Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik od T-50 do ogara 205
Autor Wiadomość
kuzma Offline
Technik
*


Liczba postów: 536
Imię: Suzuki GF 250
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #31
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(10-11-2014 19:12:21)nie_mientki napisał(a):  http://zapodaj.net/4f175fb7fb850.jpg.html
http://zapodaj.net/c3aabf3ee7ea1.jpg.html
http://zapodaj.net/814ff6e4de270.jpg.html
http://zapodaj.net/61a2308065c6e.jpg.html

Ja zawsze regulowałem według instrukcji z 1. linku.

Super jeszcze jedno naiwne pytanie ,pierwsza operacja dokręcanie to w prawo? druga 4,5 lub 5,5 w lewo ,

Sprzedam zabytkową Suzuki GF 250 jedyny egzemplarz w Europie
11-11-2014 00:18:28
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #32
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
Spróbuję łopatologicznie:
-zdejmujesz pokrywę
-ustawiasz drugi bieg(ręką, delikatnie)
-wysuwasz powoi wybierak do momentu aż bieg wyskoczy i będzie na luzie(kontrolujesz kręcąc magnetem)
-kiedy jesteś "na granicy" dokręcasz o 4,5 obrotu
-kontrujesz, składasz, gotowe
11-11-2014 01:05:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Matinek Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,186
Imię: Mateusz
Skąd: Łowicz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #33
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
Ja w swoim T1 nie miałem okazji ale naprawialem
ludziom tejedynki i biegi regulowalem metoda prób i błędów tego co podałeś nie mientki nigdy nie czytalem i sb dałem bez problemu rade. Nie taka straszna ta regulacja jak ją piszą Smile

Simsonomania <3
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-11-2014 01:29:43 przez Matinek.)
11-11-2014 01:29:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #34
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
Metodę Podlaskiego łatwo jest zweryfikować. Mierzymy długość przesuwnego koła zębatego, sprawdzamy skok gwintu, powinno być jak byk L=n*p (L-długość, n-ilość obrotów, p-skok gwintu).

Ma ktoś na wierzchu skrzynię z T1? Big Grin
11-11-2014 01:37:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #35
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(10-11-2014 23:55:15)gincu99 napisał(a):  
(10-11-2014 23:37:41)kanilox napisał(a):  
(10-11-2014 23:26:22)gincu99 napisał(a):  
(10-11-2014 21:42:15)kanilox napisał(a):  
(09-11-2014 22:01:46)gincu99 napisał(a):  ponieważ 019 ma większe okna w cylindrze i tłok jest krótszy powinna być mała zmiana w mocy
50 t1 miały -/+ 2,5km
a 205 z 023 -/+ 2km
i jeszcze gaźnik gm13f
Okna nie są większe a tłok jest taki sam.
Większa moc bierze się z gaźnika, wydechu i mniejszej komory korbowej.
Jak się nie znasz to nie pisz.
nie chcę się kłucić
ale trzymałeś kiedyś 2 oryg cylindry w ręce od 019 i 023 no właśnie
widać różnicę
i tłok od 19 jest krótszy
np jak wsadzisz sb tłok od 023 do 019 z cylkiem od 019 to zauważ że okna nie są otwierane do końca czyli musi się różnić
Trzymalem oba te cylindry w ręce, mam nawet zdjęcie, teraznie dodam bo jestem na telefonie ale jak będę w domu to pośle.
Okno wydechowe jest identyczne, osobiście mieżyłem, jedynie gwint jest większy po to żeby grubsze kolanko mogło być, tłok jest taki sam.
weź załóż sb cyl 019 i tłok od 023 i na odwrót i zobaczysz różnice
Ciekawe jaką.

Poszukam czy mam jakieś cylindry do 019 to zrobię zdjęcie odciśniętych okien wydechowych porównując do cylindra z 023
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-11-2014 11:15:20 przez Kanilox.)
11-11-2014 11:14:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gincu99 Offline
Rometowniec
*


Liczba postów: 523
Imię: Patryk
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #36
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(11-11-2014 11:14:53)kanilox napisał(a):  
(10-11-2014 23:55:15)gincu99 napisał(a):  
(10-11-2014 23:37:41)kanilox napisał(a):  
(10-11-2014 23:26:22)gincu99 napisał(a):  
(10-11-2014 21:42:15)kanilox napisał(a):  Okna nie są większe a tłok jest taki sam.
Większa moc bierze się z gaźnika, wydechu i mniejszej komory korbowej.
Jak się nie znasz to nie pisz.
nie chcę się kłucić
ale trzymałeś kiedyś 2 oryg cylindry w ręce od 019 i 023 no właśnie
widać różnicę
i tłok od 19 jest krótszy
np jak wsadzisz sb tłok od 023 do 019 z cylkiem od 019 to zauważ że okna nie są otwierane do końca czyli musi się różnić
Trzymalem oba te cylindry w ręce, mam nawet zdjęcie, teraznie dodam bo jestem na telefonie ale jak będę w domu to pośle.
Okno wydechowe jest identyczne, osobiście mieżyłem, jedynie gwint jest większy po to żeby grubsze kolanko mogło być, tłok jest taki sam.
weź załóż sb cyl 019 i tłok od 023 i na odwrót i zobaczysz różnice
Ciekawe jaką.

Poszukam czy mam jakieś cylindry do 019 to zrobię zdjęcie odciśniętych okien wydechowych porównując do cylindra z 023

zauważ gdy do sylnika 019 z cylkiem oryg z 019 założysz tłok z 023 to okna nie otwierają się do końca a dlaczego no właśnie dlatego że tłok od 019 jest inny tzn krótszy a od 023 dłuższy i jeżeli sb to wyobrazimy i pomyślimy logicznie
to cylinder 019 różni się od 023
a teraz załóż sb do silnika 023 z cylkiem oryg 023 tłok od 019 i zauważysz różnice bez jakichkolwiek pomiarów

Notatka od nie_mientki, 11-11-2014 12:13:33

Może by już skończyć z tym piętrowym cytowaniem?


Zajmuje się piaskowaniem:
felg samochodowych, ram motocyklowych i inne.
Więcej na pw

Zapraszam
11-11-2014 11:56:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #37
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(11-11-2014 01:37:21)nie_mientki napisał(a):  Metodę Podlaskiego łatwo jest zweryfikować. Mierzymy długość przesuwnego koła zębatego, sprawdzamy skok gwintu, powinno być jak byk L=n*p (L-długość, n-ilość obrotów, p-skok gwintu).

Ma ktoś na wierzchu skrzynię z T1? Big Grin

no mam a co?
11-11-2014 12:43:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #38
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
To zmierz długość zęba.
11-11-2014 16:49:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #39
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
Zęba czy kła? Z resztą chodzi o koło na wałku zdawczym czy to drugie, bo oba są przesuwne.
11-11-2014 17:34:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 459
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 249
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 353
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 290

Reklama