Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Mój własny silnik spalinowy.
Autor Wiadomość
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Mój własny silnik spalinowy.
Jakieś trzy dni temu, pogrążony studencką nudą postanowiłem zaprojektować prosty silnik dwusuwowy.
Już w założeniach nie miał to być zwykły dwusuw. Chciałem zaprojektować coś, co w pewien sposób będzie się wyróżniać na tle zwykłych dwusuwów. Tak więc powstał silnik o pojemności 30,8cc o szacunkowym potencjale mocowym do 16KM, kręcący się do 22 000 obr/min.
Jest to tak zwany w pełni symetryczny silnik dwusuwowy. Cechuje się on symetrycznym rozkładem zasileń cylindra (symetrycznym rozkładem tych dziurek przez które wpływa paliwo), i przynajmniej dwoma oddzielnymi kanałami wydechowymi ułożonymi w lustrzanym odbiciu względem jednej płaszczyzny symetrii.

początki były żmudne i nużące, ot kawałek klocka lekko przypominającego cylinder...





Drugi klocek przypominający połówkę bloku silnika...






Głowica TZW. modularna. Podzielona na dwie oddzielne części, co zapewnia lesze właściwości chłodzące.

Pierwszy render nie kompletnego silnika


Schematycznie narysowane szpilki karterów


Równie schematycznie maźnięte łożysko i simmering




Druga połówka silnika








Otwory "odchudzające" w jednym z karterów.


Coś czego nie znoszę - czerwony syflikon hyhy (oczywiście w formie żartu).


Wał na jak przystało, na dwóch łożyskach igiełkowych w korbowodzie. Tłoczek i sworzeń.


Obliczone okna zasilające - tzw. płuki - oraz okna wydechowe.




Kanały wydechowe oraz flansza wydechu.




Gotowy silnik.


Filmik z wirtualną pracą silnika.
https://www.facebook.com/video.php?v=762...169&type=3

Żeby nie było, nie obeszło się bez problemów... Miałem trochę przerwy od solid worksa...
Podczas tworzenia złożenia (Nawet nie czuje, kiedy rymuje :trollSmile wału korbowego, rzy symulacji ruchu wału, korba postanowiła po prostu uciec z ekranu Smile

https://www.facebook.com/video.php?v=761...permPage=1


Ogólnie rzecz biorąc otrzymałem dziś nieoficjalną zgodę uczelni na finansowanie mojego projektu... W przyszłym tygodniu ruszam z wydrukami 3D z plastiku. W maju mam zaprezentować gotowy silnik zdolny do pracy.

Mam nadzieję, że podoba się Wam mój projekt. Osobiście uważam, że mogłem potraktować go nieco ambitniej...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-11-2014 05:36:36 przez marcin194.)
18-11-2014 05:23:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 17 użytkowników postawiło piwo marcin194 za ten post.
Reklama
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Mój własny silnik spalinowy.
A tam ambitniej. Dorobić jakieś głupawe obliczenia i jest temat na inżynierkę.
18-11-2014 09:36:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Mój własny silnik spalinowy.
Albo zrobić to porządnie i jest temat na doktoracik i mały biznesSmile
18-11-2014 11:25:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Mój własny silnik spalinowy.
Jeśli silnik będzie uzyskiwal conajmniej te 10km to będzie ciekawy projekt. Swoją drogą ja bym go widział w roli prądnicy
Silnik - napęd prądnicy - prądnica. Małe praktyczne i byle dużo Wat.
Co do dofinansowania, jeśli by ci się udało takie zdobyć to jak najbardziej, buduj to tym bardziej ze masz wiedzę i możliwe pieniądze na to.

Wysłane z mojego D2303

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
18-11-2014 11:33:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: Mój własny silnik spalinowy.
Na doktoracik to trzeba mieć sporo publikacji w dorobku, a nie rysunki w Solidzie.
18-11-2014 11:33:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo nie_mientki za ten post.
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #6
RE: Mój własny silnik spalinowy.
Widzę konkretne przyłożenie i szukanie nowych rozwiązań, o które w obecnym momencie dosyć ciężko. Może tym silnikiem nie zwojujesz świata, ale sam projekt, stworzenie jego modelu zasługuje na podziw ok Tak więc życzę powodzenia nad dalszym tworzeniem, bo projekt jest naprawdę dopracowany Smile Jeśli miałbym coś dodać od siebie, to jak byś stworzył jeszcze skrzynię biegów do tego silnika byłoby, że tak powiem "kozacko" Big Grin Na razie opracuj jakiś alternator/prądnicę, tak jak napisali koledzy wyżej. Temat jest dla mnie ciekawy i z pewnością będę tu zaglądał Wink



