Chart by Janusz94
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart by Janusz94
Napięcie 20V bez cewki jest nierealne. C.Z.1 to nic innego jak wyjście z kondensatora magazynującego energię do zapłonu, który jest ładowany nawet do 350V... Przykładowo: przy kopaniu na standardowym zapłonie Charta napięcie to dochodzi do 80V, a ok 40V jest wymagane w ogóle do uruchomienia silnika.
Spójrz na schemat:
Podłączasz miernik cęgowy pomiędzy C.Z.1, a masę. W momencie, gdy tyrstor zostanie odpalony, zewrze on nogę po lewej od kondensatora C1 do masy. Druga końcówka kondensatora jest podłączona do miernika. Obwód zamyka się więc przez tyrystor do masy i masz pomiar. Skąd takie niskie napięcia? Miernik jest za wolny. Nie zmierzysz w ten sposób realnej wartości napięcia. na wyjściu. To są bardzo krótko trwające szpilki napięciowe. Takie wyładowanie trwa kilkadziesiąt mikrosekund. Tego Ci miernik nie zarejestruje.
Możesz spróbować wysterować obrotomierz nawijając 20-50 zwojów DNE na kabel WN.
PS. Napięcie z podpiętą cewką spada, bo w momencie odpalenia tyrystora kondensator jest rozładowywany. Rzeczywista wartość napięcia jest znacznie wyższa. Nie zmierzysz tego miernikiem, powtarzam po raz n-ty.
PS2. Cewka WN ze skutera 2T będzie ok.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2015 21:56:10 przez BigSoft.)
|
|
03-02-2015 21:53:47 |
|
|
janusz94
Rezonator
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/nowy.png)
Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
|
RE: Chart by Janusz94
Znam ten schemat i zasade działania tego modułu. Takie napięcie zarejestrował miernik i ani grama więcej. Zasilanie na module w trakcie pracy już pisałem wcześniej że w okolicach 450V na biegu jałowym i ponad 500V na wysokich obrotach.
Tylko nadal nie moge wykminić jak to się dzieje że ten cholerny obrotomierz nie chce działać. Iskra jest bardzo mocna i gruba co wskazuje na poprawne działanie modułu i całego układu zapłonowego.
Właśnie myślałem żeby nawinąć kilkadziesiąt zwoi drutu wokół przewodu ale już dzisiaj nie miałem chęci dłużej siedzieć w garażu.
Coś czuje że będzie konkretne przeprawa z tym gadem.
dodam jeszcze że świeca ngk o ciepłocie 10 jest za słaba do mojego silnika, po prostu dostała jakby mikro przebić bo silnik pracuje na niej bardzo nie stabilnie i cięzko go uruchomić na zimnym, jak się rozgrzeje to już odpala dość ładnie od nie za mocnego kopnięcia.
Trzeba kupić cieplejszą świece i zobaczyć co wtedy będzie.
Na całe szczęście do wiosny jeszcze daleko ![Wink Wink](images/smilies/wink.gif)
Przemek a może być tak że cewka w/n ma za małą rezystancje bo ona jest od zapłonu platynkowego, bodajże od ogara 200, bo z tego co pamiętam to cewki w zapłonach elektronicznych miały większą rezystancje, bynajmniej w charcie i w simsonie było coś w okolicach 3 OHM?
|
|
03-02-2015 22:03:59 |
|
|
janusz94
Rezonator
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/nowy.png)
Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
|
RE: Chart by Janusz94
Czyli że znowu wracam do punktu wyjścia z cewkami ![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif) no nic pozostaje to jakoś sensownie i stabilnie uruchomić metodą prób i błędów.
Jako ciekawostke z regulacji gaźnika moge dodać że silnik bez obciążenia czyli na biegu jałowym ma za bogatą dawke i nie chce rozwijać pełnych obrotów, dopiero pod obciążeniem kręci dużo wyżej. Próby zmniejszenia dawki zdławiają moc silnika czyli pierwszy krok do zatarcia ale wtedy kręci na jałowym do końca ![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif) Tak więc nigdy nie sugerujcie się tym że jak silnik na jałowym kreci jak wściekły to jest dobrze wyregulowany ![Wink Wink](images/smilies/wink.gif) bo to bardzo mylne.
|
|
03-02-2015 22:25:40 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
|