Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Chart] jest iskra ale nie odpala
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
|
13-03-2015 21:15:30 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: jest iskra ale nie odpala
No proszę...
Wał podeprzeć na drewnianym klocku (tak aby się na nim opierał). W klin lekko uderzyć młotkiem poprzez jakiś punktak, lub coś innego, ostrego. Oczywiście nie w środek klina, a w jeden jego końców, tak aby mógł wyskoczyć z gniazda.
Jak wymienisz klin na nowy, to pod nakrętkę podłóż podkładkę sprężystą i następnie dokręć porządnie (ale z czuciem)
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2015 23:18:29 przez BigSoft.)
|
|
13-03-2015 23:14:16 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: jest iskra ale nie odpala
Sprawdź czy aby na pewno masz dobrze ustawiony zapłon, choć w Charcie teoretycznie powinien odpalić na każdym ustawieniu, o ile nie były rozwiercane fasolki w podstawie prądnicy...
Próbowałeś po zamontowaniu klina - nalać paliwa na tłok i odpalić?
Koniecznie zmierz napięcie na wyjściu transformatora (jedna sonda do masy, druga do przewodu, który umieszczony jest w miejscu "ZAS" modułu gl133) podczas kopania. Ustawiasz miernik na zakres pomiaru napięcia AC do 750V. Zmierz na podłączonym kabelku do modułu i na odłączonym (tym od "ZAS").
Ewentualnie możesz spróbować zamienić jedną parę uzwojeń transformatora ze sobą - ale tylko jedną!
Zmodyfikowałem Twój rysunek, który zamieściłeś w temacie [FAQ] Jak podłączyć transformator do cewki zasilającej lub ładowania - Romet Chart
Zamieniasz ze sobą parę 1 i 2 albo 3 i 4. Nie inaczej i tylko jedną z nich. Jeżeli zamienisz ze sobą np 1 i 2, to 3 i 4 zostaje tak jak było.
Jeżeli nadal będą problemy, to możesz zrobić inny myk. Całkowicie odseparować cewkę zasilającą i zrobić ją tzw. cewką "bezmasową". Wtedy układ będzie wyglądał tak (i musi działać):
PS. Pamiętaj, że te dwa styki obok "ZAS" muszą być połączone z masą. O ile dobrze pamiętam do jednego z nich podłączony jest czarny przewód prądnicy, a do drugiego przewód przykręcony do ramy pojazdu (w schowku, w lewym, górnym rogu bodajże, tam gdzie jest śruba).
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2015 16:22:25 przez BigSoft.)
|
|
14-03-2015 16:20:51 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|