sprzęgła podczas jazdy psuje w jakiś sposób sprzęgło?
2. Co się stanie jak zmienię bieg podczas jazdy nie wciskając przy tym sprzęgła?
3. Da się jakoś zredukować bieg z trójki od razu do jedynki? Czy trzeba pierw 3,2, 1..zajmuje to trochę czasu
4. Co to znaczy słaba/ wysoka kompresja? ( przykładowo słabo zbiera się pod górkę)
5. Da się wstawić 4 bieg? Jeździłby szybciej czy to niemożliwe dla tego silnika?
|
|
26-03-2015 23:19:42 |
|
|
fdrwaal1
Nowy
Liczba postów: 48
Imię: Filip
Skąd: rzeszów
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Kilka pytań
1. raczej nie
2. lepiej tak nie robić bo szkoda skrzyni
3. nie rozumiem za bardzo, ale po co zrzucać z 3 na 1 ? jeśli redukujesz to raczej z 3 na 2 .
4. chodzi o to ze jak wykręcisz świece i wsadzisz palca tam i jak kopniesz to czy bedzie go wypychalo mocno czy raczej wgl.
5. wątpie , ale jeśli chcesz żeby jeździł szybciej to pokombinuj coś może z cylindrem.
jestem początkujący więc jeśli coś nie tak to sorki
|
|
26-03-2015 23:29:59 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Kilka pytań
(26-03-2015 23:19:42)Artix napisał(a): Witam,
chciałem zadać kilka zastanawiających mnie pytań i mam nadzieję że odpowie ktoś z nich na nie Silnik Jawa 50
1. Czy przytrzymywanie zbyt długo wciśniętego sprzęgła podczas jazdy psuje w jakiś sposób sprzęgło?
2. Co się stanie jak zmienię bieg podczas jazdy nie wciskając przy tym sprzęgła?
3. Da się jakoś zredukować bieg z trójki od razu do jedynki? Czy trzeba pierw 3,2, 1..zajmuje to trochę czasu
4. Co to znaczy słaba/ wysoka kompresja? ( przykładowo słabo zbiera się pod górkę)
5. Da się wstawić 4 bieg? Jeździłby szybciej czy to niemożliwe dla tego silnika?
1. Jak podczas jazdy? Przecież podczas jazdy nie wciska się sprzęgła. Jeśli chodzi Ci o trzymanie Ogara na biegu i sprzęgle np. stojąc na skrzyżowaniu to nie warto tak zbyt długo robić. Wiadomo, że wtedy tarcze się szybciej zużyją.
2. Usłyszysz pewno zgrzyt i pojedziesz dalej. Co prawda skrzynia w 223 jest "idiotoodporna", ale nie ma sensu robić takich rzeczy bez potrzeby. Owszem, jak zdarzy Ci się, że sprzęgło padnie Ci w drodze do domu to możesz dojechać do domu bez sprzęgła, ale musisz uważnie zmieniać biegi i najlepiej ruszać z dwójki.
3. Musisz zawsze przeskoczyć dwójkę, nawet jeśli nie chcesz. Po prostu trzymasz sprzęgło i wrzucasz dwójkę, puszczasz nogę z automatu i jeszcze raz dajesz redukcję. Nie polecam ogólnie bo mimo użycia sprzęgła, przy redukcji silnik łapie trochę obrotów z biegu, więc to tak jakbyś nagle podczas jazdy na trójce zredukował bieg do np. dwójki. Wszedłby na wysokie obroty. Na sprzęgle nie wejdzie na aż takie, ale też trochę go "podpiłuje".
4. Kompresja to jak ktoś już napisał, poziom ciśnienia sprężania w cylindrze. Niska kompresja oznacza brak siły, szczególnie pod górki.
5. Nie da się ot tak wsadzić 4 biegu. Ktoś coś pisał o jawkach 4b, ale to praktycznie niedostępne. Polecam założyć zębatkę zdawczą 13z. Na zdrowym silniku daje spokojnie radę, a pozwala uzyskać ok 65-70km/h.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
27-03-2015 00:17:27 |
|
1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post:1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
Kanilox (03-27-2015)
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
27-03-2015 01:06:24 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|