Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
hohowski
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Marcin to prawda, że kolega który robił mi to tulejowanie nie postarał się tym razem zbyt mocno. Sam zwróciłem uwagę na brak tej symetryczności w wykonaniu kanałów, cóż tak to zrobił i nic na to nie poradzę. Mam jednak pewne wątpliwości czy jest to aż tak istotne.
Zacznijmy od początku, pierwsze próby robiliśmy bez obrotomierza i tylko na pierwszym biegu bo jest zima i nie ma co szaleć po wsi. Tak na słuch wydawało nam się, że silnik kręci się do niższych obrotów ale teraz młody założył obrotomierz i silnik osiąga na luzie te same obroty co 70 ccm. Silnik ten jest też znacznie mocniejszy od 70 ccm i lepiej ciągnie u dołu dodatkowo nie ma najmniejszego przytkania przed reso. Przy testach silnik miał za dużo paliwa, mówiłem o tym młodemu ale ze względu na brak jego dotarcia sam chciał aby tak zostało. Teraz lekko przeregulował gaźnik i silnik rozpędza się dużo lepiej. Ja jeszcze dodam od siebie, że brakuje mi w tym duecie (cylinder i wydech) charakterystycznego dzwonienia wydechu jakie było słychać w 70 ccm i to na początku budziło moje zaniepokojenie, że nie ma reso. Podsumowując to nie ma nad czym płakać bo jest znacznie lepiej niż na 70 ccm a pojemność wzrosła jedynie o 7 ccm. Jest jeszcze jedna sprawa: tu gdzie wydech (kanał wydechowy) 70 tki jest w najwyższy jest on też bardzo szeroki w stosunku do tego z 77 ccm bo tu jest przegroda i to bardzo szeroka czyli jakby porównać szerokość wydechów w samym szczycie to szerszy wydech ma 70 tka i to może powodować, że u góry ten silnik może nie zwalać z nóg, ale tak naprawdę to nikt z nas jeszcze tego nie sprawdził. Gazując na wolnych obrotach tego się nie da potwierdzić. Postaram się podszlifować go jeszcze i minimalnie podrównać te wydechy i powinno być wszystko ok. Jeśli tylko potwierdzasz, że wzrost pojemności nie powinien mieć wpływu na wymiary tego wydechu to cylinder ja już sam opanuję. Tam jest jeszcze jeden szkopuł - kolega który robił tuleję nie wiem po co i czemu podniósł bost port powyżej płuków głównych i pomocniczych i to mi się bardziej nie podoba.
Kolego Marcin jest jeszcze coś - ten cylinder ma wydech o około 1 mm wyżej czyli na wysokości nawet nie całe 25 mm co daje mi z obliczeń jakieś 181 stopni albo więcej otwarcia a ten do którego liczyłeś wydech ma 176 lub nawet mniej, weź to jeszcze pod uwagę choć jak patrzę w program do liczenia wydechów to nie zmienia to zbyt wiele przy tych samych wymiarach wydechu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2015 21:17:10 przez hohowski.)
|
|
06-01-2015 21:10:48 |
|
|
marcin194
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Pudło, nawet nie wiem co to za program
Masz na myśli to?
http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm
Jedyny wytwór tego gościa jaki znam... Średnio przydatny
Jest jeszcze silencer.app oparty na javie,ale on wykorzystuje algorytmy jeningsa... Stosowane jeszcze w latach 60-70... Dobre, ale jedynie do zastosowań modelarskich Natomiast ma bardzo fajny aplet obliczania końcówek tłumiących, z którego niegdyś korzystałem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2015 00:18:16 przez marcin194.)
|
|
07-01-2015 00:06:45 |
|
|
janusz94
Rezonator
Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2015 20:23:46 przez janusz94.)
|
|
18-01-2015 20:16:31 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|