Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik od T-50 do ogara 205
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #16
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(09-11-2014 22:04:21)nie_mientki napisał(a):  
(09-11-2014 21:57:01)kuzma napisał(a):  2 bieg siadał i wyskakiwał jak szalałeś

2 bieg siada jak nie umiesz zmieniać biegów, a wyskakuje jak nie potrafisz wyregulować automatu.


Konkluzja-skrzynia biegów w 019 jest tak sprawna jak umysł właściciela/użytkownika.

Miękcioszku, że Ty trafiłeś na dobry egzemplarz to tylko "wyjątek potwierdza regułę" Smile Na żaden z silników stosowanych w Rometach nikt nie narzeka na skrzynię tak bardzo jak na 019, więc coś jest na rzeczy. Sam jechałem Komarem z 019 w którym biegi były loterią, a wcale nikt nie żyłował silnika ani nie katował skrzyni. Ba, nie był nawet tak mega intensywnie eksploatowany, a koniec końców skrzynia się całkiem sypnęła Big Grin

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
09-11-2014 22:13:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 322
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(09-11-2014 22:13:42)Quake96 napisał(a):  
(09-11-2014 22:04:21)nie_mientki napisał(a):  
(09-11-2014 21:57:01)kuzma napisał(a):  2 bieg siadał i wyskakiwał jak szalałeś

2 bieg siada jak nie umiesz zmieniać biegów, a wyskakuje jak nie potrafisz wyregulować automatu.


Konkluzja-skrzynia biegów w 019 jest tak sprawna jak umysł właściciela/użytkownika.

Miękcioszku, że Ty trafiłeś na dobry egzemplarz to tylko "wyjątek potwierdza regułę" Smile Na żaden z silników stosowanych w Rometach nikt nie narzeka na skrzynię tak bardzo jak na 019, więc coś jest na rzeczy. Sam jechałem Komarem z 019 w którym biegi były loterią, a wcale nikt nie żyłował silnika ani nie katował skrzyni. Ba, nie był nawet tak mega intensywnie eksploatowany, a koniec końców skrzynia się całkiem sypnęła Big Grin

To raczej zależy jazdy od stylu i umiejetnosci kierowcy,dawniej w okolicy parę osob mialo takie silniki i nikt nie narzekał na biegi.
Ja też miałem,wcale go tak łagodnie nie traktowałem i do samego momentu sprzedaży biegi wchodziły perfekt.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2014 22:24:58 przez Michał.)
09-11-2014 22:24:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuzma Offline
Technik
*


Liczba postów: 536
Imię: Suzuki GF 250
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #18
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(09-11-2014 22:24:09)Michał napisał(a):  
(09-11-2014 22:13:42)Quake96 napisał(a):  
(09-11-2014 22:04:21)nie_mientki napisał(a):  
(09-11-2014 21:57:01)kuzma napisał(a):  2 bieg siadał i wyskakiwał jak szalałeś

2 bieg siada jak nie umiesz zmieniać biegów, a wyskakuje jak nie potrafisz wyregulować automatu.


Konkluzja-skrzynia biegów w 019 jest tak sprawna jak umysł właściciela/użytkownika.

Miękcioszku, że Ty trafiłeś na dobry egzemplarz to tylko "wyjątek potwierdza regułę" Smile Na żaden z silników stosowanych w Rometach nikt nie narzeka na skrzynię tak bardzo jak na 019, więc coś jest na rzeczy. Sam jechałem Komarem z 019 w którym biegi były loterią, a wcale nikt nie żyłował silnika ani nie katował skrzyni. Ba, nie był nawet tak mega intensywnie eksploatowany, a koniec końców skrzynia się całkiem sypnęła Big Grin

To raczej zależy jazdy od stylu i umiejetnosci kierowcy,dawniej w okolicy parę osob mialo takie silniki i nikt nie narzekał na biegi.
Ja też miałem,wcale go tak łagodnie nie traktowałem i do samego momentu sprzedaży biegi wchodziły perfekt.

