Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 4.5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
Autor Wiadomość
Akaveli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 30
Imię: Paweł
Skąd: Toruń
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #16
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
Kurdę :/ Próbowałem na dwóch innych cewkach czyżby oby dwie się popsuły. a kupować nowej to się nie opłaca 60zł a jeżeli to nie jest to. Tylko pieniądze w błoto postaram się jakoś to załatwić
(04-01-2015 00:43:08)kondzio310 napisał(a):  Cewka w/n to jest raczej problem

Z głowicy ?

no tak samo jak bez głowicą, tylko wtedy pomiary są mniej dokładne przy suwmiarce, bo tłok jest półokrągły, wiec pomiary mogą być minimalnie różne .

Wykręcasz świece, ustawiasz GMP, wkłądasz suwmiarke w miejsce świecy wysuwasz głebokościomierz aż dotknie tłoku, sprawdzasz pomiar, cofasz tłok o 2 mm, no i wtedy ustawiasz platyny tak żeby sie minimalnie otwierały,

A i tak z doswiadczenia platyn nie ustawiaj w GMP , tylko wtedy gdy są najszerzej otwarte, a to nie zawsze jest GMP, cześto minimalnie dalej Smile

Ale nawet jak zapłon jest nie dopracowany powienien odpalić,

CEWKA CEWKA jeszcze raz cewka w/n sprawdź to , bo to że iskra jest to nie oznacza że iskra jest pod ciśnieniem, moze być za słaba po prostu Smile

To znaczy że platynki nie muszą się otwierać gdy tłok jest u góry tylko obojętnie gdzie a ważne żeby miały odpowiednią przerwę? Bo jeżeli tak to byłem bardzo głupi ;D
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2015 03:34:55 przez Akaveli.)
04-01-2015 03:27:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
romet200 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 268
Imię: Daniel
Skąd: Bąkowiec
Pojazd: Romet Chart
Post: #17
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
Ustaw wszystko porządnie jeśli nie pomoże to spróbuj zmienić jeszcze przerywacz i kondensator.

Mój Chart 210 Elektronik

Pomogłem postaw piwko.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2015 03:40:10 przez romet200.)
04-01-2015 03:39:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #18
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
Platyny MAJĄ się otwierać, kiedy tłok jest w GMP!

Simmeringi sprawdzałeś?

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
04-01-2015 13:15:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika
sebastian214 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 51
Imię: Sebastian
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #19
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
A platynki nie mają się zaczynać otwierać 1,8-2 mm przed GMP ?
04-01-2015 13:36:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Akaveli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 30
Imię: Paweł
Skąd: Toruń
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #20
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
No właśnie to jednak dobrze wiedziałem , w tym co Kondzio310 to źle zrozumiałem Wink
04-01-2015 13:51:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Akaveli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 30
Imię: Paweł
Skąd: Toruń
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #21
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
Właśnie wróciłem do domu i idę pobawić się tym zapłonem , że na moim kole magnesowym nie było wcięcia bo było ułamane miałem źle wsadzoną krzywkę.Udało się odkręcić śrubkę trzymającą krzywkę teraz tylko ją odpowiednio założę i z tym zapłonem powinno sie udać żeby, platyny otwierały się w odpowiednim momencie a anie kiedy tłok jest na dole Wink Zdam relację trochę później..
04-01-2015 17:53:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Akaveli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 30
Imię: Paweł
Skąd: Toruń
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #22
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
Jest tak jak myślałem , platynki zaczynają się otwierać na 1.8mm a przerwa na nich jest 0,3 a kiedy tłok jest u góry 0.5mm i tak kręciłem aparatem zapłonowym w prawo i w lewo ustawiając na nowo platynki itp. Nadal strzela w tłumik. Jak tak dalej pójdzie to na złom go wy.. Big Grin
04-01-2015 20:18:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #23
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
przed 1.8 mm przed GMP to platynki mają sie otwierać, i to jest około 0.05 mm, 0.3 to już są otwarte, i na takiej przerwie juz by motorek jeździł jak szalony,

powiedz mi jeszcze na świecy jaką masz przerwę?

Szczerze, ja juz od paru LAT platyny ustawiam na oko, suwmiarka tylko i śrubokręt i zapłon jest mój,

a jak na szczelinomierz robisz, to ustaw maxymalną przerwe na platynach na 0.35 mm, ale po ustaweiniu zapłonu
I potem jeszcze raz sprawdź zapłon, i powinno być ddobrze, ale jak masz klin na magnecie ścięty i sie krzywka nie klinuje w magnecie to najlepiej nowe magneto Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2015 20:26:45 przez kondzio310.)
04-01-2015 20:22:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Akaveli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 30
Imię: Paweł
Skąd: Toruń
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #24
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
(04-01-2015 20:22:26)kondzio310 napisał(a):  przed 1.8 mm przed GMP to platynki mają sie otwierać, i to jest około 0.05 mm, 0.3 to już są otwarte, i na takiej przerwie juz by motorek jeździł jak szalony,

powiedz mi jeszcze na świecy jaką masz przerwę?

