Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Przednie zawieszenie
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Przednie zawieszenie
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-12-2014 23:54:59 przez joozek.)
|
|
16-12-2014 23:52:15 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
krzychu222u (12-17-2014)
|
Motorowerzystka
Mekanik xD
Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Przednie zawieszenie
|
|
17-12-2014 00:56:37 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Przednie zawieszenie
no ok ...
najpierw na sztycy widełek nabijasz 1, bieżnią do góry. Najlepiej z użyciem rurki większej niż sztyca, ale dopasowana tak by nie uszkodzić bieżni. Następnie w ramie na sztycy nabijasz po jednej miseczce łożyskowej. Te z aukcji allegro są dwie różne, więc na dolną część nabijasz miseczkę 6 nieco wyższą, a na górę miseczkę 5 nieco niższą. Do nabijania użyj twardego drewna i młotek. Wysokością miseczek dobierzesz prawidłową wysokość ograniczników skrętu na ramie i widełkach. Teraz pora na składanie; najpierw łożysko - wianek, nakładasz na tą dolną bieżnię kulkami do góry (oczywiście daj sporo smaru do łożysk - zielony, nie towot ŁT-4), teraz nakładasz ramę z nabitymi miseczkami. Sztyca powinna wystawać na kilka cm, już tylko z samym gwintem zewnętrznym. Wkładasz drugi wianek, tym razem kulkami w dół, czyli do miseczki, no i znów smar. Teraz nakrętka 3, z jednej strony widać bieżnię pod łożysko i tą stroną nakręcasz ją w stronę założonego łożyska. Nakręcasz ją do oporu tylko ręką. Wykonaj teraz próbę całymi widełkami w prawo i lewo do ograniczników skrętu. Znów dokręcasz nakrętkę 3, opór powinien być lekko wyczuwalny, ale nie możesz zablokować skrętu, nie może też być wyczuwalnych luzów na boki. Kolejny krok to półka górna zawieszenia, zakładasz ją teraz. Tu moja mała uwaga. Te zestawy z allegro mają zbyt niską nakrętkę 3 więc jeśli półka nie dociska do niej to za chwilę się rozkręci. Musisz to skontrolować, albo dając starą nakrętkę jak ta 3, jeśli bieżnia nie jest zniszczona, albo dodając dodatkową podkładkę taką jak nr 2, jeśli założyłeś tą chińską. Ona ma takie zabezpieczenie, ząbek przed odkręceniem. Po założeniu półki dajesz teraz tą podkładkę 2 i nakręcasz nakrętkę 4 (dokręcasz właściwym kluczem na max, ale jej nie zerwij Tu mała uwaga, te wszystkie zestawy chińskie mają tylko takie te nakrętki, jak do mocowania kierownicy na sztycy, jak w rowerze, więc będzie otwór na wylot. Dlatego najlepiej / ładniej jest dać oryginalną zaślepioną nakrętkę z Twojego Romet-a (użyj specjalnego klucza i dokręć nim na max). Dodatkowo, możesz się pokusić o spiłowanie iglakami; zadziorów od stukania w nią przecinakiem, a następnie jej nowe pochromowanie. Efekt gwarantowany.
Miłej pracy
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
17-12-2014 01:16:24 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
krzychu222u (12-20-2014)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 6 gości
|
|