Moim zdaniem problem polegał na wytartych tulejkach mosiężnych i choinka miała luz ... składam drugi taki silnik i postaram się aby to spasować na 0.1plus uszczelka , w pierwszym to zaniedbałem i jest problem

Sprzedam zabytkową Suzuki GF 250 jedyny egzemplarz w Europie
09-11-2014 22:39:25
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #19
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
Mientki kiedyś pisał "019 jest jak Media Markt", chyba mientki. No i tak jest.
Kiedy wiecie co w nim zrobić, to ładnie on fyrta, nie warto pisać, że nie. Czasami warto się przyznać do tego, że nie potrafi się wyregulować skrzyni w 019 i nie psuć opinii dla tego silnika. Jak mechanik p*z*a to maszyna nie gwizda Wink
A jak ktoś tylko jeździł, a nigdy przy nim nie "grzebał", to jego wiedza na temat skrzyni tego silnika jest na równi z wiedzą motoryzacyjną dwu dniowego noworodka.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2014 23:12:28 przez kw112.)
09-11-2014 23:11:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kw112 za ten post.
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #20
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
Po części się zgodzę, ale nie w całości. Bo owszem, wyregulować to też trzeba umieć, ale już na przykład na 023 tak dużo osób nie narzeka, a przynajmniej nie na biegi. Z resztą nawet gdzieś było napisane, że Romet sam zmienił ten silnik na nowszą konstrukcję (023) ze względu na awaryjność. Dlatego 023 od 019 odróżnia głównie skrzynia biegów. Była po prostu wadliwa i wymagała ostrożniejszej eksploatacji. Taka jest prawda i nie ma co się łudzić Wink

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
09-11-2014 23:49:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
Matinek Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,186
Imię: Mateusz
Skąd: Łowicz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #21
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
A na co w 023 narzekać? Tam masz raptem 3 male tryby odpowiedzialne za biegi. A w 019 ile tych trybów jest? Sam mam t1 i jakoś długo jeżdżę biegi a szczególnie dwójką nie wylatuje i wszystkie są. 019 jest dużo mocniejsze nic 023. Co fakt to fakt może trochę przekombinowali ale jak się nie wściekasz masz trochę pojęcie to na pewno lepiej będzie służył niż 023. Ja o tym złego słowa nie powiem Wink

Simsonomania <3
10-11-2014 02:19:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuzma Offline
Technik
*


Liczba postów: 536
Imię: Suzuki GF 250
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #22
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
a przy regulacji biegów na co zwracać uwagę , albo jak to sie robi bo nie widzisz jak ci zębatka na choince stoi ....

Sprzedam zabytkową Suzuki GF 250 jedyny egzemplarz w Europie
10-11-2014 18:49:50
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #23
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
10-11-2014 19:12:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #24
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(09-11-2014 22:01:46)gincu99 napisał(a):  
(09-11-2014 21:20:05)kanilox napisał(a):  
(09-11-2014 20:55:14)gincu99 napisał(a):  w 019 skrzynie to jedno wielkie gówno
lepiej do 023 przełóż cyl i tłok z 019

Tylko po co?

ponieważ 019 ma większe okna w cylindrze i tłok jest krótszy powinna być mała zmiana w mocy
50 t1 miały -/+ 2,5km
a 205 z 023 -/+ 2km
i jeszcze gaźnik gm13f
Okna nie są większe a tłok jest taki sam.
Większa moc bierze się z gaźnika, wydechu i mniejszej komory korbowej.
Jak się nie znasz to nie pisz.
10-11-2014 21:42:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Matinek Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,186
Imię: Mateusz
Skąd: Łowicz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #25
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
Tlok jest akurat inny. Jest krótszy. A cylinder ma większe okno wydechowe. Wink

Simsonomania <3
10-11-2014 22:56:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gincu99 Offline
Rometowniec
*


Liczba postów: 523
Imię: Patryk
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #26
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(10-11-2014 21:42:15)kanilox napisał(a):  
(09-11-2014 22:01:46)gincu99 napisał(a):  
(09-11-2014 21:20:05)kanilox napisał(a):  
(09-11-2014 20:55:14)gincu99 napisał(a):  w 019 skrzynie to jedno wielkie gówno
lepiej do 023 przełóż cyl i tłok z 019

Tylko po co?

ponieważ 019 ma większe okna w cylindrze i tłok jest krótszy powinna być mała zmiana w mocy
50 t1 miały -/+ 2,5km
a 205 z 023 -/+ 2km
i jeszcze gaźnik gm13f
Okna nie są większe a tłok jest taki sam.
Większa moc bierze się z gaźnika, wydechu i mniejszej komory korbowej.
Jak się nie znasz to nie pisz.
nie chcę się kłucić
ale trzymałeś kiedyś 2 oryg cylindry w ręce od 019 i 023 no właśnie
widać różnicę
i tłok od 19 jest krótszy
np jak wsadzisz sb tłok od 023 do 019 z cylkiem od 019 to zauważ że okna nie są otwierane do końca czyli musi się różnić

Zajmuje się piaskowaniem:
felg samochodowych, ram motocyklowych i inne.
Więcej na pw

Zapraszam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-11-2014 23:29:07 przez gincu99.)
10-11-2014 23:26:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Conqeror Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 354
Imię: Marcin
Skąd: Ozo
Pojazd: Inny
Post: #27
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
Skrzynia może i by szybko tak nie padała, ale który silnik wytrzyma wyskakiwanie i wskakiwanie biegu bez sprzęgła ? Największym problemem jest tutaj automat zmiany, jak się wychechła na otworach to niczego stabilnie nie utrzyma.

