Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Kadet] Różne pytania
Autor Wiadomość
BlackDragon Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 160
Imię: Mateusz
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Kadet
Post: #1
Różne pytania
Witam!
Mam do was cztery pytania.
1. Chce mieć światła z akumulatora, ale gdy podłącze go do instalacji światła nie świecą,czemu? Czy to dlatego, że w kadecie mam prąd zmienny, a w aku stały?
2. Czy współczesne gaźniki, są dobrej jakości? Nie chodzi o np. K60B, bo wiem, że nie, ale np. o taki http://allegro.pl/gaznik-romet-komar-kad...88444.html
3. Czy też współczesne cewki zapłonowe są dobrze wykonane? I czy długo podziałają?
4. Czy da się założyć na tłok zamiast 2 grubych pierścieni kilka małych w istniejące już rowki? I czy kompresja się zwiększy?

Z góry dzięki za odpowiedź. Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2014 14:25:19 przez BlackDragon.)
30-11-2014 14:23:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Różne pytania
1. dobrze podłącz kable. prąd stały tu nie ma nic do rzeczy, w charcie żarówki poza jedną też są zasilane stałym.
2. ludzie klną na te gaźniki. z własnego doświadczenia wiem że nawet oryginalny K60B działa w rometach dopiero po wymianie dyszy na większą. być może z tego samego powodu ludzie narzekają na współczesne produkcje. U siebie mam inny mankament, mianowicie uszczelka na zaworku odcinającym dopływ paliwa lubi się wywijać i cieknie. Gaźnik od Simsona da to samo i jest niezawodny.
3. Nie wiem, ale może lepiej kupic oryginał bez śladów otarć od magneta.
4. a nie lepiej kupić inny tłok który już ma cienkie pierścienie? Sam mam złe doświadczenia z dzisiejszymi tłokami do rometów, może lepiej nie utrudniać sobie życia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2014 18:09:06 przez charper.)
30-11-2014 18:08:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BlackDragon Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 160
Imię: Mateusz
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Kadet
Post: #3
RE: Różne pytania
2. Czyli raczej nie kupować tego gaźnika? Bo chodzi mi o ten z linka,nie o K60B.
4. Masz propozycje jaki kupić ten tłok? Od jakiego modelu, marki?
30-11-2014 20:00:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Różne pytania
2. taki możesz kupić, ja w swoim 205 też mam współczesny gm12f i działa poprawnie
4. ja kupiłem do charta tłok od hondy mb 50 ale jeszcze go nie założyłem, dopiero niedługo dam cylinder do szlifu. ludzie kładą meteora, to firma która produkuje lepsze tłoki i właśnie można kupic meteora do hondy mb 50.
30-11-2014 20:27:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
betarr50 Offline
Jeździec Sam
*


Liczba postów: 279
Imię: Łukasz
Skąd: Włodawa
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: Różne pytania
2. ja mam taki gaźnik już 2 lata i jest wszystko, ciągle w dalszej eksploatacji
4. ja osobiście polecam tłok od hondy mb 50, jeśli cie stać to możesz kupić tłok firmy Meteor ale jeśli cie nie stać na tłok Meteora to kup taki i też naprawdę jest dobry mam go w crossie już drugi sezon i jest ok Smile
http://allegro.pl/tlok-honda-mb-50-mb50-...53651.html
30-11-2014 20:36:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BlackDragon Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 160
Imię: Mateusz
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Kadet
Post: #6
RE: Różne pytania
A gdyby do orginalnego tłoka dorobić 3 rowek i mieć 3 pierścienie?
30-11-2014 20:46:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
betarr50 Offline
Jeździec Sam
*


Liczba postów: 279
Imię: Łukasz
Skąd: Włodawa
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Różne pytania
moim zdaniem trzeci pierścień nie doda ci mocy
30-11-2014 20:48:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Różne pytania
(30-11-2014 20:46:00)BlackDragon napisał(a):  A gdyby do orginalnego tłoka dorobić 3 rowek i mieć 3 pierścienie?

będzie się bardziej grzał, będzie miał gorsze smarowanie, nie zwiększy Ci to kompresji. Jeśli chcesz szybciej pojeździć to najlepszym wyjściem będzie chociaż silnik od ogara 200. Nie zrozum mnie źle, ale nie opłaca się przy tym grzebać.
30-11-2014 21:03:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
betarr50 Offline
Jeździec Sam
*


