Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Co się najczęściej psuje w 223
Autor Wiadomość
simi81 Offline
Pasjonata marki
*


Liczba postów: 2,021
Imię: Kamil
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #16
RE: Co się najczęściej psuje w 223
No tak, można zajechac ta skrzynie, ale nie wiem co trzeba robić jawka... Największą zmorą jest jikov w 223

Garaż Simiego
1. Romet ogar 200 -1989
2. Fiat 126p -1986
3. FSO Polonez Caro -1996
4. Zaporożec ZAZ 968A -1978
5. Romet Wagant -1989
6. Romet Wigry 3 -1982
7. Romet Jubilat 2 -1989
8. Romet universal -1988
9. Romet Mińsk - 1988

I reszta niezidentyfikowanego złomu :F
09-01-2015 10:07:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #17
RE: Co się najczęściej psuje w 223
(09-01-2015 10:07:58)simi81 napisał(a):  No tak, można zajechac ta skrzynie, ale nie wiem co trzeba robić jawka... Największą zmorą jest jikov w 223
No gaźnik to zauważyłem że szczytem techniki nie jest. Ale dobre jest to że można go wyczyścić bez zdejmowania, ale nie wiem dlaczego tak często muszę to robić mimo filtra.
Do tej jawy co remontuje to chce dać gaźnik GM13f rozwiercany na 14,5mm albo 15mm jak się uda i dysza około 60.

A no i spalanie, ja wszystkimi motorowerami jak nie docieram to jadę na maksa, no to chart z tym gaźnikiem palił mi 2,5l może troszczę więcej a Jawa to 4l to czasem mało mimo że moc jest prawie że taka sama.
09-01-2015 12:44:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Matinek Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,186
Imię: Mateusz
Skąd: Łowicz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #18
RE: Co się najczęściej psuje w 223
Pewnie zaraz zrobi się poruszenie i bulwersacja :F. Nie na widzę tego silnika w nim cały czas coś się psuje i przestawia w ogóle już tego nie ruszam. i to nie jest że nie umiem zrobić a ni że nie jest porządnie zrobione, no bo sory jak robił to mechanik co pracował w serwisie Jawy i shl w latach 70 to wiedział co robi mimo to cały czas się psuje. Natomiast inne silniki np dezamet np ten od simsona się tak nie psują. bez obrazy koledzy i koleżanki ale z jakiego powodu Ogar 200 to najtańszy motorower z dokumentami? A no stąd, ze nikt tego za bardzo nie chce. Bez Bulwersów proszę. :F

Simsonomania <3
09-01-2015 19:33:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #19
RE: Co się najczęściej psuje w 223
Jak sobie porównuje 223 do polskiego 023 , to Czeskie serce jest niezniszczalne,

Jedny słaby punkt, to może i sprzęgło, ale wystarczy kupić, odpowiednie dobre tarcze, zahartować popychacze, i problem znika Smile

Nie potrafie pojać jak można narzekać na ten silnik hah, jednie co może wkurzać to odrotna mysl technollogczina czechów, kopka działą do przodu i jedyna jest u góry hah Big Grin

A tak po zatym, prosty i bardzo dobry silnik hah wiec nie wiem czemu każdy go jedzie hah,
Wystarczy odpowiednia ręka, trzeba zrobić RAZ a PORZĄDNIE< nie na odpiernicz hha

Na pewno dużo mocniejszy i wytrzymalszy od 023, 019 itp.

no może minusem jest jeszcze paliwożerność hah

Ale 3 litry idzie wykręcić Ale trzeba dobrze wyregulować gaźnik hah, bo co z tego żę macie spalanie rzędu 4 litrów, jak z pół litra lub więcej przez te 100 km wyleci inną drogą niż tłmuik hah, a po prostu spadnie na ziemię ha Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2015 20:00:01 przez kondzio310.)
09-01-2015 19:56:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kadetmen Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,150
Imię: Michał
Skąd: -
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: Co się najczęściej psuje w 223
Może dlatego ,że większośc ich posiadaczy to ułomne niedorozwoje ,których nie stać na co innego i nie potrafią w tym silniku nic porządnie zrobić .Smiać mi się che jak czytam te Wasze awarie .