18-11-2014 15:14:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
RaFicki Offline
,
*


Liczba postów: 249
Imię: Rafał
Skąd: Komorniki k.Wielunia
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Mój własny silnik spalinowy.
Bardzo ciekawy projekt Wink Coś wreszcie co wygląda na schematach, a nie jak to kiedyś jakiś użytkownik chciał zbudować 2 cylindry w Romecie i dokleił w paincie drugą połówke silnika :F

Trzymam kciuki za powodzenie projektu, w co nawet nie wątpię, bo wiedze to masz dużą z tego co słyszałem i czytałem Wink Także powodzonka ;D

http://www.bikepics.com/members/Raficki/
Moje ogłoszenia na OLX'ie.

GG : 7196126 Wink
18-11-2014 17:07:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo RaFicki za ten post.
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Mój własny silnik spalinowy.
Skoro pojawiło się u Ciebie zagadnienie usprawnienia silnika dwusuwowego, to spróbowałbym powalczyć również z resztą zagadnień dot. usprawnienia. Mianowicie, mówię tu o dodaniu odpowiednich kanalików smarujących elementy w których występuje tarcie, zasilanych z na przykład dozownika. Temat poruszany już przez kilku konstruktorów, którzy próbowali smarować same miejsce tarcia aniżeli podawać olej razem z benzyną, co obniżyłoby szkodliwość spalin. Jest już także prototyp silnika 2t injection. Silnik taki wykazuje dużo wyższą sprawność aniżeli te zasilane gaźnikiem. Jest także wiele innych ciekawych rozwiązań o których nie chce mi się rozpisywać, a jeśli Ciebie one zaciekawią, sięgniesz do odpowiedniej literatury, bądź porozmawiasz z odpowiednimi ludźmi na temat niektórych rozwiązań. Jeśli uzyskasz dofinansowanie, możesz starać się o wprowadzenie zmian co do usprawnienia silnika dwusuwowego. Wszystko przed Tobą. Życzę powodzenia. Wink

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
18-11-2014 19:25:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
DominiX Offline
Zapalony mechanik :D
*


Liczba postów: 1,840
Imię: Dominik
Skąd: Kłodawa
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Mój własny silnik spalinowy.
Bardzo ciekawy projekt Smile
18-11-2014 19:45:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wojtekr35 Offline
TeRrOrYsTa
*


Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Mój własny silnik spalinowy.
Jaki zapłon planujesz?
Coś gotowego dopasować, czy samemu projektujesz? hmm

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Wszystko jest dla ludzi, wszystko też może Cię zabić"

http://www.facebook.com/pages/Supermoto-...2273483398
20-11-2014 22:16:57
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Mój własny silnik spalinowy.
Stary jestem pod wrażeniem, normalnie jesteś mistrzem solida Tongue Możesz powiedzieć ile jakie czeście projektowałeś Big Grin ?

PS. Filmy mi nie działają :/ Mógłbyś coś z tym zrobić Big Grin ?

xyz
21-11-2014 21:56:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Mój własny silnik spalinowy.
Można wiedzieć skąd masz SolidWorksa Big Grin ? Pracowałeś na Solid Edge? Lepszy gorszy?

xyz
28-11-2014 20:53:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Conqeror Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 354
Imię: Marcin
Skąd: Ozo
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Mój własny silnik spalinowy.
A jakieś uszy mocujące będa ?

Oferuje:
- przeróbki cylindrów od 40 pln
- tulejowanie cylindrów
- inne usprawnienia, łącznie ze spawaniem alu, toczeniem, szlifem itp

Dobrze i solidnie, 7 lat doświadczenia
28-11-2014 21:27:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #14
RE: Mój własny silnik spalinowy.
SW bardziej rozbudowany. SE można mieć za darmo w wersji edukacyjnej.

Wszystko do siebie podobne, przynajmniej w podstawowych sprawach.

Catia najfajniejszaBig Grin
28-11-2014 22:11:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 459
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 249
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 353
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 828
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 292

Reklama