Mi to zawsze padały tryby drugiego biegu, bo 1 zawsze mozna było trzymać nogą, a z 3 nigdy nie było problemu.

Oferuje:
- przeróbki cylindrów od 40 pln
- tulejowanie cylindrów
- inne usprawnienia, łącznie ze spawaniem alu, toczeniem, szlifem itp

Dobrze i solidnie, 7 lat doświadczenia
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-11-2014 23:33:14 przez Conqeror.)
10-11-2014 23:31:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #28
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(10-11-2014 23:26:22)gincu99 napisał(a):  
(10-11-2014 21:42:15)kanilox napisał(a):  
(09-11-2014 22:01:46)gincu99 napisał(a):  
(09-11-2014 21:20:05)kanilox napisał(a):  
(09-11-2014 20:55:14)gincu99 napisał(a):  w 019 skrzynie to jedno wielkie gówno
lepiej do 023 przełóż cyl i tłok z 019

Tylko po co?

ponieważ 019 ma większe okna w cylindrze i tłok jest krótszy powinna być mała zmiana w mocy
50 t1 miały -/+ 2,5km
a 205 z 023 -/+ 2km
i jeszcze gaźnik gm13f
Okna nie są większe a tłok jest taki sam.
Większa moc bierze się z gaźnika, wydechu i mniejszej komory korbowej.
Jak się nie znasz to nie pisz.
nie chcę się kłucić
ale trzymałeś kiedyś 2 oryg cylindry w ręce od 019 i 023 no właśnie
widać różnicę
i tłok od 19 jest krótszy
np jak wsadzisz sb tłok od 023 do 019 z cylkiem od 019 to zauważ że okna nie są otwierane do końca czyli musi się różnić
Trzymalem oba te cylindry w ręce, mam nawet zdjęcie, teraznie dodam bo jestem na telefonie ale jak będę w domu to pośle.
Okno wydechowe jest identyczne, osobiście mieżyłem, jedynie gwint jest większy po to żeby grubsze kolanko mogło być, tłok jest taki sam.
10-11-2014 23:37:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Matinek Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,186
Imię: Mateusz
Skąd: Łowicz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #29
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
To nie miałeś org cyla i tloka od 019.

Simsonomania <3
10-11-2014 23:50:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gincu99 Offline
Rometowniec
*


Liczba postów: 523
Imię: Patryk
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #30
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(10-11-2014 23:37:41)kanilox napisał(a):  
(10-11-2014 23:26:22)gincu99 napisał(a):  
(10-11-2014 21:42:15)kanilox napisał(a):  
(09-11-2014 22:01:46)gincu99 napisał(a):  
(09-11-2014 21:20:05)kanilox napisał(a):  Tylko po co?

ponieważ 019 ma większe okna w cylindrze i tłok jest krótszy powinna być mała zmiana w mocy
50 t1 miały -/+ 2,5km
a 205 z 023 -/+ 2km
i jeszcze gaźnik gm13f
Okna nie są większe a tłok jest taki sam.
Większa moc bierze się z gaźnika, wydechu i mniejszej komory korbowej.
Jak się nie znasz to nie pisz.
nie chcę się kłucić
ale trzymałeś kiedyś 2 oryg cylindry w ręce od 019 i 023 no właśnie
widać różnicę
i tłok od 19 jest krótszy
np jak wsadzisz sb tłok od 023 do 019 z cylkiem od 019 to zauważ że okna nie są otwierane do końca czyli musi się różnić
Trzymalem oba te cylindry w ręce, mam nawet zdjęcie, teraznie dodam bo jestem na telefonie ale jak będę w domu to pośle.
Okno wydechowe jest identyczne, osobiście mieżyłem, jedynie gwint jest większy po to żeby grubsze kolanko mogło być, tłok jest taki sam.
weź załóż sb cyl 019 i tłok od 023 i na odwrót i zobaczysz różnice

Zajmuje się piaskowaniem:
felg samochodowych, ram motocyklowych i inne.
Więcej na pw

Zapraszam
10-11-2014 23:55:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 55
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 450
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 342
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 265

Reklama