A Ty matinek też mnie dziwisz,bo kiedyś podniecałeś się jakim to porofesjonalistą nie jesteś ,ale najwodoczniej szczytem Twoich możliwości jest remont 023 .

Nie wiem czy to jest jest dla wszystkich jasne,ale nawet w NOWEJ świecy trzeba ustawić przerwe,bo 223 jest czułe na tego typu rzeczy .

Zapłon o ile jest czysty,dobrze polutowany,zaizolowany i wyregulowany to nic nie ma prawa się popsuć .

Oczywiście idealny ten silnik też nie jest,bo sprzęgło w tym silniku to chyba jakaś pomyłka czeskich inżynierów czy kij wie kogo tam .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2015 20:07:00 przez kadetmen.)
09-01-2015 20:01:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kadetmen za ten post.
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,735
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #21
RE: Co się najczęściej psuje w 223
Ja osobiscie nie mam zadnych zastrzezen do tego silnika, pomijajac tylko to ze ja mialem kinowe platynki i scieralo mi koleczek ten co palec go popycha. Co 70km okolo musialem przestawiac platynki az w koncu je zajechalem. Jezdze teraz na orginalach. W sumie juz dlugo nie jezdzilem bo teraz chart glowny pojazd. W ogarze 200 ja uwazam za zmore kondensator, ktory po wywaleniu w okolice cewki wn praktycznie jest bezawaryjny. Sprzeglo? Nie wiem dlaczego ale ja NIGDY nie mialem z nim problemu. Moze dlatego ze zawsze podczas remontow zmienialem tarczki. Zaplon naprawisz na chodniku, gaznik tez. Jak masz dobrze poskladane i wyregulowane to silnik zloto. Spalanie nie ma tragedi 3,5l to jest maksimum. Nie wierze ze spali wiecej jak 4. To nie jest star :F silniki 223 sa czule to fakt. Ale jak ktos ma pojecie w glowie i troche checi do pracy to z pewnoscia naprawi go sam i nie bedzie musial jezdzic po mechanikach

"Lepiej daj fotki z odpalania silnika Smile I napisz co i jak z nim było Smile"
09-01-2015 20:54:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Matinek Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,186
Imię: Mateusz
Skąd: Łowicz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #22
RE: Co się najczęściej psuje w 223
Hah no widzisz tylko, że większość opinii jest taka, ze to silnik 223 jest szybki i zwinny a bardzo delikatny a dezamety są wolne ale idiotoodporne.

Simsonomania <3
09-01-2015 21:01:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kadetmen Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,150
Imię: Michał
Skąd: -
Pojazd: Inny
Post: #23
RE: Co się najczęściej psuje w 223
(09-01-2015 21:01:16)Matinek napisał(a):  Hah no widzisz tylko, że większość opinii jest taka, ze to silnik 223 jest szybki i zwinny a bardzo delikatny a dezamety są wolne ale idiotoodporne.

Taa .
09-01-2015 21:07:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #24
RE: Co się najczęściej psuje w 223
(09-01-2015 21:01:16)Matinek napisał(a):  Hah no widzisz tylko, że większość opinii jest taka, ze to silnik 223 jest szybki i zwinny a bardzo delikatny a dezamety są wolne ale idiotoodporne.


023 i odporność,

Porównująć skrzynie 223 i 023, to 023 to jakaś porażka, hah

Nie moge pojać jak mi ścieło zęby na wałku głównym. to jakaś połyka ten materiał hah. A z tego co czytałem , to często to sie zdarza

W 223 , moge ruszać bez sprzęgła, jeździć bez sprzęgła zmieniać biegi na gazie bez sprzęgła hah , i nic nie zgrzyta, i nic nie stuka puka i i nie wymięka, więć o delikatności tego silnika nie moge powiedzieć.

