Chart by Janusz94
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart by Janusz94
Napięcie 20V bez cewki jest nierealne. C.Z.1 to nic innego jak wyjście z kondensatora magazynującego energię do zapłonu, który jest ładowany nawet do 350V... Przykładowo: przy kopaniu na standardowym zapłonie Charta napięcie to dochodzi do 80V, a ok 40V jest wymagane w ogóle do uruchomienia silnika.
Spójrz na schemat:
Podłączasz miernik cęgowy pomiędzy C.Z.1, a masę. W momencie, gdy tyrstor zostanie odpalony, zewrze on nogę po lewej od kondensatora C1 do masy. Druga końcówka kondensatora jest podłączona do miernika. Obwód zamyka się więc przez tyrystor do masy i masz pomiar. Skąd takie niskie napięcia? Miernik jest za wolny. Nie zmierzysz w ten sposób realnej wartości napięcia. na wyjściu. To są bardzo krótko trwające szpilki napięciowe. Takie wyładowanie trwa kilkadziesiąt mikrosekund. Tego Ci miernik nie zarejestruje.
Możesz spróbować wysterować obrotomierz nawijając 20-50 zwojów DNE na kabel WN.
PS. Napięcie z podpiętą cewką spada, bo w momencie odpalenia tyrystora kondensator jest rozładowywany. Rzeczywista wartość napięcia jest znacznie wyższa. Nie zmierzysz tego miernikiem, powtarzam po raz n-ty.
PS2. Cewka WN ze skutera 2T będzie ok.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2015 21:56:10 przez BigSoft.)
|
|
03-02-2015 21:53:47 |
|
|
janusz94
Rezonator
Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
|
RE: Chart by Janusz94
Znam ten schemat i zasade działania tego modułu. Takie napięcie zarejestrował miernik i ani grama więcej. Zasilanie na module w trakcie pracy już pisałem wcześniej że w okolicach 450V na biegu jałowym i ponad 500V na wysokich obrotach.
Tylko nadal nie moge wykminić jak to się dzieje że ten cholerny obrotomierz nie chce działać. Iskra jest bardzo mocna i gruba co wskazuje na poprawne działanie modułu i całego układu zapłonowego.
Właśnie myślałem żeby nawinąć kilkadziesiąt zwoi drutu wokół przewodu ale już dzisiaj nie miałem chęci dłużej siedzieć w garażu.
Coś czuje że będzie konkretne przeprawa z tym gadem.
dodam jeszcze że świeca ngk o ciepłocie 10 jest za słaba do mojego silnika, po prostu dostała jakby mikro przebić bo silnik pracuje na niej bardzo nie stabilnie i cięzko go uruchomić na zimnym, jak się rozgrzeje to już odpala dość ładnie od nie za mocnego kopnięcia.
Trzeba kupić cieplejszą świece i zobaczyć co wtedy będzie.
Na całe szczęście do wiosny jeszcze daleko
Przemek a może być tak że cewka w/n ma za małą rezystancje bo ona jest od zapłonu platynkowego, bodajże od ogara 200, bo z tego co pamiętam to cewki w zapłonach elektronicznych miały większą rezystancje, bynajmniej w charcie i w simsonie było coś w okolicach 3 OHM?
|
|
03-02-2015 22:03:59 |
|
|
janusz94
Rezonator
Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
|
RE: Chart by Janusz94
Czyli że znowu wracam do punktu wyjścia z cewkami no nic pozostaje to jakoś sensownie i stabilnie uruchomić metodą prób i błędów.
Jako ciekawostke z regulacji gaźnika moge dodać że silnik bez obciążenia czyli na biegu jałowym ma za bogatą dawke i nie chce rozwijać pełnych obrotów, dopiero pod obciążeniem kręci dużo wyżej. Próby zmniejszenia dawki zdławiają moc silnika czyli pierwszy krok do zatarcia ale wtedy kręci na jałowym do końca Tak więc nigdy nie sugerujcie się tym że jak silnik na jałowym kreci jak wściekły to jest dobrze wyregulowany bo to bardzo mylne.
|
|
03-02-2015 22:25:40 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości
|
|