Fiat 126 NP "Ryjek".
|
Autor |
Wiadomość |
Knight_in_fire
Nowy

Liczba postów: 49
Imię: Tobiasz
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
|
Fiat 126 NP "Ryjek".
Pewnie wszyscy znają ten temat, zwłaszcza modelu z 1978 r. przejętego przez p. Marcelego Jamroza w 1984 r z przebudowanym w 1991 r. tyłem na bazie Fiata 126 BIS i unowocześnionym silnikiem 704 ccm, osiągającym 40 KM.
Temat ten powstaje, by:
1) przejrzeć pobieżnie znane warianty na temat przednionapędowego Malucha,
2) sprawdzić, czy użytkownicy byliby skłonni do budowy repliki takiego samochodu.
Podstawowe pytania:
1) Która płyta podłogowa pasowałaby pod budowę Ryjka, jeśli ten samochód miałby mieć w miarę zbliżoną do prototypu szerokość, umożliwiającą zastosowanie silnika z przodu?
1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento,
5. pomodzona.
2) Czy warto stosować klapę tylna z BISa a la Jamróz celem zbliżenia samochodu do nowoczesnych konstrukcji?
1. tak,
2. nie,
3. nie mam zdania.
3) Jaki przód zastosowałbyś do 126 NP?
1. oryginalny z wydłużeniem błotników przednich i zastosowaniem zawiasów na tyle klapy oraz jej modernizacją, charakterystyczną dla NP,
2. jak wyżej, ale z wycięciem z przodu elementu, dzielącego reflektory, zawężeniem całej szerokości reflektorów z wyciętym elementem o 4 cm i dodaniem środkowego wlotu powietrza i reflektorów przednich z Mercedesa O405N (przód a la Fiat 130).
3. inna opcja.
4) Do budowy przednionapędowego 126p wykorzystałbym karoserię z:
1. ST
2. FL
3. el
4. el SX
5. el HE
6. Bosmal
7. Brown/Silver/Black
8. BIS
5) Jaki silnik chciałbyś umieścić w tym samochodzie:
- 650 ccm (z modyfikacjami do jazdy przedniej),
- 704 ccm,
- 875 ccm (doładowany dwugar, 85 KM, Panda III) i 5 biegów,
- 899 ccm, 5 biegów
- 1108 ccm, 5b.
- 1242 ccm, 5/6b.
6) Jaki układ kierowniczy zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między kołem kierownicy a błotnikiem?
1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento.
5. modzony oryginał.
7) Jakie zawieszenie zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między błotnikami?
1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento,
5. pomodzony oryginał.
No, zapraszam was do dyskusji i budowy swojego auta.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2015 18:59:51 przez Knight_in_fire.)
|
|
19-03-2015 18:47:20 |
|
|
Motorowerzystka
Mekanik xD

Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
|
|
19-03-2015 19:20:05 |
|
|
Pompuś
Unregistered
|
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
(19-03-2015 20:07:11)Taśma napisał(a): Szkoda kasy. Kupię za ten hajs jakiś samochód, a nie pojazd samochodo-podobny... BMW, Opla czy Mercedesa.
To kup.
|
|
19-03-2015 20:44:22 |
|
5 użytkowników postawiło piwo Pompuś za ten post:5 użytkowników postawiło piwo Pompuś za ten post.
mateusz5625 (03-20-2015), mz1 (03-19-2015), pawel_2540 (03-19-2015), Semmao (03-20-2015), Taśma (03-20-2015)
|
Knight_in_fire
Nowy

