romet Chart 210 elektronik by STQC
|
Autor |
Wiadomość |
Pompuś
Unregistered
|
RE: romet Chart 210 elektronik by STQC
O, moja tarcza
Fajnie to wygląda
|
|
29-01-2015 19:43:32 |
|
|
jurek_j
Technik
Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: romet Chart 210 elektronik by STQC
(29-01-2015 13:47:37)janusz94 napisał(a): To że twardsza nie oznacza że bardziej krucha Jurek. Przede wszystkim nie porównujemy tutaj identycznych stopów a różnym stopniu zahartowania więc nie wiem skąd nagle ci się wzięło że nierdzewa jest krucha.
Ale certolisz farmazony, aż żal czytać. Mylisz okropnie pojęcia. Zawsze myślałem, że podstawowym wykresem w materiałoznawstwie jest wykres żelazo-węgiel, a nie jakiś wykres zahartowania. No ale na pewno masz rację.
Stqc, jak masz dostęp do tego to fajne, każdy pewnie chciałby mieć. Nie mówię, że kwaska będzie zła na wahacz, skoro amelinium wyda, to i kwaska z powodzeniem wyda przy odpowiedniej konstrukcji. A do tego to już warto przeprowadzić analizy ram, w inventorze, solidzie, czy jakimś innym programie. No i trzeba to bardzo dobrze pospawać, ale to przecież oczywiste.
Ale prościej usiąść na kogoś, kto napisze post celem sprostowania czegoś, źle rozumiejąc przesłanie autora, wiadomo.
Są motocykle, w których zacisk hamulcowy montowany jest przed tarczą, a nie za, tak jak tutaj?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2015 10:24:03 przez jurek_j.)
|
|
30-01-2015 10:22:36 |
|
|
Pompuś
Unregistered
|
RE: romet Chart 210 elektronik by STQC
W sumie.... fajnie to Masz ten sam kompresor co ja
Długość będzie jak w oryginale ?
|
|
30-01-2015 16:30:29 |
|
|
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: romet Chart 210 elektronik by STQC
Długość 3cm dłuższa, bo dostałem 3 profile długie po 50cm, to nie chciąłem już skracać tych dwóch do oryginalnych wymiarów Spawać to TIGiem, czy MIGiem lepiej, chodzi o wytrzymałość bardziej
Jeszcz musze tylko jeden otwór zrobić na gniazdo tuleii w miarę tak samo jak ten poprzedni, otwory na oś koła, napinacze nowe, mocowanie amorków i hamulca i można powiedzieć że leci do spawania
Rozmyślam jeszcze nad malowaniem jego, czy czarny czy jakiś inny, a możę polerka
xyz
|
|
30-01-2015 16:39:43 |
|
|
jurek_j
Technik
Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: romet Chart 210 elektronik by STQC
Nadmierny przetop (a również duża SWC) to też wada spawalnicza.
Hartowane elementy ze stali czarnej są twarde, kruche. Żeliwo, czyli nadal żelazo z większą zawartością węgla jest twarde i bardzo kruche. I nierdzewka jest magicznym, pośrednim materiałem, które ma super unikalne właściwości mechaniczne? To się kupy nie trzyma.
Napisałeś "przede wszystkim nie porównujemy tutaj identycznych stopów a różnym stopniu zahartowania więc nie wiem skąd nagle ci się wzięło że nierdzewa jest krucha.", co każdy głupi zrozumie, że stal czarna od nierdzewki różni się jakimś tam składem stopowym, ale przede wszystkim różnym stopniem zahartowania.
A o wałkach... Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Ale podobno z tym coraz gorzej, od ładnych paru lat. Pogubiłem się (głupi jestem), hartowanie z czego się wzięło? Z wytrzymałości materiałów? Z twardości? Czy z czego?
Zachęcam do skrupulatnej lektury moich postów, od dechy do dechy, a nie wybiórcze wyciąganie z lochu.