Liczba postów: 279
Imię: Łukasz
Skąd: Włodawa
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: Różne pytania
jak już chcesz się pobawić jednak przy 023 to może być jednym z rozwiązań membrana i cylinder 50/4 oraz gaźnik z simsona Wink
30-11-2014 21:24:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BlackDragon Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 160
Imię: Mateusz
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Kadet
Post: #10
RE: Różne pytania
Wiem, rozumiem was, ale jednak chciałbym pozostać przy swoim silniku. Myślałem o 60ccm z ALMOTU, bo mój jest ok, ale gwitny ma zjechane. A gaźnik os simsona, to jaki ewentualnie? Od s51?
30-11-2014 22:23:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Różne pytania
(30-11-2014 22:23:22)BlackDragon napisał(a):  Wiem, rozumiem was, ale jednak chciałbym pozostać przy swoim silniku. Myślałem o 60ccm z ALMOTU, bo mój jest ok, ale gwitny ma zjechane. A gaźnik os simsona, to jaki ewentualnie? Od s51?

jak chcesz ale to się nie opłaca. silnik jawa 223 ma fabrycznie dużo więcej mocy a i jeszcze można z niego wycisnąć. Gaźnik np. 16n1-11
30-11-2014 23:07:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Różne pytania
(30-11-2014 21:24:03)betarr50 napisał(a):  jak już chcesz się pobawić jednak przy 023 to może być jednym z rozwiązań membrana i cylinder 50/4 oraz gaźnik z simsona Wink

Słaba kombinacja Wink 60/4/2M na nowej tuleii, dobre zasilanie i spawak, wał ukręci, skrzynie posypie i zrozumiesz że nie ma to sensu Big Grin

xyz
30-11-2014 23:13:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: Różne pytania
Tak jak koledzy piszą, nie ma co się bawić w tuning 023. Ten silniczek jest dobry do rekreacyjnej jazdy, a nie do tuningu.

3 pierścienie i tak ci nic nie dadzą, jestem ciekaw jakbyś wyżłobił ten trzeci rowek w tłoku, chciałbym to zobaczyć Big Grin

Tłok od Hondy MB będzie najlepszych rozwiązaniem, niestety trzeba szlifować cylinder, ale jeżeli ma się słabą kompresję to żadna strata. Ja z tej opcji skorzystałem, nawet na tej aukcji jest, że kupiłem ten tłoczek Tongue

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
01-12-2014 01:24:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Różne pytania
(01-12-2014 01:24:32)Rafku napisał(a):  Tak jak koledzy piszą, nie ma co się bawić w tuning 023. Ten silniczek jest dobry do rekreacyjnej jazdy, a nie do tuningu.

3 pierścienie i tak ci nic nie dadzą, jestem ciekaw jakbyś wyżłobił ten trzeci rowek w tłoku, chciałbym to zobaczyć Big Grin

Tłok od Hondy MB będzie najlepszych rozwiązaniem, niestety trzeba szlifować cylinder, ale jeżeli ma się słabą kompresję to żadna strata. Ja z tej opcji skorzystałem, nawet na tej aukcji jest, że kupiłem ten tłoczek Tongue
mam tłok od tego samego sprzedawcy. Powiedz mi jakie różnice zauważyłeś w stosunku do oryginału?
01-12-2014 01:46:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #15
RE: Różne pytania
Na pewno denko jest mniej wypukłe, od Lagoona dowiedziałem się, że planowanie głowicy o jakiś 1mm na pewno zwiększy kompresję i kopa, więc uważam, ze jest to konieczne przy takim tłoku. Oczywiście bez planowania można jeździć.

Struktura materiału jest inna, ori tłok (przynajmniej ten po 1 szlifie) jest jakby w polerce, ten jest kompletnie matowy. Oczywiście szerszy, a tak to większych różnic nie ma, sworzeń się zgadza, więc jest dobrze.

Żeby rozwiać wszelkie pytania tłoka jeszcze nie ekspolatowałem, więc nic szczególnego nie mogę napisać. Muszę wysłać cylinder do Lagoona i dopiero po nowym roku będę coś wiedział w tym temacie.


Tu masz ten tłok, o którym mowa (po lewej) i tłok totalna china (CX Polska) po prawej.


Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
01-12-2014 09:38:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 69
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 454
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 374
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 90
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 344
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 269

Reklama