Liczba postów: 49
Imię: Tobiasz
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
|
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
Taśma napisał(a):Szkoda kasy. Kupię za ten hajs jakiś samochód, a nie pojazd samochodo-podobny... BMW, Opla czy Mercedesa.
Te i tak są drogie. Zbierać i wydawać pieniądze można taktycznie, z oszczędzaniem.
Tu chodzi o to, by była radość z dłubania czegoś takiego. Spójrzmy na fakty:
- jest wielu takich, co jeżdżą Maluchami z poszerzonymi błotnikami. Ostatnio ten styl się wyczerpuje, a nie zawsze wygląda estetycznie. Rozwiązaniem wydaje się więc lekkie poszerzenie całej karoserii i wydłużenie przodu z wsadzeniem tam silnika, co jest praktyczniejsze. Nie dziwię się, że FSM nad tym pracowało. Tego jeszcze nie było, ani na Rezerwie, ani na F&F. Czekam na takie coś z utęsknieniem.
- Na samych klasykach świat się nie kończy, a SWAPów jest od groma, nie tylko KJSowych, ale także cywilnych. Z pewnością byłoby wygodniej umieścić silnik z przodu.
- oryginały nie zawsze są praktyczne. Rozwiązaniem okazało się kombi, był też fiat 126p z dłuższym tyłem, ale wygrywa tutaj właśnie NPek dzięki pojemnemu bagażnikowi (z tego co pamiętam, to w tym od Jamroza z BISowską klapą miał 130 l.). Może 126 NP Kombi? Ostatnio pewien Węgier zrobił Kombi na bazie Bisa.
- Ryjek może być dla kogoś z Was inspiracją do tworzenia alternatywnych karoserii Fiata 126p, takich jak NP czy kombi na bazie wymiarowo podobnych płyt podłogowych z innych aut tego producenta, segmentowo zbliżonych.
Jutro wstawię materiał prasowy od czerwonego 126 NP, o ile lapek mi wróci z naprawy. W międzyczasie rozwiązujcie quiz na górze i udzielajcie się w temacie.
Tam wśród prototypów był taki biały fiacik z przodem a la dostawczy Citroen i zmodernizowanym tyłem. Nie tylko Jamróz to robił.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2015 21:33:08 przez Knight_in_fire.)
|
|
19-03-2015 21:20:26 |
|
|
Knight_in_fire
Nowy

Liczba postów: 49
Imię: Tobiasz
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
|
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
Rozumiem. Zapraszam jednak do rozwiązywania testu:
Cytat:1) Która płyta podłogowa pasowałaby pod budowę Ryjka, jeśli ten samochód miałby mieć w miarę zbliżoną do prototypu szerokość, umożliwiającą zastosowanie silnika z przodu?
1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento,
5. pomodzona.
2) Czy warto stosować klapę tylna z BISa a la Jamróz celem zbliżenia samochodu do nowoczesnych konstrukcji?
1. tak,
2. nie,
3. nie mam zdania.
3) Jaki przód zastosowałbyś do 126 NP?
1. oryginalny z wydłużeniem błotników przednich i zastosowaniem zawiasów na tyle klapy oraz jej modernizacją, charakterystyczną dla NP,
2. jak wyżej, ale z wycięciem z przodu elementu, dzielącego reflektory, zawężeniem całej szerokości reflektorów z wyciętym elementem o 4 cm i dodaniem środkowego wlotu powietrza i reflektorów przednich z Mercedesa O405N (przód a la Fiat 130).
3. inna opcja.
4) Do budowy przednionapędowego 126p wykorzystałbym karoserię z:
1. ST
2. FL
3. el
4. el SX
5. el HE
6. Bosmal
7. Brown/Silver/Black
8. BIS
5) Jaki silnik chciałbyś umieścić w tym samochodzie:
- 650 ccm (z modyfikacjami do jazdy przedniej),
- 704 ccm,
- 875 ccm (doładowany dwugar, 85 KM, Panda III) i 5 biegów,
- 899 ccm, 5 biegów
- 1108 ccm, 5b.
- 1242 ccm, 5/6b.
6) Jaki układ kierowniczy zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między kołem kierownicy a błotnikiem?
1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento.
5. modzony oryginał.
7) Jakie zawieszenie zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między błotnikami?
1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento,
5. pomodzony oryginał.
|
|
20-03-2015 14:31:49 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|