Tak jak kolega wyżej pisał, można po prostu pare reczy poprawic, tak jak miejsce kondensatora,
Wystarczy przenieść tak jak kolega wyżęj mówił, w okolice cewki butelkowej i problem znika całkowicie, nawet zapomnisz że w tym motorze jest coś takiego jak kondensator Smile

PO prostu ten silnik jest dla zawansowanych ludzi hah.
A jak silnik poczuje że ktoś sie zna na rzeczy, to staje się niezawodny Smile

NIgdy w życiu nie pchałem jawki z powodu silnika, a przejechałem nią 6 tys. km , Jedyne awarie na trasie to przebita opona, no i raz skończyło mi sie sprzęgło, ale nie boje się nią jechać 200 km w jedną stronę. Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2015 21:14:53 przez kondzio310.)
09-01-2015 21:13:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kondzio310 za ten post.
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #25
RE: Co się najczęściej psuje w 223
(09-01-2015 19:56:43)kondzio310 napisał(a):  Nie potrafie pojać jak można narzekać na ten silnik hah, jednie co może wkurzać to odrotna mysl technollogczina czechów, kopka działą do przodu i jedyna jest u góry hah Big Grin
Czesi pierwotnie zaprojektowali ten silnik w taki sposób by jedynka była na dół, w pierwotnych wersja oś zmieniaczki biegów była na śrubie M8 dekla od sprzęgła i była ona skierowana do przodu tak jak w Simsonie czy Romecie, dopiero w Jawie 05 zmienili to ze względu na wygodę.
(09-01-2015 19:56:43)kondzio310 napisał(a):  Na pewno dużo mocniejszy i wytrzymalszy od 023, 019 itp.
Od 019 każdy silnik jest wytrzymalszy.

(09-01-2015 20:01:15)kadetmen napisał(a):  Oczywiście idealny ten silnik też nie jest,bo sprzęgło w tym silniku to chyba jakaś pomyłka czeskich inżynierów czy kij wie kogo tam .
Sprzęgło jest takie bo jest zapożyczone z silnika Jawy 550 która miała tylko 1,5km. Zamiast zaprojektować nowe sprzęgło to oni jest tylko wzmacniali przez co końcowym efektem mamy dwu tarczowe sprzęgło o małej powierzchni ciernej i z aż pięcioma bardzo mocnymi sprężynami.


Fajnie jest tak trochę podyskutować.
09-01-2015 21:27:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Matinek Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,186
Imię: Mateusz
Skąd: Łowicz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #26
RE: Co się najczęściej psuje w 223
HAH to SE jeździj bez sprzęgłów, i SE zmieniaj biegi na gazie a najlepiej to SE bez oleju jeździj. Sprzęgło jest po to żeby go używać, a biegi po to żeby ujmować gaz przy ich zmianie. (Tak w nawiasie to ty chyba nie widziałeś zaawansowanego silnika skoro ten tak nazywasz) Miałeś 023 albo 019 że się mądrzysz? Pewien jestem, ze wymyślasz jakieś zmyślone Historie. A nawet jeżeli to co tu się dziwić, że ci się coś popsuło jak ty jeździsz bez sprzęgła. HAH 6 tysięcy, chyba 60km. Podniecasz się tymi twoimi "wyczynowymi" jazdami jak szczerbaty sucharami. A tak naprawdę to tylko świadczy o twoim nie dbalstwie i głupocie. Tyle w temacie. A na przyszłość radzę ci nie przedrzeźniać ludzi bo potem ludzie będą przedrzeźniać ciebie.
ps. jak chcesz to i po 2000km rób nikt ci nie broni.

Simsonomania <3
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2015 21:38:08 przez Matinek.)
09-01-2015 21:32:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #27
RE: Co się najczęściej psuje w 223
No nie wiem, kolega ma ogara 200, jeździ nim po polach, na jednym kole, a silnik nie wymięka... Jedynie sprzęgło raz mu padło. Ogólnie ten ogar mało kiedy się psuje.
09-01-2015 21:38:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #28
RE: Co się najczęściej psuje w 223
(09-01-2015 21:32:23)Matinek napisał(a):  HAH to SE jeździj bez sprzęgłów, i SE zmieniaj biegi na gazie a najlepiej to SE bez oleju jeździj. Sprzęgło jest po to żeby go używać, a biegi po to żeby ujmować gaz przy ich zmianie. (Tak w nawiasie to ty chyba nie widziałeś zaawansowanego silnika skoro ten tak nazywasz) Miałeś 023 albo 019 że się mądrzysz? Pewien jestem, ze wymyślasz jakieś zmyślone Historie. A nawet jeżeli to co tu się dziwić, że ci się coś popsuło jak ty jeździsz bez sprzęgła. HAH 6 tysięcy, chyba 60km. Podniecasz się tymi twoimi "wyczynowymi" jazdami jak szczerbaty sucharami. A tak naprawdę to tylko świadczy o twoim nie dbalstwie i głupocie. Tyle w temacie. A na przyszłość radzę ci nie przedrzeźniać ludzi bo potem ludzie będą przedrzeźniać ciebie.
ps. jak chcesz to i po 2000km rób nikt ci nie broni.

