Jawa Kaczka - Projekt Enduro
|
Autor |
Wiadomość |
Kanilox
Moplikowiec
Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Jawa 20 druga 73 rok
(17-11-2014 23:12:45)krzysiu1505 napisał(a): Duuuużo jeździłem simsonem po wszelakich wertepach i bezdrożach, i obręcze proste, ani trochę bicia mimo tego że szprychy mają już 30 lat. Miękkie zawieszenie robi swoje, w takim ogarze pewnie już by tak dobrze nie było w takich warunkach.
Co do kółek to nie wiem, też czytałem że są bardzo wytrzymałe ale raczej nie będę zmieniał a na pewno nie teraz, bo zastanawiam się czy jednej jawki nie zrobić sobie na full oryginał a drugą na off-road, tylko wtedy wolał bym może dać koła 17 cali.
To nie o ogarze cały czas mowa tylko o Jawce kaczce, ogar kolegi, wczoraj go sprzedał.
Myślałem nad tymi lagami z Simsona to nie da rady po prostu, rozstaw lag w jawie jest za wąski a te kielichy za szerokie nic nie poradzę, jedyna opcja to wymiana lag z półkami tylko lampa nie podejdzie i musiała by być na lagach tak jak na tym zdjęciu.
Może kiedyś będę coś takiego kombinował ale jak już to z jakimiś lepszymi lagami niż od Simka np od Herculesa
Puki co wymienię tylko tulejki ale dam po dwie albo nawet trzy na lagę i naciągnę sprężyny tak może po 3cm żeby nie był taki siednięty, jeszcze bym chciał wymienić kierownice na jakąś wyższą bo po prostu mi się nie wygodnie siedzi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-11-2014 01:59:31 przez Kanilox.)
|
|
18-11-2014 01:56:41 |
|
|
Kanilox
Moplikowiec
Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Jawa 20 druga 73 rok
(18-11-2014 11:12:21)jurek_j napisał(a): Pamiętaj, że im więcej tulejek, tym większe tarcie będzie występowało między lagą, a goleniem, przez co zawias będzie twardszy, bo w terenie nie będzie tak bardzo korzystne... Fabrycznie były dwie na lagę, gdybyś miał potrzebę wiedzy.
Nie chcesz mustanga zrobić na 'off-road'?
Myślałem że po jednej było.
Wiem że większe tarcie tylko że ja chce zastosować dosyć duży luz między lagą a tulejką przez co tarcie będzie minimalne.
(18-11-2014 11:12:21)jurek_j napisał(a): Nie chcesz mustanga zrobić na 'off-road'?
Mustanga już nie mam, chociaż silnik miał tam dużo lepszą charakterystykę bo miał moc na niskich obrotach ale tak
1. Nie miał papierów
2. Brakowało mu kilku części jak filtr, instalacja
3. Wyglądał obrzydliwie
Poza tym w tej chwili zabrałem się za rozbiórkę przodu, wczoraj zamówiłem tulejki, 5 sztuk bo tyle było.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-11-2014 17:43:54 przez Kanilox.)
|
|
18-11-2014 16:45:58 |
|
|
Kanilox
Moplikowiec
Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
|
18-11-2014 20:15:59 |
|
|
Kanilox
Moplikowiec
Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Jawa 20 druga 73 rok
Koła wymontowane, lagi też.
Sprężyny mają po 24cm a chciałbym je rozciągnąć o co najmniej długość jednej tulejki czyli 3cm, zobaczymy jak to pójdzie.
Amortyzatory są teraz z Simsona kryte które już są trochę dłuższe niż seryjne, podczas jazdy nie zwracały na siebie uwagę ani jako twarde ani miękki.
Chciałbym dać jakiś inne najlepiej dłuższe żeby stał wyżej na tyle i mam takie są może 1,5cm dłuższe
http://allegro.pl/amortyzatory-tylne-res...13435.html
Są bardzo twarde, ale za to tłumienie hydrauliczne bardzo dobrze działa.
Jutro z samego rana biorę się do roboty.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-11-2014 02:11:14 przez Kanilox.)
|
|
19-11-2014 02:09:54 |
|
|
Kanilox
Moplikowiec
Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Jawa 20 druga 73 rok
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2014 13:45:47 przez Kanilox.)
|
|
20-11-2014 13:45:38 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|