Szczerze, ja juz od paru LAT platyny ustawiam na oko, suwmiarka tylko i śrubokręt i zapłon jest mój,

a jak na szczelinomierz robisz, to ustaw maxymalną przerwe na platynach na 0.35 mm, ale po ustaweiniu zapłonu
I potem jeszcze raz sprawdź zapłon, i powinno być ddobrze, ale jak masz klin na magnecie ścięty i sie krzywka nie klinuje w magnecie to najlepiej nowe magneto Smile


Przerwę , na świecy ustawiałem różnie 0.6mm nawet i nic kurde , A czemu ma takie problemy , dodam że wał u mnie chodzi z oporem ponieważ lewy uszczelniacz łożyska go hamują , poprzedni silnik w którym posypały się biegi paluszkiem można ruszyć wał a tu trzeba użyć trochę siły Huh


Próbowałem na dwóch cewkach butelkowych , i nie ma różnicy bo ktoś kiedyś wspomniał że to to
Klin na wale jest i ma się dobrze
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2015 22:15:28 przez Akaveli.)
04-01-2015 22:05:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika
TheNight Offline
Technik
*


Liczba postów: 904
Imię: Krystian
Skąd: Sanok
Pojazd: Romet Chart
Post: #25
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
Zapłon... innego winowajcy nie ma.. z tego co widzę to masz w awatarze 2 jawkic jeśli obie są twoje mógłbyś spróbować przełożyć zapłon

*Tuning/Usprawnianie Silników 2T
*Remonty generalne silników 2T/4T
Mój Chart 50/5
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
04-01-2015 23:06:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Akaveli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 30
Imię: Paweł
Skąd: Toruń
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #26
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
Są moje ;D , właśnie tak zrobiłem , bo jednemu poszły biegi i próbuję drugiego uporać...
04-01-2015 23:12:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #27
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
Uszczelniazce nie chamują wału, nie mają ąż takiego oporu, Co najwyżej to Łożyska,

to może jak nie cewka butelkowa , to cewka zapłonowa daje zbyt mały prąd, kondensator, itp.
05-01-2015 21:24:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Akaveli Offline
Nowy
*


Liczba postów: 30
Imię: Paweł
Skąd: Toruń
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #28
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
(05-01-2015 21:24:42)kondzio310 napisał(a):  Uszczelniazce nie chamują wału, nie mają ąż takiego oporu, Co najwyżej to Łożyska,

to może jak nie cewka butelkowa , to cewka zapłonowa daje zbyt mały prąd, kondensator, itp.

Sprawdzałem na kondensatorach nowych od malucha , wsk i od jawki i nie ma różnicy a co do cewek pisałem że iskrownik ma nie cały rok cewki wyglądają jak nowe ;P
05-01-2015 22:49:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika
buteks102 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 48
Imię: Endriu
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #29
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
Piszesz "cewki wyglądają jak nowe". Chłopie te nowe cewki jeżeli są chińskie (a zapewne są, bo ładnie wyglądają) to czasami można je zajechać w 2 miesiące. Jeżeli w środku padła izolacja, zwiera gdzieś zwoje, za małe napięcie i słaba iskra na świecy. W tych silnikach Jawki, zapłon to jedna wielka improwizacja. Ja zawsze sam nawijałem cewkę WN drutem z agregatu od lodówki, a butelkową mam od Simsona. Nie kupuje tych "nowych cewek bo to gónwo. Platynki masz czeskie? Są one dostępne.

Sprawdź jeszcze czy ci nie łapie "lewego powietrza" pod gaźnikiem uszczelka. U moich kumpli częsta usterka, którą im naprawiam.

Pokombinuj z dolotem. Spróbuj bez filtra też odpalić, albo z zamkniętym powietrzem całkowicie.
05-01-2015 23:12:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #30
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
(05-01-2015 23:12:04)buteks102 napisał(a):  Piszesz "cewki wyglądają jak nowe". Chłopie te nowe cewki jeżeli są chińskie (a zapewne są, bo ładnie wyglądają) to czasami można je zajechać w 2 miesiące. Jeżeli w środku padła izolacja, zwiera gdzieś zwoje, za małe napięcie i słaba iskra na świecy. W tych silnikach Jawki, zapłon to jedna wielka improwizacja. Ja zawsze sam nawijałem cewkę WN drutem z agregatu od lodówki, a butelkową mam od Simsona. Nie kupuje tych "nowych cewek bo to gónwo. Platynki masz czeskie? Są one dostępne.

Sprawdź jeszcze czy ci nie łapie "lewego powietrza" pod gaźnikiem uszczelka. U moich kumpli częsta usterka, którą im naprawiam.

Pokombinuj z dolotem. Spróbuj bez filtra też odpalić, albo z zamkniętym powietrzem całkowicie.


Podchodzisz do tego troche zbyt gwałtownie,

Jedna wielka improwizacja mówisz, To po prostu trzeba wszystko zrobić raz , a dobrze i porządnie, ja przejcheałem bezobsługowo 3 tys. km, jawką, bez zaglądania do zapłonu, Wystarczy wszystko dokłądnie zrobić.

Sama, cewka butelkowa , wiadomo można kupić za 20 zł i za 40.
Sam od siebie polecam tą droższą firmy Elprom, jakoś jest naprawdę taka jak powinna Smile

Lewe powietrze, nawet gdy by łapał, powinien odpalić.
Skoro silnik można odpalić bez gaźnika, to chyba wtedy ma lewego powietrza mnóstwo a jednak odpali.

Tutaj problem, siedzi w Zapłonie, iskra jest ewidętnie zbyt słaba, albo jest w nie odpowiednim momencie,
05-01-2015 23:38:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 84
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 459
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 248
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 352
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 495
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 290

Reklama