Śmiać sie czy płakać hah Big Grin
Przez te akcentowane "SE" czuje sie jak oglądająć "Rolnik Szuka Żony"
Mam zarówno 023 jak i 223, używam sprzęgła, ale zdarzało się jechać w hardcorowych warunkach bez możliwości nie robienia nic oprócz kierowania, ale nie otym. Nie będę się wymądrzał i cie uczył życia. ale po prostu, ja nie używam jawki do jazdy po polach. Użytek codzienny mówi ci to coś ?,

Po zatym nic nie nazywam zawansowany silnikiem, zdarza mi się remonotwać coś innego niż tylko siliniki typu 223, 023 itp. itk.

nie wiem wyczuwam u ciebie polaczkowaty ból dupy że ktoś może robić coś więcej niż ty.

Jestem bardziej za debatą, niż za kłótnią. Nie kierowałem nic do konkretnych osób, wiec nie rozumiem o co ci chodzi, a polecam kupić ci lek na wszystkie problemy świata : http://allegro.pl/masc-na-bol-dupy-lek-n...51203.html
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2015 21:47:36 przez kondzio310.)
09-01-2015 21:45:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo kondzio310 za ten post.
Bartosz. Offline
Znawca :F
*


Liczba postów: 394
Imię: Bartosz
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #29
RE: Co się najczęściej psuje w 223
Ogara miałem 4 lata,sprzedałem teraz mam simsona więc ocena będzie obiektywna.
Przez 4 lata remonty były na czas a w zasadzie to jeden i ani razu mnie nie zawiódł,nie zostawał w tyle przy super chinskich skuterach kolegów.
Skrzynia jest nie do zajechania nie tak jak w dezametach,moc duża.
Jeżeli wszystko robisz na czas to nic się nie psuje chyba że przerywacz swoje przejeździ lub kondensator.
I pozrdo dla znawców którzy nie potrafią ogarnąc takiego prostego silnika.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2015 22:08:40 przez Bartosz..)
09-01-2015 22:08:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #30
RE: Co się najczęściej psuje w 223
no to ja dodam swoje 3 grosze :

niby ten silnik jest zły właśnie przez takie głupoty że silnik jest fe to też tak myślałem że ten silnik jest zło i szatan ,lecz jakoś udało mi się go ogarnąć a z tym zapłonem to nie tak do końca że jest zły ja u siebie kupiłem nowy czeski orginał,mam cewkę pod bakiem elpromu, i kondensator poza silnikiem od malucha orginał magneti-marelli i ma bardzo dobrą iskrę ,ostatnio zmieniłem świecę na ogrinał pal bo ostatnią iskrę spalił ale i tak dzielnie walczyła ,no i trzeba mieć porządek w instalacji a nie syf ,no i silnik prawie na czeskich orginałach złożony ,nie podoba mi się to że ostatnio wypluwa z końcówki wydechu uszczelnienie mi no i to żęby kopniak naprawić jak się półksiężyc albo sprężyna pęknie to trzeba cały silnik rozbierać żeby to wymienić ,no i czego oczekujecie od silnika który technologicznie jest z lat 60-tych ,no i nie taki jikov zły jest ja mam uszczelnionego i pali te katalogowe wartości paliwa,także nie ma co tam narzekać że ten silnik to zło i szatan .
09-01-2015 22:54:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 117
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 470
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 255
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 381
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 358
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 499
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19236
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 247
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 837
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 159
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 307

Reklama