Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
[Poradnik] Renowacja kasku typu orzeszek.
Autor Wiadomość
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
[Poradnik] Renowacja kasku typu orzeszek.
Dział chyba odpowiedni Wink

Kask orzeszek, pożądany przez wielu kolekcjonerów. Niestety ciężko jest znaleźć oryginalny, świetnie zachowany egzemplarz. W tym poradniku postaram się choć trochę pomóc w renowacji Wink




Najpierw wypadałoby wyciągnąć wkład:



U mnie niestety styropian jest wyżarty przez myszy...

Po rozebraniu bardzo dokładnie czyścimy skorupę rozpuszczalnikiem, a następnie odtłuszczamy rozcieńczalnikiem.


I nakładamy trochę szpachli, nie polecam pakować tego tyle co ja Big Grin


Docieramy. Bierzemy kostkę drewna i na nią nakładamy papier ścierny, nie polecam trzeć z papierem w ręce. Użyłem do tego papieru 400 na mokro



Następnym krokiem jest pomalowanie skorupy podkładem akrylowym. Odtłuszczamy rozcieńczalnikiem i możemy malować podkładem. Podobno przez akrylowym powinno się dawać podkład do plastiku, z racji tego że u siebie takiego nie znalazłem to nie skorzystałem z tego dobrobytu, raczej lakier nie będzie odpadał.


Teraz bierzemy papier 400 i matujemy


To samo papierem 600


No i nadszedł czas na kolorek Wink Ja użyłem lakieru renowacyjnego w puszce.


Jeżeli mamy jakieś zacieki, to po wyschnięciu likwidujemy je papierem 400, potem 600/800 i malujemy drugą warstwę lakieru, tym razem ostrożniej Smile

Niestety nie mam więcej zdjęć nie zacząłem jeszcze go składać, ale myślę że można tego dokonać bez problemów Smile

Renowacja tego kasku wyniosła mnie całe 8zł, a jazda zabytkowym motocyklem w takim orzeszku jest bezcenna Big Grin

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
20-09-2014 21:48:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Wojtek3362 za ten post.
Reklama
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: [Poradnik] Renowacja kasku typu orzeszek.
A jak temat ponownego nitowania?? Bo ja na tym utknąłem.
09-12-2014 16:08:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wilq59 Offline
I ♥ ROMET
*


Liczba postów: 213
Imię: Kamil
Skąd: Piaseczno
Pojazd: Romet 100
Post: #3
RE: [Poradnik] Renowacja kasku typu orzeszek.
Ja swojego też potraktowałem w ten sposób. Od razu inaczej wygląda.
09-12-2014 19:03:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: [Poradnik] Renowacja kasku typu orzeszek.
Nitowanie? Domyślam się, że chodzi o montaż fasunku do skorupy? Jest to bardzo proste. Użyłem do tego grubej nici, tzw. szpagat, do tego gruba igła. Wkładamy fasunek do skorupy i po prostu przebijamy igłę przez stare otwory, lub robimy nowe. Przekładałem nić co drugi otwór, według mnie jest to stabilniej. I to chyba tyle Smile

Tak wygląda już skończony kask na ogarze

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
09-12-2014 21:03:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Wojtek3362 za ten post.
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: [Poradnik] Renowacja kasku typu orzeszek.
Wojtek, pokaż jak zdziałałeś to mocowanie flaków do skorupy bo na tym foto nie widzę.
09-12-2014 23:28:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jaras Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 163
Imię: Jarek
Skąd: Rypin
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: [Poradnik] Renowacja kasku typu orzeszek.
Fajny poradnik, może kiedyś też wezmę się za renowację kasku, to skorzystam. Mam już jeden odmalowany, ale mój bląd, bo ni eposzpachlowałem go i w 1/2 miejscach są małe odpryski. Świetna robota, gratulacje Wojtek.
12-12-2014 23:13:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dlugiLBN Offline
Lakiernik
*


Liczba postów: 698
Imię: Daniel
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: [Poradnik] Renowacja kasku typu orzeszek.
Wtrącę parę uwag Wojtek3362Big Grin
Przed szpachlowaniem matujemy na sucho 120 całość,wygładzamy większe pęknięcia,rysy,myjemy benzyną ekstrakcyjną.Nie wiem czy zmatowałeś przed szpachlowaniem,jeżeli nie to szpachla Ci poodłazi Undecided
Na takie jajo szpachlę nakładamy gumą nie blaszką i tam gdzie mamy jakieś ubytki a nie całość.
Jeżeli robicie dla siebie,po szpachlowaniu radzę odstawić na tydzień czasu w ciepłym miejscu,żeby szpachla doschła,wtedy nie wyjdą nam jakieś buby pod lakierem.
Szpachlę drzemy papierem 120 na sucho, nie bawimy się 400 na mokro.
Po wydarciu szpachli papierem 180 na mokro lecimy całość.
Do podkładu akrylowego dodajemy dwa specyfiki.Plastyfikator i uprzyczepniacz żeby podkład nam nie pękał i nie odłaził.Jeżeli mamy pistolet bo do spraya nie dodamy :F
Podkład matujemy raz 400 na mokro pod akryl.Metaliki,perły i akryle dwuskładnikowe 600-800.
Nie myjemy podkładu nitrem bo może nam poważyć tylko benzyną ekstrakcyjną.
Zacieki papier 2000 na mokro,potem polerka mechaniczna/ręczna.

Po po 7 latach i 20 benzyniakach kupiłem diesla :F

I NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIE Big Grin

BMW E32
CIVIC EJ9

Komar 2350 w trakcie kompletowania
Ogar 200 w całości do remontu
13-12-2014 00:44:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo dlugiLBN za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 45
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 237
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 443
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 489
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 824
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 263

Reklama