Dlaczego rozpórka jest pionowo umieszczona? Najlepsze położenie do przenoszenia obciążeń? Czy tak na pałę?
|
|
30-01-2015 19:48:38 |
|
|
Pompuś
Unregistered
|
RE: romet Chart 210 elektronik by STQC
Tak, będzie jechał i kruchy wahacz mu się połamie.
|
|
30-01-2015 23:22:28 |
|
1 osoba postawiła piwo Pompuś za ten post:1 osoba postawiła piwo Pompuś za ten post.
stqc (01-31-2015)
|
janusz94
Rezonator
Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
|
RE: romet Chart 210 elektronik by STQC
Jurek chyba sam nie wiesz co piszesz i najpierw sam wczytaj się w swoje posty.
Po co zaczynasz na temat jednym zdaniem a kolejne w ogóle odrębny temat kt. nie ma nic wspólnego z właściwym.
Kolejna rzecz to rodzajów stali nierdzewnej jest kilka. Fakt jeden z nich ma bardzo słabe właściwości mechaniczne i jest kruchy. Ale są też stale nierdzewne z dodatkiem innych metali szlachetnych, a ich właściwości mechaniczne są porównywalne z czarną stalą. Są też stale nierdzewne których się nie da spawać, ale o tym pewnie wiesz.
Kwestia dobrania rodzaju stali do danego zastosowania. Ale lepiej wrzucić wszystko do jednego wora i napisać że nierdzewka jest do d...
Widzę że jedyne co potrafisz to bić piane nie dając żadnej sęsownej odpowiedzi. Teoretykiem jesteś "doskonałym". Może pokażesz coś co zrobiłeś sam a my to ocenimy, bo przecież tak mądry i wszechstronny człowiek musi mieć wszystko zrobione idealnie.
Jeszcze coś o rodzajach stali nierdzewnych: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&e...iH3Bm28OYw
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-01-2015 10:49:59 przez janusz94.)
|
|
31-01-2015 10:43:56 |
|
2 użytkowników postawiło piwo janusz94 za ten post:2 użytkowników postawiło piwo janusz94 za ten post.
kadetmen (01-31-2015), Quake96 (01-31-2015)
|
jurek_j
Technik
Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: romet Chart 210 elektronik by STQC
Jest od cholery rodzajów stali czarnej i stali kwasoodpornej. No jasne jak słoneczko.
No to stopień zahartowania, twardość, czy obecność pierwiastków takich jak Chrom, Wanad, Nikiel wpływa korzystnie na poprawę właściwości mechanicznych stali? Konsekwencji trochę.
Kwestia dobrania stali, a jaki tu był dobór stali? Że przyszedł guru i powiedział oh ah jak super że nierdzewka i już całe forum na bić pokłony, że jest super? Przeprowadził ktoś jakieś analizy wytrzymałościowe modelu tworzonego zespołu dla zwykłego wahacza i tego z nierdzewki? Nie, bo po co, ważne że ktoś coś powiedział, że jest twarde i jest super, więc o co ci chodzi...
Masz rację, biję pianę. Zwłaszcza wtedy, kiedy ktoś tworzy nowe teorie spiskowe (patrz zwiększenie wytrzymałości poprzez zahartowanie danego materiału).
To Ty nie odpowiedziałeś mi na moje pytanie w poprzednim poście.
A co zrobiłem... Ostatnie miesiące to czas poświęcony na napisanie pracy inżynierskiej, dokonanie obliczeń i projektu tworzonej konstrukcji. Jak już ją obronię, to nie omieszkam dać Ci znać o tym, jednocześnie zapraszając do odwiedzin uczelni, celem dokonania lektury ów chłamu. No bo co innego jakiś głupi teoretyk może zrobić?
Dziwne że moim fiatem zachwycałeś się, przecież to kupa szpachli, na którą osobiście coraz gorzej mi się patrzy.
Pozdrawiam,
Naczelny Teoretyk Cebulandii
jurek_j
|
|
31-01-2015 12:15:38 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|